Pernille_83

Opbevaring af modermælk på tur..

7 indlæg i dette emne

Hvad gør i når i har jeres modermælk med på tur? hvordan sørger i for det holder sig koldt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har det med frossent, så er det tøet lidt, men ikke helt når jeg skal bruge det. Og kan så varme det op.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige et par tillægsspørgsmål til dette. Håber det er ok.

Hvordan varmer i modermælk op på tur? Er der noget ved sådan en flaskevarmer, som også kan tilsluttes i bilen?

Og hvad gør I derhjemme, hvis I ikke har mikroovn? Er det bare ned i et vandbad i en gryde?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså nu bruger jeg kun mm i mad, resten får han direkte fra karton (= babs)

 

Herhjemme lader jeg det tø i køleskab og så hælder jeg bare lidt i det lune (men ikke for varme) mad.

 

Ude får han faktisk tit kold mad, fx grøntsagsmos med lige-nøjagtigt-optøet mm. Det er vidst ikke alle børn der kan lide det koldt, men William er ligeglad.

 

Ellers er vandbad genialt, så du ikke mig sidde og bakse med mad i bøtte i stor skål med kogende vand da vi mødtes?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan godt få flaskevarmere til bil. Vi har nu aldrig brugt det. 

 

Karla havde aldrig noget mod lunken mælk, og da hun var helt lille var det nogle gange vigtigere at hun fik noget at spise NU end at vi ventede til vi havde fundet et sted at varme flasken op - så der fik hun den koldt, og det var ikke noget problem :) Fra hun var omkring 8 måneder (+/-) varmede vi ikke flasken mere. 

 

Et vandbad fungerer rigtg fint. Vi har før brugt en skål med kogende vand fra kedlen og så i med flasken (husk at tjekke at den ikke bliver for varm hele tiden, det kan godt gå stærkt!) 

 

Hvis du er villig til at ofre penge på det, så har iiamo lavet en sutteflaske, hvor du kan sætte en engangs-varmepatron i, som du aktiverer, når du skal bruge den. Det er en dyr løsning, hvis du skal gøre det tit (patronerne koster vist nok omkring 10 kr stk og kan ikke genbruges), men det fungerer rigtig fint.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige et par tillægsspørgsmål til dette. Håber det er ok.

Hvordan varmer i modermælk op på tur? Er der noget ved sådan en flaskevarmer, som også kan tilsluttes i bilen?

Og hvad gør I derhjemme, hvis I ikke har mikroovn? Er det bare ned i et vandbad i en gryde?

 

Når vi har været på tur har jeg bare bedt om enten at få flasken varmet i Mikroovn på en cafe og så holdt lidt tilbage i en anden flaske, hvis den var blevet lidt for varm eller bedt om et krus kogende vand til at lave vandbad i. Mht til opbevaring så havde jeg en lille køletaske hvor der lige kunne være 2 små køleelementer og 2 flasker i. Denne kunne så bare proppes i pusletasken. Ofte valgte jeg dog at supplere med MME når vi var på tur, da man så ikke behøvede at bekymre sig om opbevaring og Simon spiste det hele...

Da vi brugte MM til hans mad gjorde jeg lige som stephi-pigen og frøs det og så kom det i maden når denne var klar og kølede så maden på denne måde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar :)

 

Jeg skal egentlig mest bruge det til hvis faren og babyen skal alene på tur eller måske i en bil. Og der vil han jo gerne have en nem løsning - altså ikke noget med at gå ind på caféer og spørge om det ene og det andet :D

Så den med kold mælk, Pumpkins, er nok den bedste løsning, hvis andet ikke lige er tilgængeligt. Hvis vores lille pige ellers er ligeså nem at tilfredsstille som jeres søde Karla :D Var bare slet ikke klar over, at det var en mulighed at give det koldt.

Jeg tror nu nok, jeg kan finde noget bedre at bruge penge på end sådan en flaske og dertilhørende engangs-patroner :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER