Ihpets-mortilto

Vikle hjælp!

3 indlæg i dette emne

William har voldsomt svært ved at finde ro om dagen lige for tiden (stadig den møgtiger der spøger), og jeg vil derfor rigtig gerne bære ham i viklen så han kan finde ro i kroppen (sidder han hos mig, så karter han rundt og kan ikke slappe af). Jeg vil rigtig gerne bære ham liggende, altså hvor han har mulighed for at sove - han synes det er alt for spændende hvis han sidder op. Men er det overhovedet muligt at bære en 77 cm lang dreng liggende i en vikle?

 

Jeg har forsøgt mig med Cradle Cross Carry (hedder den vidst), men jeg er ikke sikker på at han lå godt - han virkede jo nærmest helt krøllet sammen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil mene, at han er lige stor nok til at blive bæret liggende. Når man vikler skal viklen jo være en forlængelse af hvordan man selv ville bære, og et barn på den størrelse vil være lidt akavet at bære liggende, vil jeg synes.

Men hvis du vikler ham siddende, vil han hvile hovedet mod det øverste af dit bryst, og det vil han for sandsynligvis også finde en tryghed ved. Har du prøvet at trække det foreste stykke stof op over nakken, så han er lidt skærmet?

Er det en fastvikle? Måske skal den bindes lidt strammere, hvis han kan karte sådan rundt. Den skal umiddelbart være ret stram, så han får den fornemmelse af tryghed, som man også får ved kram :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil mene, at han er lige stor nok til at blive bæret liggende. Når man vikler skal viklen jo være en forlængelse af hvordan man selv ville bære, og et barn på den størrelse vil være lidt akavet at bære liggende, vil jeg synes.

Men hvis du vikler ham siddende, vil han hvile hovedet mod det øverste af dit bryst, og det vil han for sandsynligvis også finde en tryghed ved. Har du prøvet at trække det foreste stykke stof op over nakken, så han er lidt skærmet?

Er det en fastvikle? Måske skal den bindes lidt strammere, hvis han kan karte sådan rundt. Den skal umiddelbart være ret stram, så han får den fornemmelse af tryghed, som man også får ved kram :)

 

Jeg bærer ham liggende i mine arme om eftermiddagen på krisedage. Altså de dage hvor han ikke har kunne falde i søvn i mange timer. (Fx fra 10-18 som i sidste uge - for bare 2 uger siden var William maks vågen i 2-2,5 time)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER