tazdiginez

2. gangs gravid og den større forståelse.

7 indlæg i dette emne

Jeg synes altså at det er helt vildt, så stor en forståelse man pludseligt har som 2. gangs gravid.

Jeg glæder mig på en helt andet måde end 1. gang og jeg kan bare SLET ikke vente på at lillebror kommer ud til os.

 

Det samme med scanningerne, den store forståelse der er for det man kigger på og den fede fornemmelse for den forståelse der pludseligt er.

 

Den ro der i at få nummer 2 - du ved nogenlunde hvordan du er som forældre og har nogle ideer til hvordan de forskellige situationer i den nye dagligdag skal håndteres og har ideer om, hvordan man FÅR dagligdagen til at fungerer med en lille ny i familien.

 

Jeg synes det er helt vildt som alting her 2. gang bare er mere afslappet og glæden er en helt anden end 1. gang.

 

Er der andre der har haft/har det lige sådan? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes faktisk at det er sværere at forstå her anden gang, altså at der kommer en baby ud af graviditeten... Der gik lang tid før jeg rigtig fangede det ;)

Men nej er slet ikke nervøs over at skulle være mor, men er spændt på at se hvordan det bliver at være mor til to og til at se hvordan min pige tager det :)

Tænker meget på hvordan den næste ser ud, for ved jo hvordan en blanding af mig og K ser ud = Silje... Har svært ved at forestille mig noget andet hi hi

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes faktisk at det er sværere at forstå her anden gang, altså at der kommer en baby ud af graviditeten... Der gik lang tid før jeg rigtig fangede det ;)

Men nej er slet ikke nervøs over at skulle være mor, men er spændt på at se hvordan det bliver at være mor til to og til at se hvordan min pige tager det :)

Tænker meget på hvordan den næste ser ud, for ved jo hvordan en blanding af mig og K ser ud = Silje... Har svært ved at forestille mig noget andet hi hi

 

hihi selvom vi ikke er igang med nr. 2 så har jeg også tænkt de tanker :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det kan du tro jeg kender! :) Det var helt anderledes for mig anden gang.... Ikke bare med graviditeten, men også fødslen, og følelserne.... Håndteringen af sådan en helt lille nyfødt, og det at jeg kunne grine af de hormonudløste tårer på tudedagen, fordi jeg vidste det var normal, ufarligt og forbigående......

Og det med at forestille sig hvordan den lille ny ser ud.... Det er stadig en blanding.... Lidt det samme, og så alligevel anderledes, det er så fascinerende, og ikke mindst en fantastisk oplevelse :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes faktisk at det er sværere at forstå her anden gang, altså at der kommer en baby ud af graviditeten... Der gik lang tid før jeg rigtig fangede det ;)

Men nej er slet ikke nervøs over at skulle være mor, men er spændt på at se hvordan det bliver at være mor til to og til at se hvordan min pige tager det :)

Tænker meget på hvordan den næste ser ud, for ved jo hvordan en blanding af mig og K ser ud = Silje... Har svært ved at forestille mig noget andet hi hi

Det var også rigtigt svært for mig at fatte, at vi får en baby mere. Det var faktisk først her i starten af november, til mit babyshower, at det gik op for mig.

Efter det har jeg været på en lyserød sky og glæder mig så voldsomt til at føde ham og se, hvem han er! :D

Til det sidste - kan totalt relatere!! Jeg er så spændt på at se version 2.0 af J og mig. Det bliver så vildt at se, om Maliva og lillebror ligner hinanden voldsomt meget eller om der er totalt andre træk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det kan du tro jeg kender! :) Det var helt anderledes for mig anden gang.... Ikke bare med graviditeten, men også fødslen, og følelserne.... Håndteringen af sådan en helt lille nyfødt, og det at jeg kunne grine af de hormonudløste tårer på tudedagen, fordi jeg vidste det var normal, ufarligt og forbigående......

Og det med at forestille sig hvordan den lille ny ser ud.... Det er stadig en blanding.... Lidt det samme, og så alligevel anderledes, det er så fascinerende, og ikke mindst en fantastisk oplevelse :wub

Jeg glæder mig sådaaaan :loveshower

Jeg kan slet ikke vente længere :P

Vil bare ha' ham ud nu og nyde ham og lade ham for alvor tage del i vores familie...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også det er meget anderledes her anden gang. Jeg har ikke den samme måde at være spændt på over at være gravid, f.eks. og jeg har virkelig haft det svært ved at skulle vente denne gang! Men nu er der under 3 uger tilbage til planlagt kejsersnit og så går tiden pludselig hurtigt! :D

Jeg er spændt på hvor meget hun ligner sin storesøster, når de ikke har samme far. For storesøster ligner mig meget jo ældre hun bliver, med sin fars øjne - heldigvis kønne til hende ;) Jeg syns også at min mave opfører sig anderledes denne gang - hænger nede selvom jeg laver maveøvelser hver dag. Og jeg bliver meget forpustet af trapper opad og af det at stå stille. Men heldigvis har jeg næsten ingen problemer med ryggen denne gang -juhuuuu!!!!!

Så nu er det bare at gøre de sidste ting klar og tage på hospitalet d.3 december :D  :stork :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER