Guest Jullemor

Plukkeveer

8 indlæg i dette emne

Jeg skriver fordi jeg i nat vågnede kl 4 af en plukkeveer som blev ved. Jeg havde én ca hvert 5-15 min og måtte ringe til lægen kl 8. Jeg lå og var vildt nervøs fordi jeg anede hvad der var galt, og synes det er lidt tidligt at få plukkeveer - eller i hvertfald plukkeveer som varer ved med så lidt mellemrum. Jeg tog til lægen 9.30 og fik lavet en urinprøve som formentlig viste en urinvejsinfektion. Så nu er jeg i penicillinbehandling, og håber at plukkeveerne aftager i weekenden...

Hvis der er andre som sidder med samme gene, så er det en god ide at få tjekket urinen, da det er sjældent at man får symptomer på urinvejsinfektion når man er gravid, og man har nemmere ved at pådrage sig en infektion i urinvejene. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sikke noget :(

 

Hvordan føles plukveer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det føles som en hård bold i din mave. En slags krampe, som du ikke kan gøre noget ved, da livmoderen er en muskel som trækker sig sammen. Det hele stivner på et øjeblik, og det er ubehageligt, men gør ikke rigtig ondt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maven bliver helt hård. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det spænder i musklerne, maven bliver helt hård, man kan bare prøve at slappe af og vente på at det går væk igen. Det kan godt være lidt anspændt, eller nappe en anelse. Lidt som om man maser en knytnæve ind i maven OG trækker i huden på en gang. Man mærker tydeligt at musklerne spænder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan det føles som en rigtig muskelkrampe? Feks. som når ens lægmuskel pludselig kramper og gør rigtig ondt? Måske gør det bare lidt mindre ondt end en slem krampe.

 

Dem har jeg haft nogle få af, og kunne ikke få ordentlig svar fra jordmoderen synes jeg. :-/ Så vil gerne vide om det bare er en plukkeve eller om det kunne være noget andet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan godt føles som en muskelkrampe. Maven bliver helt hård, enten hele livmoderen eller kun noget af den. Og så bliver maven blød igen 1 min efter ca. Om det gør ondt afhænger af hvor kraftig den er. Jeg vil ikke sige at den gør decideret ondt, men den kan nive godt til, så man skærer ansigt ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay. Så er det nok det det har været.  :) Tak for beskrivelsen. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER