Malene uden R

PCO-/KISS-kost.

38 indlæg i dette emne

Hvilke inspirationssider bruger I til at finde opskrifter og sådan?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bl.a. Her: www.pcoliv.dk

Mange tak. Vil jeg kigge nærmere på her i løbet af dagen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Malene, er der nyt hos dig? Ny gyn, mens?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Malene, er der nyt hos dig? Ny gyn, mens?

Her er desværre intet nyt, og det begynder virkelig at påvirke mig i en negativ retning psykisk :(

Begynder dog at have mere og mere motivation for at ændre lidt i min kost og få gang i ekstra motion, så det forhåbentlig kan sætte gang i min krop.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er desværre intet nyt, og det begynder virkelig at påvirke mig i en negativ retning psykisk :(

Begynder dog at have mere og mere motivation for at ændre lidt i min kost og få gang i ekstra motion, så det forhåbentlig kan sætte gang i min krop.

Øv altså. Det giver altså hurtigt resultat, bare hold ud de første to uger, så skal du se. Så holder sukkertragen op derefter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

www.madbanditten.dk (det er LCHF og ikke KISS, men det er også yderst PCO-egnet og uden helt så mange 'regler' som KISS) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv altså. Det giver altså hurtigt resultat, bare hold ud de første to uger, så skal du se. Så holder sukkertragen op derefter.

Lige nu har jeg svært ved at overskue at skulle ændre på kosten, men bliver nødt til at prøve noget når sygehuset og lægen ikke lytter.

Og er på cyklusdag 86 i dag :(

Er der held ved jer efter du har fået dine piller?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige nu har jeg svært ved at overskue at skulle ændre på kosten, men bliver nødt til at prøve noget når sygehuset og lægen ikke lytter.

Og er på cyklusdag 86 i dag :(

Er der held ved jer efter du har fået dine piller?

Hvad siger din læge til, at du har cyklus på 86 dage? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

www.madbanditten.dk (det er LCHF og ikke KISS, men det er også yderst PCO-egnet og uden helt så mange 'regler' som KISS) :)

Jeg ville ønske at jeg kunne spise efter LCHF, men grundet en kronisk mave-tarmsygdom så kan jeg ikke spise alt for fed mad.

Jeg har ellers tidligere prøvet med denne kost :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad siger din læge til, at du har cyklus på 86 dage? :unsure

At jeg skulle slappe af og prøve at tænke på noget andet :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ønske at jeg kunne spise efter LCHF, men grundet en kronisk mave-tarmsygdom så kan jeg ikke spise alt for fed mad.

Jeg har ellers tidligere prøvet med denne kost :)

Åh, det vidste jeg ikke. Øv også!

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige nu har jeg svært ved at overskue at skulle ændre på kosten, men bliver nødt til at prøve noget når sygehuset og lægen ikke lytter.

Og er på cyklusdag 86 i dag :(

Er der held ved jer efter du har fået dine piller?

Hold da op det er langt, og din læge med at slappe af duer jo ikke. Må jeg spørge om du har Chron? Min bror har det nemlig og har haft god gavn af cirka samme kost som mig uden hvede og sukker. Her sker der ikke noget, men har også haft for meget andet om ørende den sidste uge til at holde diæten. Men nu køber jeg igen en speciel urteblanding der sammen med methformin gav mig succes i første cyklus sidste gang. Så satser på næste mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, det vidste jeg ikke. Øv også!

:kram2

Ja, det er rigtig træls. Så havde håbet at dette projekt baby ville blive nogenlunde overskueligt og ikke langvarigt, men har det desværre ikke været endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op det er langt, og din læge med at slappe af duer jo ikke. Må jeg spørge om du har Chron? Min bror har det nemlig og har haft god gavn af cirka samme kost som mig uden hvede og sukker. Her sker der ikke noget, men har også haft for meget andet om ørende den sidste uge til at holde diæten. Men nu køber jeg igen en speciel urteblanding der sammen med methformin gav mig succes i første cyklus sidste gang. Så satser på næste mdr.

Hvor køber du den urteblanding?

Håber at I får held næste gang så :)

Ja, det er Crohn jeg har :( Har det egentlig okay på nuværende kost, hvor det mest er "mormormad", men har bare på fornemmelsen at der også er PCO blandet ind i det her. For tænker virkelig slet ikke så meget på det :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos Helsehuset på Frederiksberg, skal derhen fredag, kan høre om de har nogen i Jylland. Nu prøver jeg igen om det giver gevinst.

Jeg ved faktisk ikke hvad det er i har bare en nr blanding jeg fil hos Caroline Fibæk. Du kan få tjekket for Pco med blodprøver og scanning af æggelederne. Åh det er sq træls med chron oveni. Mormor mad, altså sovs osv? Vil jeg sige til min bror. Ej jeg synes det er synd for dig med det ene med det andet. Er der ikke en som kan tage hele dig i "behandling"?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos Helsehuset på Frederiksberg, skal derhen fredag, kan høre om de har nogen i Jylland. Nu prøver jeg igen om det giver gevinst.

Jeg ved faktisk ikke hvad det er i har bare en nr blanding jeg fil hos Caroline Fibæk. Du kan få tjekket for Pco med blodprøver og scanning af æggelederne. Åh det er sq træls med chron oveni. Mormor mad, altså sovs osv? Vil jeg sige til min bror. Ej jeg synes det er synd for dig med det ene med det andet. Er der ikke en som kan tage hele dig i "behandling"?

Du må rigtig gerne lige høre hende om det, tak :)

Ja, sovs og lette kogte grøntsager. Min mave kan ikke rigtig arbejde med de rå grøntsager, så det er sjældent vi får det.

Har dog lige fået reserveret bogen "Spis dig rask" som også skulle gennemgå KISS-kosten. Den er ikke så afslørende at have liggende fremme på bordet som "Spis dig gravid" :)

Jeg har bestemt at jeg ringer til Gynækologisk Afd. i morgen og hører om de har en tid til kontrol, nu hvor jeg er blevet afsluttet fra min fys

Min fys var så sød at nævne, at hun vil skrive i sit afsluttende notat, at hun vurderer at jeg skal tjeckes for PCO igen og følges lidt tæt af dem. Så håber at de lytter efter hende

Min fys var faktisk den eneste som indtil nu har set mig som et helt menneske og fået taget hul på nogle ting som jeg troede jeg havde det helt fint med - både mentalt og kropsmæssigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De har desværre ingen i Jylland men de sender gerne. Jeg ville dog lige snakke med Caroline Fibæk først, kunne jo være din blanding skal indeholde noget andet. Også især med maven i mente. Den slags har hun også erfaring med. Ved godt det er langt væk. Men måske en tlf omgang kan hjælpe??

Jeg er spændt på om bogen lykkes for dig, ja jer -mænd bør også være med. Feks bør de ikke spise bacon. Men det kan man også læse på nettet med hvad svømmerne har godt af eller ej.

Det var fint med din fys. Så skal gyn bare tage godt hånd om dig også:0)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De har desværre ingen i Jylland men de sender gerne. Jeg ville dog lige snakke med Caroline Fibæk først, kunne jo være din blanding skal indeholde noget andet. Også især med maven i mente. Den slags har hun også erfaring med. Ved godt det er langt væk. Men måske en tlf omgang kan hjælpe??

Jeg er spændt på om bogen lykkes for dig, ja jer -mænd bør også være med. Feks bør de ikke spise bacon. Men det kan man også læse på nettet med hvad svømmerne har godt af eller ej.

Det var fint med din fys. Så skal gyn bare tage godt hånd om dig også:0)

Jeg vil ihvertfald lige prøve at tage kontakt til hende :)

Haha har lige nævnt det for min mand at jeg har reserveret bogen og at vi nu begge skal ændre kosten sammen. Det var han ikke meget for. Dog svarede han med et smil på læben :D

Det er bare frustrerende, når vi i forvejen lever forholdsvis sundt, at vi ser par for tiden som lever en del usundt og har godt på sidebenene, og de bliver bare gravide med det samme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er mega unfair. Jeg er meget slank, lever sundt, men bare den mindste omgang sukker fucker mine hormoner op. Det er snyd. Men når I først finder ud af hvad der virker for jer er det nemmere. Så ved man der er en vej. Og det er bedre stillet end nogle. Jeg et sikker på at når den så først er der, er du en ren fødemaskine, smutter en mandel:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er mega unfair. Jeg er meget slank, lever sundt, men bare den mindste omgang sukker fucker mine hormoner op. Det er snyd. Men når I først finder ud af hvad der virker for jer er det nemmere. Så ved man der er en vej. Og det er bedre stillet end nogle. Jeg et sikker på at når den så først er der, er du en ren fødemaskine, smutter en mandel:-)

Haha tak hvor er du sød :)

Jeg nåede desværre ikke at ringe til lægen i går, men vil prøve at nå det på fredag.

Fik her til morgen sms fra min bror at de venter sig, så nu er mit humør absolut ikke i top. Hader at føle sådan her og ikke kunne glædes oprigtigt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv med en sms også. Ved han du prøver skal han da ringe. Nej det er bestemt ikke fedt når andre blir gravide. Jeg har prøvet begge veje og ved nr to fødte jeg da nogle tæt i familien havde prøvet tre år. Var så synd for dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv med en sms også. Ved han du prøver skal han da ringe. Nej det er bestemt ikke fedt når andre blir gravide. Jeg har prøvet begge veje og ved nr to fødte jeg da nogle tæt i familien havde prøvet tre år. Var så synd for dem.

Nej, ingen ved vi prøver, så han ved det selvfølgelig ikke. Men synes en SMS er så upersonlig med dette budskab - og specielt når vi skulle se hinanden 2 dage senere.

Den eneste som ved det er en nær veninde, som selv har været alle disse følelser igennem som jeg har.

Og hun er en stor støtte for mig for tiden hvor mine tanker er så mange.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var netop lige inde og søge på Caroline Fibæk, og så søgte jeg lidt videre efter en biopat/naturopat her i Nordjylland. Og jeg finder en i Aalborg som utroligt nok også selv har Morbus Crohn :o Hvad er chancen lige for det.

Hun hedder Mette Durup Bech, og vil bruge resten af weekenden til at læse lidt om det hele på nettet og læse i bogen "spis dig rask", som jeg netop lige har hentet på biblioteket.

 

Jeg ringede til min egen læge i dag, men svaret var endnu engang at jeg blot skal se tiden an, og at der er mange andre som også har oplevet cyklus på over 100 dage. Men synes bare ikke det er normalt når man selv står i det :(

Derudover så var jeg blevet bedt om at skulle ringe til Gynækologisk Afdeling når min fys havde afsluttet mig, hvilket jeg er blevet nu. Så jeg ringede for at få en tid - det kan så blive i maj måned (!!!!) Jeg var simpelthen så overrasket (var blevet lovet 1-2 uger af en sygeplejerske sidst jeg snakkede med dem), så jeg fik ikke sagt andet end at jeg bare begyndte at græde, og sekretæren sagde at jeg jo måtte ringe igen hvis jeg følte at det blev mere uudholdeligt. Og ellers har hun skrevet mig på en afbudsliste, hvis der skulle blive en tid.

 

Lorteøvdag :klap

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow, godt man ikke er døende hva. Det er jo sygt. Maj!! Ring da igen og sig det er udholdeligt. Ellers får du akut ondt, og så skal du scannes for cyster. Ja sådan fandt de ud af mit. Måtte smide mig i metroen en dag jeg havde en vandcyste der sprang, og så kom jeg meget akut til en Gyn. Ja og så fik jeg lige det andet med Pco med i købet da jeg var der.

Det er da også ligemeget om andre også har cyklus på 100 dage, alt over 35 gir ikke ÆL. Spasser læge, blir sur over gamle tåbelige læger.

Håber du får noget godt ud af hende den anden, kunne være hun kan noget godt for cyklus.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER