Riis94

Ung, gravid og aner ikke hvad jeg skal gøre.

24 indlæg i dette emne

Hej.

Jeg er en ung pige på 18 der lige har taget en positiv test. Bor sammen med min kæreste på 21 og vi er ikke helt enige om hvad der skal ske nu. Jeg har altid været imod aborter og nu er jeg måske 'tvunget' til det da min kæreste ikke ser det som en mulighed at han vil have det her barn. Men er på en måde bange for at få fortaget en abort synes man hører om mange der får bivirkninger. Jeg er også en der altid selv har elsket børn og har glædet mig til selv at skulle have dem, så selv om jeg er ung vil jeg stadig rigtig gerne - er meget splittet..

Håber på respons :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:kram Kæmpe kram til dig, det er ikke nogen nem situation!

Det er jo kun dig og din kæreste, der kan træffe valget (Og jeg synes det er vigtigt, at det er jeres begges valg og ikke kun den enes), så du må have snakket det godt igennem med ham :goodluck

Har du ellers nogen omkring dig, der er klar med kram/skulder/hånd/hvad du kunne få brug for? :) :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak! :-) forsøger også at finde ud af hvad der er bedst har har bare lidt smidt den over på mig nu når jeg har hørt hans mening :-(

Men ja har bare ikke sagt det til nogle endnu :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du har et godt forhold til dine forældre synes jeg du skulle tá en snak med dem, så du har nogen der står bag dig uanset hvad.. Knus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er jo ingen herinde, der kan tage beslutningen for jer.. Det er jo helt op til jer at beslutte hvad der er rigtigt for jer. 

 

Der findes piger på 18, som er klar til at blive mødre og gør det helt fantastisk, mens jeg også har mødt kvinder, der fik deres børn i midten af 30'erne, og slet ikke var klar til omvæltningen. 

 

Det er umuligt at forudse, hvordan jeres liv vil blive, men prøv at overveje hvordan jeres fremtid kommer til at se ud med eller uden et barn. Hvordan står det til med bolig, uddannelse og arbejde og økonomi. Vil det kunne blive godt. 

 

Jeg har aldrig mødt nogle, der har fortrudt, at de fik et barn, men jeg har mødt nogle, der siger, at de ville ønske at de havde ventet. 

Jeg har heller aldrig mødt nogle, der ikke har haft råd til deres børn, men ligeledes mødt nogle, der ville have foretrukket at få styr på økonomien/ uddannelsen/ arbejdet først. 

 

Børn er dyre, det er ingen hemmelighed. Indenfor den sidste måned har vi givet 3000 for vuggestue (og det er med delvist friplads) og vi har købt flyverdragt, vinterstøvler, vanter, hue og en ny garderobe fordi hun er vokset til næste størrelse. Men jeg tror også på, at man i Danmark godt kan få det til at løbe rundt, da man jo får tilskud efter indtægt. Havde vi fx en lavere indkomst ville vi få større friplads, mere i boligsikring etc., og så ville der på den må blive frigivet flere penge til baby-ting. 

 

I skal også vurdere, om i har lyst til at binde jer. Både fordi at uanset hvordan jeres forhold kommer til at gå, vil i skulle dele et barn i 18 år. Men også fordi I ikke bare lige kan gøre en masse ting som i kan nu. I torsdags måtte vi fx takke nej til biletter i det kongelige teater til en forestilling vi virkelig gerne ville se, fordi det bare ikke kunne fungere med pasning og vores datters sengetid. Man kan ikke bare lige tage 3 måneder backpacking i Indien eller 2 uger til sunny beach. Men man får også meget igen, og det er jo hvad man gør det til. 

 

Håber i træffer en beslutning, I begge har det godt med. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes Pumpkins er inde på nogen rigtig gode ting :) Det er som sagt ikke muligt for nogen herinde at træffe beslutningen for jer.

 

Hvis du ikke har nogen du føler du kan snakke med irl, så prøv at kontakte din læge. Jeg var oppe ved min læge da jeg blev gravid og hun fik stillet nogen spørgsmål på en måde som gjorde jeg fik mærket efter. Det vil selvfølgelig være en god ide at tage din kæreste med, men hvis han ikke vil, så prøv selv at tage derop :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er meget enig i det, Pumpkins skriver. Derudover vil jeg sige, at jeg er overbevist om, at det værste ved en abort ikke er det fysiske men det psykiske - især hvis man ikke er sikker i sin sag.

Din kæreste har meldt ud, hvad han synes, men måske kan der være forskel på den første reaktion og hvad han mener efter at have haft tid til at tænke over det og vende konsekvenserne ved enten at beholde barnet eller få en abort. Derfor synes jeg, det er vigtigt, at I får det snakket igennem og evt. sammen med nogle, I stoler på (fx. forældre og/eller lægen), som kan hjælpe jer med at strukturere konsekvenserne ved den ene og den anden beslutning.

 

Jeg håber, I kommer frem til en beslutning, som du vil have det godt med :goodluck :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh gode nyheder! Har valgt at beholde barnet og nu kan jeg bare slet ikke vente! :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke :loveshower Har kæresten det på samme måde? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej desværre. Men han går ingen steder og skal lige vænne sig til det :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt nyt! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det godt :yay

Stort tillykke med graviditeten og held og lykke med den laaange ventetid ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo tak! Synes allerede ventetiden er lang ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke kommenteret før - men har fulgt med... Vil da lige sige stort tillykke med beslutningen - det bliver spændende... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Børn er dyre, det er ingen hemmelighed. Indenfor den sidste måned har vi givet 3000 for vuggestue (og det er med delvist friplads)

What, det er godt nok dyrt! i Aalborg koster en dagplejeplads inden tilskud 2500 kr, blev lige helt chokeret:/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her koster en vuggestue plads når du har fået tilskud 3400kr i måneden

Og en dagpleje koster 1600kr i måneden når du har fået tilskud..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her koster en vuggestue plads når du har fået tilskud 3400kr i måneden

Og en dagpleje koster 1600kr i måneden når du har fået tilskud..

Hvorfor er vuggestue så meget dyre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor er vuggestue så meget dyre?

Det er forskelligt fra kommune til kommune, men vi bor i Hillerød, hvor vi har (en af) landets dyreste institutioner: Lidt over 3700 for vg. Reglerne er, at forældrebetalingen ikke må overstiger 25% af den samlede omkostning, men hvor meget den samlede omkostning er, er åbenbart meget forskellig fra kommune.

Vi ville skulle give 2700 for en DP.

Da Karla startede i vg var prisen 4100 uden tilskud! :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er forskelligt fra kommune til kommune, men vi bor i Hillerød, hvor vi har (en af) landets dyreste institutioner: Lidt over 3700 for vg. Reglerne er, at forældrebetalingen ikke må overstiger 25% af den samlede omkostning, men hvor meget den samlede omkostning er, er åbenbart meget forskellig fra kommune.

Vi ville skulle give 2700 for en DP.

Da Karla startede i vg var prisen 4100 uden tilskud! :o

Okay, kan se, at en vuggestueplads koster knap 3900 i Aalborg, men hvorfor er vuggestue så meget dyre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror prisforskellen skyldes det du får, groft sagt. Jeg mener, dp er jo ikke pædagogisk uddannet og arbejder i eget hjem. Vuggestue er uddannet personale, professionelt køkken og der skal betales husleje osv osv.

I Vejle kommune koster vg vidst ca 3700 og dp 2200.

Vi har valgt dp til Aron, men dog ikke på grund af prisen

Men der er jo også flere børn pr voksne ? eller tager jeg fejl? er jo opvokset med en mor, der er dagpleje, så er måske for påvirket af det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men der er jo også flere børn pr voksne ? eller tager jeg fejl? er jo opvokset med en mor, der er dagpleje, så er måske for påvirket af det :)

I vuggestue er der 3-4 børn pr voksen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med beslutningen! :loveshower

Selvom din kæreste ikk har det lige som dig endnu, skal det nok komme. Når det ikk er planlagt tror jeg tit lige faren skal bruge noget tid til at vænne sig til tanken, hvor vi kvinder meget hurtigere bliver glade for det lille liv der vokser i maven :) men det skal nok komme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var/er inde på en side der hedder Ungmor.dk. Der er mange andre i samme båd og fælles er selvfølgelig at alle på den ene eller anden facon er blevet forældre tidligt.. Kan kun anbefale den side! :)
Jeg blev planlagt gravid første gang da jeg var 18, men skulle miste 3 gange inden jeg den 4 gang som 20 årig fødte min datter  :kuller 
Og tillykke med beslutningen! Jeg håber din kæreste vil vænne sig til det og kommer til at glæde sig. Ingen tvivl om at det ville være det dejligste for jer alle :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror prisforskellen skyldes det du får, groft sagt. Jeg mener, dp er jo ikke pædagogisk uddannet og arbejder i eget hjem. Vuggestue er uddannet personale, professionelt køkken og der skal betales husleje osv osv.

I Vejle kommune koster vg vidst ca 3700 og dp 2200.

Vi har valgt dp til Aron, men dog ikke på grund af prisen

I Vallensbæk koster DP 2200 og VS 2400 kr. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER