Evamab

Smalltalk marts 2014

158 indlæg i dette emne

Jeg har lige behov for et 'alt og intet'-indlæg..

Jeg gik på barsel i fredags; venter tvillinger og har en fødsel i uge 25+0 i bagagen, så jeg er sygemeldt pr. 20+0.

Imorgen skal jeg til MD scanning, hvor vi forhåbentlig også får kønnene at vide. Jeg er SÅ spændt!! Jeg har været spændt i et par måneder efterhånden, det er rimelig frustrerende.

Sjovt som spændingen om kønnene fylder langt mere end tanken om, om alt nu er okay.. For det er jo egentlig ikke en 'for sjov'-scanning..

Hvor langt er I andre med indkøb/anskaffelse til babyerne?

Jeg føler lidt at jeg er bagud, men i bund og grund er der jo rigtig god tid - og så længe jeg ikke kender kønnene er der også mange ting jeg ikke gider købe endnu.

Vi har styr på 1 tremmeseng, barnevogn, strækvikle, pusleplade, 1 babydyne, 1 autostol.. Og en smule tøj uanset køn..

Så der mangler en hel del endnu..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har lige behov for et 'alt og intet'-indlæg..

Jeg gik på barsel i fredags; venter tvillinger og har en fødsel i uge 25+0 i bagagen, så jeg er sygemeldt pr. 20+0.

Imorgen skal jeg til MD scanning, hvor vi forhåbentlig også får kønnene at vide. Jeg er SÅ spændt!! Jeg har været spændt i et par måneder efterhånden, det er rimelig frustrerende.

Sjovt som spændingen om kønnene fylder langt mere end tanken om, om alt nu er okay.. For det er jo egentlig ikke en 'for sjov'-scanning..

Hvor langt er I andre med indkøb/anskaffelse til babyerne?

Jeg føler lidt at jeg er bagud, men i bund og grund er der jo rigtig god tid - og så længe jeg ikke kender kønnene er der også mange ting jeg ikke gider købe endnu.

Vi har styr på 1 tremmeseng, barnevogn, strækvikle, pusleplade, 1 babydyne, 1 autostol.. Og en smule tøj uanset køn..

Så der mangler en hel del endnu..

 Jeg kan godt forstå at det fylder meget hvad det er for nogle der gemmer sig derinde :)

 

Mht. indkøb er det ikke meget vi mangler. Det er en pige der gemmer sig i maven, og en pige vi har i forvejen :) Så rigtig mange ting kan genbruges.

Af nye ting har vi indtil videre købt: uldkøredragt, tvillingeklapvogn og lidt tøj.

 

Skal snart have lavet en liste over hvad der mangler :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

 EEEEELSKER at mærke vores lille pige sparke rundt inde i maven, hold op hvor er hun blevet stærk :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været til scanning - to styks piger.. Wuhuuuu.. Det er et meget godt match til vores tre drenge :D

Indtil videre har reaktionerne været "Fuck": Markus 6 år, og "2 piger er endnu bedre end 1": Tobias 10 år.. Genialt :D Mikkel på 8 har ikke fået det at vide endnu..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været til scanning - to styks piger.. Wuhuuuu.. Det er et meget godt match til vores tre drenge :D

Indtil videre har reaktionerne været "Fuck": Markus 6 år, og "2 piger er endnu bedre end 1": Tobias 10 år.. Genialt :D Mikkel på 8 har ikke fået det at vide endnu..

Hvor fantastisk :loveshower

Stort tillykke! Går ud fra alt var som det skulle være?

Har I snakket om navne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor fantastisk :loveshower

Stort tillykke! Går ud fra alt var som det skulle være?

Har I snakket om navne?

Tjaaaa, med babyerne er alt som det skal være.. Min livmoderhals er til gengæld kun 26mm.. Dvs en enkelt millimeter fra at være 'forkortet'.. Æv.. Det slog mig lidt ud.. Jeg skal scannes igen om to uger for at se om den bliver mindre, og så skal den muligvis snøres sammen el.lign. :(

Og ja, sengen skal plejes mere end den allerede bliver.. Nogen gode ideer til hvad man kan lave liggende? Havde jo en masse ting jeg gerne ville.. Hækle, sy osv..

Og hvad navne angår, så var vi lige pigelisten igennem på hjemvejen og blev enige om at vi vist har navne nok til at pigerne kan få 4-5stk hver.. Haha... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjaaaa, med babyerne er alt som det skal være.. Min livmoderhals er til gengæld kun 26mm.. Dvs en enkelt millimeter fra at være 'forkortet'.. Æv.. Det slog mig lidt ud.. Jeg skal scannes igen om to uger for at se om den bliver mindre, og så skal den muligvis snøres sammen el.lign. :(

Og ja, sengen skal plejes mere end den allerede bliver.. Nogen gode ideer til hvad man kan lave liggende? Havde jo en masse ting jeg gerne ville.. Hækle, sy osv..

Og hvad navne angår, så var vi lige pigelisten igennem på hjemvejen og blev enige om at vi vist har navne nok til at pigerne kan få 4-5stk hver.. Haha... :)

 Åh nej da :kram2

Du må ligge så meget ned som overhovedet muligt. Håber det kan hjælpe på livmoderhalsen.

 

Hmm, find en serie eller noget i den stil du godt kan li, og se den fra ende til anden :) Ellers filmhygge og sådan. Du kan vel egentlig godt hækle liggende?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh nej da :kram2

Du må ligge så meget ned som overhovedet muligt. Håber det kan hjælpe på livmoderhalsen.

Hmm, find en serie eller noget i den stil du godt kan li, og se den fra ende til anden :) Ellers filmhygge og sådan. Du kan vel egentlig godt hækle liggende?

Tak for omsorgen, det varmer :)

Vi ser ikke rigtig tv herhjemme, så når vi endelig ser noget er det netop serier - de fleste er dermed set op til flere gange.. Men hva.. Det skader vel ikke at se Venner igen igen.. :D

Problemet ved at skulle hækle liggende er at jeg stadig er så meget nybegynder på hækling at jeg hele tiden skal kigge på opskrifterne. Men jeg må finde ud af noget.

Det værste er at vi er langt fra færdige med babyværelset og min kæreste er mega presset på arbejde.. :( (og min mor kommer til jul og skal kunne sove inde i det værelse der pt ligner et bombekrater - mildt sagt..)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for omsorgen, det varmer :)

Vi ser ikke rigtig tv herhjemme, så når vi endelig ser noget er det netop serier - de fleste er dermed set op til flere gange.. Men hva.. Det skader vel ikke at se Venner igen igen.. :D

Problemet ved at skulle hækle liggende er at jeg stadig er så meget nybegynder på hækling at jeg hele tiden skal kigge på opskrifterne. Men jeg må finde ud af noget.

Det værste er at vi er langt fra færdige med babyværelset og min kæreste er mega presset på arbejde.. :( (og min mor kommer til jul og skal kunne sove inde i det værelse der pt ligner et bombekrater - mildt sagt..)

Det lyder godt med Venner :)

Er der nogle der kan hjælpe jer med værelset? Jo hurtigere det er på plads jo bedre, især i jeres tilfælde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for omsorgen, det varmer :)

Vi ser ikke rigtig tv herhjemme, så når vi endelig ser noget er det netop serier - de fleste er dermed set op til flere gange.. Men hva.. Det skader vel ikke at se Venner igen igen.. :D

Hvilke serier synes du godt om? Kan da være der er nogen der kan komme med forslag til nogen du ikke har set endnu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilke serier synes du godt om? Kan da være der er nogen der kan komme med forslag til nogen du ikke har set endnu

Jeg er vild med Venner, How I met your mother, pretty little liars, Ghost whisperer O.lign.. Ja egentlig ret blandet.. Jeg har set de første par afsnit af Orange is the new Black og synes den er røvsyg.. Haha.. Så jeg er ikke helt nem at behage.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er vild med Venner, How I met your mother, pretty little liars, Ghost whisperer O.lign.. Ja egentlig ret blandet.. Jeg har set de første par afsnit af Orange is the new Black og synes den er røvsyg.. Haha.. Så jeg er ikke helt nem at behage.. ;)

Hvad med Big Bang Theory? Den er ihvertfald et hit herhjemme og lidt i samme genre som Venner og How I met your mother.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lie to me og the mentalist :D de er altså gode :) og især modern family :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oiiiii - jeg har fået AKUT lyst til en iskold hvidtøl !!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oiiiii - jeg har fået AKUT lyst til en iskold hvidtøl !!

Haha.. Jeg har altid akut lyst til alt muligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ååååh det var en dum træng hihi .... Nu vare det ikke mange måneder :) ... Synes virkelig tiden flyver afsted ! Glæder mig vildt til at gå på barsel !!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ååååh det var en dum træng hihi .... Nu vare det ikke mange måneder :) ... Synes virkelig tiden flyver afsted ! Glæder mig vildt til at gå på barsel !!!

Tiden flyver virkelig - og maven vokser..

Indimellem synes jeg dog ikke tiden flyver hurtigt nok - jeg ligger i sengen og venter på at jeg skal scannes om en uge for at se om min livmoderhals er blevet endnu kortere.. (Var 26mm ved scanningen for en uge siden, 25mm er 'for kort'.) Det kan gå hen og blive en meeeeeget lang (eller kort.. :( ) graviditet det her.. Baaah...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes også tiden snegler sig afsted lige pt :( men nu er det snart december, og den måned plejer at flyve afsted synes jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tiden flyver virkelig - og maven vokser..

Indimellem synes jeg dog ikke tiden flyver hurtigt nok - jeg ligger i sengen og venter på at jeg skal scannes om en uge for at se om min livmoderhals er blevet endnu kortere.. (Var 26mm ved scanningen for en uge siden, 25mm er 'for kort'.) Det kan gå hen og blive en meeeeeget lang (eller kort.. :( ) graviditet det her.. Baaah...

Hvad er det der er i vejen med den livmoderhals :/ ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er det der er i vejen med den livmoderhals :/ ...

 Når man går i fødsel forkortes og til sidst forsvinder livmoderhalsen. Men hun skal jo helst ikke gå i fødsel før om 3½ måned ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ALDRIG LAMINER JERES SCANNINGS BILLEDER...... Jeg var DUM at gøre det .... De er ødelagt ... Grad en hel dag ....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ALDRIG LAMINER JERES SCANNINGS BILLEDER...... Jeg var DUM at gøre det .... De er ødelagt ... Grad en hel dag ....

Åååh æv... :( De har været så flinke at skrive på en seddel i scanningsrummet på Horsens sygehus at billederne ikke tåler laminering eller sollys.. Hvor er det ærgerligt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åååh æv... :( De har været så flinke at skrive på en seddel i scanningsrummet på Horsens sygehus at billederne ikke tåler laminering eller sollys.. Hvor er det ærgerligt :(

Ååååh hvor sødt af dem ... Grad og grad og grad !!!! Og de gemmer åbenbart ikke de billeder ... Har prøvet alt ... Øv øv øv øv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ååååh hvor sødt af dem ... Grad og grad og grad !!!! Og de gemmer åbenbart ikke de billeder ... Har prøvet alt ... Øv øv øv øv

Det kan jeg dælme godt forstå.. Jeg ville også være pænt træt af det hvis mine billeder gik i stykker.. :( Og at det lige sker for en hormonel gravid kvinde er jo heller ikke toppen.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg dælme godt forstå.. Jeg ville også være pænt træt af det hvis mine billeder gik i stykker.. :( Og at det lige sker for en hormonel

gravid kvinde er jo heller ikke toppen.. ;)

Nej nemlig det gik helt galt :/ .... Men må bare printe dem ud jeg har på mobilen det er vel det eneste jeg kan gøre ...

Ved i mht barsel og løn og sådan ??? Hvad får i udbetalt ? Er virkelig forvirret over alt det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER