skruk

babys størrelse

6 indlæg i dette emne

Jeg er jo meget undervægtig pt og taber mig stadig. Har det en betydning for babys fødselsvægt, at jeg ikke tager på? jeg er 15+5 i dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er jo meget undervægtig pt og taber mig stadig. Har det en betydning for babys fødselsvægt, at jeg ikke tager på? jeg er 15+5 i dag

Som udgangspunkt skal baby nok få det næring den skal have! Kroppen er indrettet til "baby først, mor bagefter"... :)

Dog syntes jeg du skal kontakte lægen hvis du taber dig flere kg om ugen og ikke kan holde noget i dig! Nogle bliver jo ramt af hypermessis der kræver lidt ekstra opmærksomhed! :)

Ellers håber jeg for dig at det snart er over... :)

Mit forsvandt mere eller mindre omkring 17+...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den lille skal nok få, hvad han/hun har brug for. Når du spiser, så vil babyen tage først, og så får du "resterne" så at sige.

Min mor fik sukkersyge kort tid før hun blev gravid, og revurderede sin kost, hvilket betød at hun under graviditeten tabte sig, og ikke tog på. Min mor blev sat igang 1 uge før tid fordi min lillebror havde rundet 4 kg, og da han var født havde min mor tabt 30 kg siden før hun blev gravid. Så selv om min mor tabte sig meget, var min lillebror en stormbaby.

Det vigtigste er, at du får noget at spise. For selv om babyen er god til at tage hvad den skal bruge, så skal den jo have noget at tage af. Hvis du taber dig, fordi du ikke kan holde maden inde, synes jeg du skal snakke med lægen, for så er der en risiko for at babyen ikke får de mineraler og næring den skal bruge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Soerg for at faa nogle gode olier og det at spise, du godt kan lide. For mig betoed det et overdaadigt morgenmaaltid med frugt, yogurt, musli og aeg, mindre frokost frokost og meget lidt til aftensmad, medmindre det var pizza(bor heldigvis i Italien!). Drik ogsaa nok. 

 

Jeg tog ikke hurtigt paa, men stille og roligt rundede jeg +10 og tabte mig et kilo i sidste graviditetsmaaned. 

 

Min dreng var lille, 2488 g og 47 cm, men staerk som en okse, da han blev foedt paa terminsdagen. Jeg havde for lavt stofskifte, reguleret, saa det kan godt vaere medvirkende til hans stoerrelse. Det var naeppe min livsstil, for som udgangspunkt levede jeg sundt og fik mine sunde fedtstoffer gennem noedder, avokado og olivenolie paa maden og saa mine fiskeoliekapsler. Baby og dig selv har brug for temmelig meget omega 3(anbefaler Eskimo eller Nordic Naturals, hvis du vil tage dem), hvilket som bonus kan forebygge foedselsdepression :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres svar :) jeg bliver jo fulgt tæt på sygehuset, så håber de siger til, hvis det er. Grunden til jeg spørger er nemlig også, at jeg har læst og hørt en del gange nu, at moren kan ved hjælp af sin kost gøre barnet stort, så tænkte jeg bare om det var det samme den anden vej.

Jeg holdte for første gang i graviditeten en lille portion risengrød nede i går, så håber på fremskridt, men vitaminer og mineraler har jeg desværre ikke kunnet holde nede, så er bare rigtig bekymret på babys vegne. Jeg kan jo tanke mine egne depoter op, når graviditeten er slut. Hmm langt indlæg, giver det overhovedet mening?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det giver masser mening..

Baby skal nok tage hvad den behøver.. - og er sikker på sygehuset nok skal gøre alt hvad de kan..

Men husk at tal med dem om dine bekymringer, det er helt naturligt at du bekymre dig. Og hvis det ikke var det her, var det med garanti noget andet..

Velkommen til rollen som kommende mor :)

Sender masser positive tanker - og kæmpe tillykke med graviditeten.. Nyd nyd nyd tiden flyver afsted :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER