Carcassonne

Lønforhandling - hvordan og hvor meget?

4 indlæg i dette emne

Hej :)

 

Både min kæreste og jeg er studerende, og ved siden af studiet har min kæreste sig et studiejob som han er rigtig glad for. 

I starten fik han jobbet fordi at en ven anbefaldede ham, og det sku bare ha' været til nogle enkelte opgaver (startede i april/maj), men efter sommeren så har de ansat ham fast til ca. 15 timer om ugen (tror nu nok han nærmere var der 20 timer, men han er jo timelønnet så i forhold til løn er det jo fint nok) Da han belv ansat aftalte de at han fik 130 i timen (var noget vi talte om hjemme først og han sagde at det var hvad han gerne ville have og de godkendte uden noget, idet jeg selv fik 116 i mit daværende studiejob tænkte vi at det var fint) 

 

Men her de sidste 2 måneders tid er han begyndt at arbejde mere og mere, så meget at han er begyndt ikke at have så meget tid til studierne mere, og han håber også på at de vil fastansætte ham efter han har afleveret speciale til sommer, men ved vi jo ikke med sikkerhed, så derfor taler vi nu om at han skal bede om en højere løn. 

 

Han læser 5./sidste år på sin kandidat i Medialogy og arbejder i et firma i København som udvikler interaktive læring til virksomheder, hvor han programmere og er den eneste med erfaring i et program som de er begyndt at bruge(hvor han så også er ved at lære en anden medarbejder at bruge de). 

 

Før dette job har han ikke haft lønnet studierelevant job, men har været i "praktik" (10-15 timer om ugen i 1 år) hvor han progammerede til et computerspil, samt været med til at starte et computerspilfirma med læringsspil til børn hvor han ligeledes er programmør samt laver en masse grafik ligeledes for lidt over 1 år. 

 

 

I følge Ingenørforeningen IDA så sku løn for studiejob være som følger,

 

Vejledende timeløn for studerende i studierelevant arbejde 2013

1. studieår kr. 154
2. studieår kr. 164
3. studieår kr. 171
4. studieår kr. 179
5. studieår kr. 188