Barbamama

Fortæl mig jeres historier om revalidering...

19 indlæg i dette emne

Min mand kan ikke længere udføre sit arbejde og går derfor sygemeldt. Han er ikke færdigudredt, men vi har ikke hørt andet fra lægerne end at han ikke skal regne med at kunne vende tilbage til fysisk hårdt arbejde ever. Og det er altså dét, han er uddannet til. Han vil så rigtig gerne videreuddanne sig (og psyken/hovedet er der ingen problemer med), og vi drømmer derfor om at han kan komme på revalidering. Men jeg synes det er svært at få en fornemmelse af om det er total urealistisk eller om det er noget, vi godt kan håbe på...

Jeg beder ikke om forslag og råd til vores situation, og heller ikke om steder at læse regler osv, for alt det ER vi jo i gang med :) Men hvis nogen vil dele nogle konkrete historier om at de har fået lov at uddanne sig på revalidering eller at de ikke har, så læses de med kyshånd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har læst med 3, der var på revalidering. Den ene var jord beton arbejder, med slidt ryg. Han fik både revalidering under hf og universitet:) håber det lykkes for jer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh ville såå gerne have haft lov til, at uddanne mig på ny... Fik desværre afslag p.g.a min alder... :(

 

Min historie i korte træk: Jeg er født med deformitet i begge hofteskålene, på røntgenbilleder ligner det, at jeg har været ude for en alvorlig ulykke. Jeg har dagligt smerter når jeg går, står eller ligger. Jeg er blevet opereret i den ene hofteskål+lårbensknogle, hvilket har gjort, at "det ikke hopper ud ad led" men stadig giver smerter. Jeg får mere og mere ondt i det hofteled, som ikke er opereret (men pt vil jeg ikke opereres, da det er et meget omfattende og smertefuldt forløb, hvor jeg bl.a. ikke må støtte på benet i 8 uger, skal lærer at gå igen og have minimum 6-8 måneders intensiv genoptræning)

Jeg er uddannet materialist i Matas, men kan på ingen måde arbejde i butiks branchen, med de smerter, hvis jeg også skal have "overskud" til min dejlige familie og ikke ligge og hyle over smerter hver aften.. Ville så gerne uddanne mig indenfor noget kontor-et- eller-andet.. Pt har jeg en midlertidig stilling, som assistent i kontorverden, men når der ikke er mere for mig, at lave der, så ved jeg simpelthen ikke hvad der så skal ske......   

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har læst med 3, der var på revalidering. Den ene var jord beton arbejder, med slidt ryg. Han fik både revalidering under hf og universitet:) håber det lykkes for jer!

Åh DEN historie gør mig glad! Brian er netop jord/beton (struktør) og har ødelagte arme/ryg, så det er jo lidt i samme boldgade. Og han vil "bare" gerne læse til konstruktør (= 3,5 års uddannelse) og tak :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh ville såå gerne have haft lov til, at uddanne mig på ny... Fik desværre afslag p.g.a min alder... :(

Min historie i korte træk: Jeg er født med deformitet i begge hofteskålene, på røntgenbilleder ligner det, at jeg har været ude for en alvorlig ulykke. Jeg har dagligt smerter når jeg går, står eller ligger. Jeg er blevet opereret i den ene hofteskål+lårbensknogle, hvilket har gjort, at "det ikke hopper ud ad led" men stadig giver smerter. Jeg får mere og mere ondt i det hofteled, som ikke er opereret (men pt vil jeg ikke opereres, da det er et meget omfattende og smertefuldt forløb, hvor jeg bl.a. ikke må støtte på benet i 8 uger, skal lærer at gå igen og have minimum 6-8 måneders intensiv genoptræning)

Jeg er uddannet materialist i Matas, men kan på ingen måde arbejde i butiks branchen, med de smerter, hvis jeg også skal have "overskud" til min dejlige familie og ikke ligge og hyle over smerter hver aften.. Ville så gerne uddanne mig indenfor noget kontor-et- eller-andet.. Pt har jeg en midlertidig stilling, som assistent i kontorverden, men når der ikke er mere for mig, at lave der, så ved jeg simpelthen ikke hvad der så skal ske......

:kram Ej det er jeg virkelig ked af at høre (på dine vejne - er stadig taknemlig over at du deler din historie) :( Jeg forstår ikke, at du blev afvist på din alder, er du for ung eller for gammel? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram Ej det er jeg virkelig ked af at høre (på dine vejne - er stadig taknemlig over at du deler din historie) :( Jeg forstår ikke, at du blev afvist på din alder, er du for ung eller for gammel? :chin:

 

Tak :kram

 

Jeg var i starten af 20'erne, da jeg fik afslag.. Så for ung desværre..

 

Edit. Hov kommer da i tanke om, at jeg kender en, som fik lov til, at uddanne sig til klinikassistent - Hun var vist slagter først   :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :kram

Jeg var i starten af 20'erne, da jeg fik afslag.. Så for ung desværre..

Okay. Kan du så søge igen senere? :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay. Kan du så søge igen senere? :kram

Har da overvejet muligheden for det, men har ikke undersøgt det videre endnu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har da overvejet muligheden for det, men har ikke undersøgt det videre endnu :)

Håber at det lykkes en dag :kram2 Bare så bittert når man virkelig gerne VIL arbejde men at kroppen ikke vil være med :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh DEN historie gør mig glad! Brian er netop jord/beton (struktør) og har ødelagte arme/ryg, så det er jo lidt i samme boldgade. Og han vil "bare" gerne læse til konstruktør (= 3,5 års uddannelse) og tak :kiss

Det var godt :) men man ved aldrig med Aalborg kommune, så kæmpe kram til jer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var godt :) men man ved aldrig med Aalborg kommune, så kæmpe kram til jer!

Øh tænker du at det er særlig svært i Aalborg eller bare sådan generelt at man aldrig kan vide sig sikker? Og tak for kram :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øh tænker du at det er særlig svært i Aalborg eller bare sådan generelt at man aldrig kan vide sig sikker? Og tak for kram :kiss

Altså de tre jeg skrev om bor alle 3 i Aalborg kommune og da jeg kender en af de socialrådgivere der sidder med sagsbehandlingen i Aalborg kommune, ved jeg at det ikke altid er lige let pga presset fra oven :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså de tre jeg skrev om bor alle 3 i Aalborg kommune og da jeg kender en af de socialrådgivere der sidder med sagsbehandlingen i Aalborg kommune, ved jeg at det ikke altid er lige let pga presset fra oven :(

Hmm øv :( Men det "skal" jo heller ikke være let, det skal jo være til dem, der virkelig har brug for det og er egnede. Det må vi jo så bare håbe, at de mener at han er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm øv :( Men det "skal" jo heller ikke være let, det skal jo være til dem, der virkelig har brug for det og er egnede. Det må vi jo så bare håbe, at de mener at han er :)

Enig! krydser i hvert fald fingre for jer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det må være svært for Brian. Jeg håber, I finder en måde så han kan komme tilbage til arbejdslivet, som han gerne vil.

Jeg gik på pædagogstudiet med et par stykker på revalidering. Blandt andet en frisør og en bager, men de var begge over 40, så ved ikke om det har haft en betydning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det må være svært for Brian. Jeg håber, I finder en måde så han kan komme tilbage til arbejdslivet, som han gerne vil.

Jeg gik på pædagogstudiet med et par stykker på revalidering. Blandt andet en frisør og en bager, men de var begge over 40, så ved ikke om det har haft en betydning.

Tak :kiss Og ja, det ER svært. Han elsker og har altid elsket at arbejde, og det er bare slet ikke ham at gå hjemme sygemeldt :prik

Det vi kan finde om alder i forhold til revalidering siger, at man skal være fyldt 29, så lige præcis alderen tror jeg ikke bliver et problem (Han er 31).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :kiss Og ja, det ER svært. Han elsker og har altid elsket at arbejde, og det er bare slet ikke ham at gå hjemme sygemeldt :prik

Det vi kan finde om alder i forhold til revalidering siger, at man skal være fyldt 29, så lige præcis alderen tror jeg ikke bliver et problem (Han er 31).

Hvor er det egentlig unfair, når han så gerne vil. Det er selvfølgelig ikke helt det samme som at være arbejdsløs, men det gør bare noget ved ens selvværd at være 'udenfor'. Så håber han får hjælp til at tackle det og snart finder ud af hvad han skal bruge resten af sit arbejdsliv på :kram

Dejligt af alderen umiddelbart ikke er et problem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går i skole med nogle stykker på revalidering. Den ene er 30 og har fået en arbejdsskade som pædagog. Den anden er 38 og har været butikschef i mange år i discountbutikker og er slidt op. Nogle kæmper for at få lov men det har lykkedes. Håber det lykkes for di Brian.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :kiss Og ja, det ER svært. Han elsker og har altid elsket at arbejde, og det er bare slet ikke ham at gå hjemme sygemeldt :prik

Det vi kan finde om alder i forhold til revalidering siger, at man skal være fyldt 29, så lige præcis alderen tror jeg ikke bliver et problem (Han er 31).

Jeg blev revalideret da jeg var 25 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER