Påskesen

taber store totter af hår- hjælp!

20 indlæg i dette emne

Halløj allesammen

 

Ja det skyldes jo hormoner, men jeg taber altså store totter hår konstant. Det er ved at blive rigtig træls at have hår overalt, så jeg tænkte om der er nogle der har gode råd imod dette ? Tænker måske at noget tilskud af B vitamin kunne hjælpe ?

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh jeg kender det. Her 1 år efter fødslen taber jeg stadig MASSER af hår. Ligesom dig, store totter. Min læge siger det er hormonelt, men at det aldrig skader at supplere op med ekstra b vitamin og selen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker umiddelbart du har to muligheder

1. Klip det hele af

2. Paryk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vokser ud igen, men det er virkelig vildt, saa meget haar, man taber! Husk, at du saa ikke har tabt under hele din graviditet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha Mette :) skal vi tage på paryk shopping ?

Camilat: ja det er selvfølgelig rigtig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror faktisk jeg går efter bare at klippe det af - samme frisure som min datter, så kan folk bedre se jeg er hendes mor ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror faktisk jeg går efter bare at klippe det af - samme frisure som min datter, så kan folk bedre se jeg er hendes mor ;)

 

Hahahahhahahahahaha  :lol  Griner så højt, Simon kan slet ikke forstå hvad det er der sker  :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror faktisk jeg går efter bare at klippe det af - samme frisure som min datter, så kan folk bedre se jeg er hendes mor ;)

:lolhit

Jeg har klippet mit :) tænker at så slider jeg mindre i det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan være det bliver en helt trend med skaldede mødre  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fælder også helt usandsynligt meget. Det hjalp faktisk en lille smule at blive klippet, ikke skaldet ( ;) ) bare 5 cm kortere eller sådan noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bold for the world! :lolhit

 

Aj, men det stoppede hos mig en dag... og saa voksede det ud igen og nu er mit haar faktisk ret paent og fyldigt igen, synes jeg. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tog forresten Silica og B-vitamin som blandingstablet fra min lokale apoteker i en periode... maaske det hjalp?  :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak for svar allesammen, tror jeg vil prøve med nogle vitaminer. Det er også konstant fedtet, selv når jeg lige har været i bad og vasket det, så snart det tørrer er det fedtet igen  :shooter Har prøvet ikke at putte for meget shampoo i, putte rigtig meget i , undgå balsam mm. men intet hjælper. Nogle gode råd mod det ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak for svar allesammen, tror jeg vil prøve med nogle vitaminer. Det er også konstant fedtet, selv når jeg lige har været i bad og vasket det, så snart det tørrer er det fedtet igen :shooter Har prøvet ikke at putte for meget shampoo i, putte rigtig meget i , undgå balsam mm. men intet hjælper. Nogle gode råd mod det ?

Jeg har også prøvet nogle dage med fedtet hår - de dumme hormoner :)

Tørshampoo er min bedste ven :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åååhhh neeeej! Jeg gider ikke til at tabe hår! Kan I ikke nok lade være med at fortælle om alle de forfærdelige ting, der sker, når graviditeten er overstået?! Jeg læste også om vilde svedeture og hængemave... Nej nej nej da..

Jeg går her og glæder mig til at blive fri af alle graviditetsgenerne :D

Kan I ikke lave en tråd, hvor I skriver om alle de positive ting ved at have overstået graviditeten?

Sådan noget som at man bliver 20 kg lettere, super laber slank og har den dejligste, lille, velduftende, glade guldklump i sine arme?!

Bare en lille bøn!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For slet ikke at tale om kaempe mens, uren hud og slapt underliv  :balloon

 

Jeg har ikke haft vaegtproblemer som saadan, men vejede til gengaeld kun 49 kilo imorges - maaske lige til den lette side?  :chin:

 

Til fedtet og kloeende hovedbund, maaske ogsaa med skael, kan jeg anbefale at noejes med at vaske haaret to gange ugentligt. Vask det i Pure balance shampoo fra Davines i en maaneds tid, brug herefter samme shampoo en gang om maaneden eller som det nu virker til at vaere noedvendigt. Jeg bruger en vegansk balsam fra samme serie. Fortsaet med at vaske haar to gange ugentligt, men i en mild oekoshampoo, som f.eks Rahua, og brug roligt balsam fra samme.

 

Lidt dyre produkter, men droeje i brug og virkelig laekre. Dem og idet med at vaske haar faerre gange er godt og saa at skylle haaret grundigt igennem foer shampoo og at afslutte med koldt brus efter at have skyllet balsam ud. Min hovedbund har muligvis aldrig haft det bedre og mit haar er velplejet  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hahahaha altså den ultimativt bedste ting ved at have overstået graviditeten er den skønneste lille, velduftende (som hovedregel ihvertfald) vidunderlige baby som man ventede på :-D

 

Der er så jo bare småting så som hårtab, hængemave, søvnmangel osv :lol

  

For slet ikke at tale om kaempe mens, uren hud og slapt underliv  :balloon

 

Jeg har ikke haft vaegtproblemer som saadan, men vejede til gengaeld kun 49 kilo imorges - maaske lige til den lette side?  :chin:

 

Til fedtet og kloeende hovedbund, maaske ogsaa med skael, kan jeg anbefale at noejes med at vaske haaret to gange ugentligt. Vask det i Pure balance shampoo fra Davines i en maaneds tid, brug herefter samme shampoo en gang om maaneden eller som det nu virker til at vaere noedvendigt. Jeg bruger en vegansk balsam fra samme serie. Fortsaet med at vaske haar to gange ugentligt, men i en mild oekoshampoo, som f.eks Rahua, og brug roligt balsam fra samme.

 

Lidt dyre produkter, men droeje i brug og virkelig laekre. Dem og idet med at vaske haar faerre gange er godt og saa at skylle haaret grundigt igennem foer shampoo og at afslutte med koldt brus efter at have skyllet balsam ud. Min hovedbund har muligvis aldrig haft det bedre og mit haar er velplejet  :loveshower

Tak De Damer! Så kom der lige lidt mere jeg kan se frem til. Hehe. Det er vel nok pænt af jer! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

  

Tak De Damer! Så kom der lige lidt mere jeg kan se frem til. Hehe. Det er vel nok pænt af jer! ;)

 

Det var skam saa lidt - men jeg tror simpelthen ikke pa at tie ihjel, at der er bagsider af medaljer ;) 

 

Og ps. Jeg var tudemarie de foerste 10 dage efter foedslen og troede jeg skulle have foedselsdepression, men det var der ikke nogen, der havde fortalt mig om som normalitet( i hoejere eller mindre grad, selvfoelgelig... ). Saa det er ikke en dans paa roser, MEN det er samtidig ganske, ganske, GANSKE vidunderligt at have sin lille baby i armene og at vaere mor  :7himmel  :7himmel  :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var skam saa lidt - men jeg tror simpelthen ikke pa at tie ihjel, at der er bagsider af medaljer ;)

 

Og ps. Jeg var tudemarie de foerste 10 dage efter foedslen og troede jeg skulle have foedselsdepression, men det var der ikke nogen, der havde fortalt mig om som normalitet( i hoejere eller mindre grad, selvfoelgelig... ). Saa det er ikke en dans paa roser, MEN det er samtidig ganske, ganske, GANSKE vidunderligt at have sin lille baby i armene og at vaere mor  :7himmel  :7himmel  :7himmel

 

På sygehuset til udskrivningssamtale fortalte den ene sygeplejerske at det var MEGET normalt at man ville begynde at græde over hvad som helst. Det fik mig til at tude helt vildt ;) Skørt som man er indrettet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På sygehuset til udskrivningssamtale fortalte den ene sygeplejerske at det var MEGET normalt at man ville begynde at græde over hvad som helst. Det fik mig til at tude helt vildt ;) Skørt som man er indrettet.

 

Ahmen, min egen reaktion kom saa meget bag paa mig, udover lige de der foerste tudedage. Jeg husker tydeligt at min stuemakker, som jeg kendte i forvejen, grinede vildt meget af mig paa tredjedage, som ogsaa var udskrivningsdag, hvor jeg sagde "bare vent" til hende :) Men saa blev det 6.-7.-8. dag og det fortsatte bare :blink Paa 10. dagen vendte det for mig, men jeg tudede stadig i paent lang tid derefter... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER