Lovely Lady

Smør i babymad (under 6 måneder)

5 indlæg i dette emne

Jeg er i gang med at købe ind til at begynde på små smagsprøver til min 4 måneder gamle søn. Ikke noget der skal føre til rigtige måltider særligt hurtigt, men en stille introduktion til verden udenfor mors bryster:-)

I den forbindelse havde jeg tænkt at variere fedststoffet lidt og har udover forskellige planteolier købt økologisk usaltet smør.. Men så var det, at det slog mig - når de nu ellers ikke må få komælk før de 6 måneder, hvad så med smør?

Altså, jeg kan se, at smør står nævnt som muligt fedststof flere steder, men hvordan hænger det sammen...?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Noah har faaet olivenolie og kokosolie i. Siden fik han ogsaa en god smoerklat, men han var et stykke over de 6 mdr, mener jeg. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vidt jeg ved så indeholder smør meget lidt eller intet laktose, som jo er det de helst ikke skal have før efter de 6 måneder. Så den lille klat gør nok ikke det store.

Men hvis du helst vil vente så lav grøden udelukkende på mm el mme så behøves du ingen fedtstof.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har brugt tidselolie fra helsekosten for det er sundt og smager ikke af noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vidt jeg ved så indeholder smør meget lidt eller intet laktose, som jo er det de helst ikke skal have før efter de 6 måneder.

Ahaaaaaaaaa..... Et opslag bekræfter oplysningen om smør lave laktoseindhold - så forstår jeg bedre:-) Jeg havde såmænd sowieso tænkt at variere det tilsatte fedststof (ligesom det nogle dage vil blive mme-lavet), men jeg forstod ikke lige anbefalingerne der...0:-)

Takker! Også for de øvrige besvarelser:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER