Haarup

Følelsesløs efter kejsersnit

6 indlæg i dette emne

Dette er nok mest til de dejlige damer der har prøvet at få kejsersnit.

Hvor længe efter jeres kejsersnit gik der, før i fik følelsen tilbage i maven og under kejsersnitet?

Det er nu 2 1/2 år siden jeg fik kejsersnit, og min mave føles stadig bedøvet.

Ved ikke om det er normalt? Eller om man nogensinde får følelsen tilbage.

Hvad er jeres erfaringer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ved min første gravditet fik jeg aks, jeg fik følelsen tilbage, men der gik laaaang tid. Jeg tror Sebastian var omkring 3 år, men kan ikke helt huske hvornår følelsen kom tilbage, den kom lidt efter lidt.

Ved min anden gravditet fik jeg pks og der kan jeg slet ikke huske jeg mistede følelsen, det regnede jeg ellers med, men hvis den var væk var det kun et par uger.

 

Jeg tror der kan være stor forskel på om det er aks eller pks. Jeg har læst noget om, at ved aks skære man over, da det skal gå hurtigt, hvor man ved pks river tror det er noget med nerverne eller mavemusklerne. Når det bliver revet over, har det lettere ved at vokse sammen igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... Jeg fik et ikke-planlagt (jeg kan ikke få mig selv til at kalde den fredelige begivenhed akut:) kejsersnit den 1/7 i år. Min mave føles stort set normal.

Min søster har fået (også ret fredelige) akutte kejsersnit i 2005 og 2009. Hun har stadig føleforstyrrelser på maveskindet. Det er dog ikke det store, og det er blevet bedre med tiden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg selv har en del følelsesløshed på maveskindet, men det er jo også "kun" 8 måneder siden. Min søster sagde at hendes føltes normalt igen efter 3,5 års tid. Jeg synes at det er vildt at der kan gå så længe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik akut kejsersnit. Og der var absorlut intet fredeligt ved det. Fik 10 min varsel. 9 uger. For tidligt. De kunne ikke ramme rigtigt med epi, oh måtte derfor prøve mange gange. Bedøvelsen virkede ikke. Og de havdeb svært ved at få ham ud.

Troede ikke der var så stor forskel på om det var akut eller planlagt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik mit AKS for 7 år siden og er stadig følelsesløs-agtigt på selve ar-området.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER