FruHL

FruHL skal tabe 42kg

31 indlæg i dette emne

Det evige kamp starter her.

 

Jeg har været svær overvægtig i 11 år nu er jeg 34 år og jeg vil gerne denne gang tage og vinde denne kamp.

Må ærlig indrømme da jeg lavede min ticker her med vægten blev jeg meget ked af det da den store tal kom på skærmen blev så ked af det at jeg blev nødt til at tage en pause fra computeren og tage mig sammen så jeg ikke begyndte og stor tude :(

Spejlbilledet er en ting men når man får det sat sådan op må jeg ærlig indrømme rammer det helt inden i mig :(

 

Hvad der angår mad og motion vil jeg som noget nyt prøve at fokuserer på muligheder istedet for begrænsninger. Samt vil jeg gå ved siden af hesten istedet for at ride den for har forsøgt mange gange op på hesten og falde ned og endte så her hvor jeg er idag.

 

Min mål er at tabe mig 4 kg indtil den 16.12.2013. 

Jeg vil veje mig hver dag for det har jeg det bedst med og vil bestemt nyde at rette vægt ticker nedad :)

 

Håber I vil heppe på mig og dele af jeres erfaringer knus herfra :)

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:glad Hepper alt hvad jeg kan :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke :)

 

Er der nogle bestemte ting ift. kost og motion du vil fokusere på?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gerne heppe - og du er ikke den eneste som har langt til mål! Men hvert skridt tæller, måske vi kan inspirere hinanden.

:goodluck :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:glad Hepper alt hvad jeg kan :glad

Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke :)

 

Er der nogle bestemte ting ift. kost og motion du vil fokusere på?

Tak :)

Målet er at jeg vil spise efter kostplan jeg har fået af diætisten :)

Her i starten vil jeg tage det stille og roligt med kosten.

Har erfaringer med at sige fra imorgen spiser jeg kun det der står i kostplanen, men når jeg når til aftensmaden så finder jeg ud af at den nye ret er ikke mig så spiser jeg noget andet som ikke er med i kostplanen. Noget tid efter bliver jeg skuffet og ender med at give op :(

Derfor tager jeg en indkørings periode med at afprøve retter for derefter at lave uge-planer :)

Imens jeg kører indkørings periode vil jeg spise det jeg har lyst til i løbet af dagen og holde fokus på aftensmaden.Det kan godt være jeg ikke taber mig under denne proces men når jeg så indfører uge-planer på fuld tid så må vægtabet gå igang for der bliver ikke overraskelser i menuen :) Når jeg skal afprøve nye retter længere i forløbet vil jeg have en ret jeg kender i fryseren klar til micro-ovn og dette vil jeg gøre i weekenderne :) Jeg har ikke prøvet dette tidligere men har brugt meget af tiden her de sidste par dage om at finde frem til de begrænsninger jeg altid mødte tidligere:)

Motion: Jeg har en motionscykel herhjemme som jeg vil tage i brug også under kost-indkørings-perioden. Målet er at jeg hverdag cykler på denne i 30 min samt at jeg går en tur med mine hunde i 30 min :)  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gerne heppe - og du er ikke den eneste som har langt til mål! Men hvert skridt tæller, måske vi kan inspirere hinanden.

:goodluck :glad

Tak :)

Dejlig at kunne inspirere hinanden :)

Syntes jeg var den eneste som havde den lange vej mod målet så følte mig ærlig talt alene selvom jeg ikke ønsker for nogen at stå i denne situation.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej tillykkemed din tabstråd. Masser af hep herfra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil bare sige at jeg synes det er superflot at du går i gang med projektet. Når viljen er der, så skal vægttabet også nok komme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej tillykkemed din tabstråd. Masser af hep herfra.

Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil bare sige at jeg synes det er superflot at du går i gang med projektet. Når viljen er der, så skal vægttabet også nok komme

Tak :) Er så glad her til morgen føler ingen pres eller stress denne gang med valget af måde på projektet :) Viljen er stor :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil sige tusind tusind tak for jeres støtte det varmer  :kram2

 

Jeg stod op her til morgen og følte ingen stress over at kostplanen skal følges til punkt og prik  :)

 

Her er min aftensmad1. til idag :)

"Laks m/spinat (1 per) – Velegnet til mikrobølgeovn

1 stykke laks ca. 150 g

300g frossen helbladet spinat

½ fed presset hvidløg

100 g hytteost

3-4 stænk flydende grøntbouillon

Salt og peber

Evt. Citron og persille til pynt

 

Fremgangsmåde:
Hæld de frosne spinatkugler i et lille fad, og sæt i mikroovn ca. 4-5 min (til optøet). Bruges ovn er det ved 180 grader (til optøet.) Pres med en ske evt. overskudsvæde fra spinaten. Rør hytteost, hvidløg samt bouillon i spinaten.

Laksen presses ned i spinatblandingen. Sættes i mikroovn ca. 2-3 min (til fisken er færdigdampet). Bruges ovn er det ved 180 grader i ca. 15 min.

 

Tilbehør

60 g kogte kikærter

½ spsk. pesto (kan købes færdig i glas)

½ finthakket agurk (uden skræl og kerner)

Evt. finthakket persille

½ tsk. olie og citronsaft

 

Alle råvarer blandes i en skål., smages til med citron, salt og pebr

 

Energiindhold:

530 kcal med tilbehør

 

Protein: 36.2 %, Fedt:43.3 %, Kulhydrat: 20.5 %"

 

 

 

Er så glad at min familie støtter mig og vil spise det samme som mig :) 

Min mand vil lave maden og han vil tage vores cross maskine mens jeg sidder på cyklen  :loveyou

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aftensmad.1 smagte godt men næste gang griller vi laksen :) Tilbehør er bestemt noget jeg vil bruge til andre retter :)

 

Her i weekenden er der ikke lavet aftensmad for har været på besøg hos familien :)

 

Der kom lidt cola og lidt chokolade ind :(

 

Aftensmad.2

"Lynstegt kalkun m/grønt (2 per)

400 g kalkunbryst eller kalkunschnitzler i strimler
1 lille porre (ca. 150 g)
½ broccoli (ca. 200 g)
2 skiver hvidkål (ca. 250 g)
1½ spsk. oliven/rapsolie
1 fed hvidløg, kan evt. undlades
2 spsk. sojasauce
1/2-1 tsk. tørret salvie
Salt og peber

 

Fremgangsmåde:
Porren renses og skæres i 1/2 cm tykke skiver. Broccoli deles i små buketter. Hvidkålen snittes fint. Olie varmes op på en pande. Kalkun og grønsager tilsættes og svitses i ca. 5 min. Sojasauce og krydderier tilsættes, og retten steges i yderligere 2 min. Retten smages til med salt og peber.

Tilbehør:

30 g kikærter, linser, el. tørrede bønner (tørret vægt)/ Evt. en god salat

 

Energiindhold:

450 kcal ved 1 portion m. tilbehør. 500 med salat.

 

Protein: 42.5 %, Fedt: 33.6 %, Kulhydrat: 23.8 %"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for du deler opskrifter, de ser gode ud. Syns det lyder som en god stor portion man kan blive mæt af - hvordan har du det på aftner hvor du har spist "den rigtige" aftensmad?

 

Dejligt at din mand bakker op :8:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for du deler opskrifter, de ser gode ud. Syns det lyder som en god stor portion man kan blive mæt af - hvordan har du det på aftner hvor du har spist "den rigtige" aftensmad?

 

Dejligt at din mand bakker op :8:

Tak :) De smager også godt og portionerne er store så føler os mætte og har ikke lyst til noget resten af aftenen :) Jeg har det rigtig godt om aften når vi har spist efter opskrifter jeg føler at jeg har mere overskud og kan godt gå i køkkenet uden at kaste mig over resten af maden :) 

Er rigtig glad for at min mand bakker op imorgen starter han på cross og jeg på motion-cyklen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Opbakning er SÅ vigtigt! God fornøjelse med projektet - det er skønt, når man begynder at se det gå den rigtige vej:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Opbakning er SÅ vigtigt! God fornøjelse med projektet - det er skønt, når man begynder at se det gå den rigtige vej:-)

Tak :)

Ja det betyder meget og få opbakning :)  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig morgen :)

Nu kan jeg se at indkørings projekt giver resultater :)

Jeg føler mig ikke oppustet og jeg kunne her til morgen rette -400g på vægten :)

Det skal siges at jeg fortsat kommer sukker i min kaffe for den er ikke til at drikke uden men det tager jeg hen af vejen :)

 

Jeg har fået skrevet til diætisten om at få tilsendt flere opskrifter til aftensmaden :)

Jeg har nu fundet 3 stk. aftensmad som kommer på min fremtidige ugeplan og må forsigtigt indrømme at jeg glæder mig til at tage ugeplanen på fuldtid :)

Mit ønske er at få tabt mig 4 kg indtil den 16.12.2013 for der tager vi til Svend så lille bror/søster projektet kan komme igang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at du er kommet godt i gang og at madplanerne fra diætisten er et hit!

 

Masser af hep herfra og tillykke med de første tabte 400 g!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hepper med ! Har også været svær overvægtig i mange år og nu er det altså slut ... Jeg mangler 34-35 kg til det mål jeg har sat mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at du er kommet godt i gang og at madplanerne fra diætisten er et hit!

 

Masser af hep herfra og tillykke med de første tabte 400 g!

 

Tak :) Ja det er dejligt med madplanenerne er glad for at vi er gået i gang :)

Jeg hepper med ! Har også været svær overvægtig i mange år og nu er det altså slut ... Jeg mangler 34-35 kg til det mål jeg har sat mig

Tak :) Tillykke med de tabte kg :) Ja jeg mangler 40,7 kg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her til morgen er vægten 110,7 :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hepper!  :loveshower Har også selv en hel del kilo jeg skal af med  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg holder en lille pause herfra da vi er igang med fertilitet-behandling. Jeg har ikke opgivet mine nye kostvaner knus herfra :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg holder en lille pause herfra da vi er igang med fertilitet-behandling. Jeg har ikke opgivet mine nye kostvaner knus herfra :)

 

Må man spørge, hvordan I er kommet i behandling? Jeg er nemlig selv svært overvægtig, og vi har nu prøvet på pb i et år, men jeg har en idé om, at jeg bare får beskeden "kom igen, når du har tabt 40 kg", hvis jeg beder lægen om at blive tjekket?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER