Påskesen

Hvornår vil i skifte til klapvogn ?

36 indlæg i dette emne

Når nu I er startet på grød, så ka du vurdere udfra, hvor længe og hvor stabilt hun ka sidde i højstol, hvis hun gør det?

Når hun bliver træt begynder ryggen at krumme og så ka hun ikke holde til mere. Det er det samme i klapvognen/barnevognen..

Og undskyld mit soveråd tidligere så, troede alle lurene var en time og tænkte straks, at det da var for lidt for hende og for træls for dig :)

Anabella har nemlig selv haft en meget præcis og stabil soverytme, så hvis jeg har været inde i byen f.eks., har det passet med, at tage afsted når hun skulle sove og i hendes vågentid har vi været i Bruuns galleris babylounge og lege og spist.

Men fedt at I kommer så meget ud! Det er altså rart.. Vi gjorde det også og indimellem var jeg nødt til at planlægge hjemmedage, da det jo også kan være dejligt og hyggeligt!

Jeg er enig i, at man ligeså godt kan komme afsted og vænne baby til det - dog altid på babys præmisser!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Når nu I er startet på grød, så ka du vurdere udfra, hvor længe og hvor stabilt hun ka sidde i højstol, hvis hun gør det?

Når hun bliver træt begynder ryggen at krumme og så ka hun ikke holde til mere. Det er det samme i klapvognen/barnevognen..

Og undskyld mit soveråd tidligere så, troede alle lurene var en time og tænkte straks, at det da var for lidt for hende og for træls for dig :)

Anabella har nemlig selv haft en meget præcis og stabil soverytme, så hvis jeg har været inde i byen f.eks., har det passet med, at tage afsted når hun skulle sove og i hendes vågentid har vi været i Bruuns galleris babylounge og lege og spist.

Men fedt at I kommer så meget ud! Det er altså rart.. Vi gjorde det også og indimellem var jeg nødt til at planlægge hjemmedage, da det jo også kan være dejligt og hyggeligt!

Jeg er enig i, at man ligeså godt kan komme afsted og vænne baby til det - dog altid på babys præmisser!

Ja det var da en god ide at måle det på! Tak for det :D hun sidder i Tripp Trapp med spædbarnsindsats, har ikke turde at sætte hende i den anden endnu, har været i tvivl om hun sidder godt nok til det ? Tror du jeg kan sætte hende i baby indsatsen bare mens hun spiser nu her ? Hun kan snart ikke sidde i den anden mere, og er også ved at være for tung :)

Det gør ikke noget, kunne godt se at det kunne misforstås med en times lur haha :)

Jeg gør det samme med at trille ud og så lave ophold i diverse babylounges :) indtil videre hitter magasin og fisketorvets haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det var da en god ide at måle det på! Tak for det :D hun sidder i Tripp Trapp med spædbarnsindsats, har ikke turde at sætte hende i den anden endnu, har været i tvivl om hun sidder godt nok til det ? Tror du jeg kan sætte hende i baby indsatsen bare mens hun spiser nu her ? Hun kan snart ikke sidde i den anden mere, og er også ved at være for tung :)

Det gør ikke noget, kunne godt se at det kunne misforstås med en times lur haha :)

Jeg gør det samme med at trille ud og så lave ophold i diverse babylounges :) indtil videre hitter magasin og fisketorvets haha

Hmm.. Det er kun dig der kan vurdere det. Hvor godt sidder hun? Hvor længe kan hun sidde af gangen?

Jeg tænker, at hun gerne skal kunne sidde 10-15 min. uden at ryggen krummer (alt efter hvor lang tid I bruger på at give grød nu?). Hun behøver ikke at kunne sidde helt selv i det fri endnu, da balancen bliver støttet af babyindsatsen..

Vi gik først igang med grød, da Bella var 5,5 mdr., så hun sad i bumbostol et par uger tror jeg og så babyindsats fra 6 mdr., ca. Sådan husker jeg det hvert fald :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.. Det er kun dig der kan vurdere det. Hvor godt sidder hun? Hvor længe kan hun sidde af gangen?

Jeg tænker, at hun gerne skal kunne sidde 10-15 min. uden at ryggen krummer (alt efter hvor lang tid I bruger på at give grød nu?). Hun behøver ikke at kunne sidde helt selv i det fri endnu, da balancen bliver støttet af babyindsatsen..

Vi gik først igang med grød, da Bella var 5,5 mdr., så hun sad i bumbostol et par uger tror jeg og så babyindsats fra 6 mdr., ca. Sådan husker jeg det hvert fald :)

 

Jamen jeg syntes faktisk hun sidder rigtig godt, og med rank ryg. Men balancen har hun jo ikke rigtig endnu. Ofte kan vi nøjes med lige at holde en hånd på hofterne, og så sidder hun. Men må lige holde øje med det der med at ryggen krummer. Vi bruger ca. 15 min på mad nu her. Hvad er bumbostol ? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 30. okt. 2013 at 1:53 PM, Påskesen said:

Jamen jeg syntes faktisk hun sidder rigtig godt, og med rank ryg. Men balancen har hun jo ikke rigtig endnu. Ofte kan vi nøjes med lige at holde en hånd på hofterne, og så sidder hun. Men må lige holde øje med det der med at ryggen krummer. Vi bruger ca. 15 min på mad nu her. Hvad er bumbostol ? 

...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sådan en der støtter godt op om ryggen. Den er vist ikke VILDT ergonomisk korrekt for benene osv, fordi de ikke kan bevæges så vildt som i højstol, men i de 10-15 min om dagen man bruger på grød i starten, der var vi glade for den - alt med måde ;)

 

Det er denne her:

attachicon.gifIMG_1191.jpg

 

Nåhh ja dem har jeg da godt set. Kan godt se at de støtter godt op :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil sige at Aron var faktisk ret hurtig ret stiv i ryggen og god til at sidde, og kunne sidde selv stabilt i nogle minutter da han var 5,5 mdr, og har siddet helt selv siden han var ca 6,5 måned. Men selvom han virkede stiv i ryggen så sejlede han rundt i en høj stol indtil han var ca 6 mdr. Jeg har et billede fra IKEA da han var godt 5 mdr, hvor han er sat op med en dyne rundt om sig, og alligevel sad han måske i... 5 minutter maks før han var så træt i ryggen at han blev ved med at vælte selvom det burde være umuligt med al den dyne.

 

Jeg ved ikke om I har en skråstol som kan sættes næsten helt op? Det gjorde Aron fra han var ca 4 mdr mens han spiste i de der få minutter, hvorefter han blev lagt mere ned mens vi spiste, så den lå som spædbarns indsatsen på Trip Trap. Det kan ihvertfald anbefales også til at se hvor stiv hun faktisk er i ryggen og hvor længe hun kan sidde.

 

Vi har ikke rigtig nogen skråstol, men tænker at vi ihvertfald tager en mdr. mere i spædbarnsindsatsen, og så kan v jo prøve et par gange med babyindsatsen og se om hun falder sammen :) Tak for svar ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søn bliver 7 måneder her den 1. november og vi har lige købt en klapvogn.

Vi vil stadig bruge barnevognen og så klapvognen, hvor ryglænet kan lægges ned, til mindre ture.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har faktisk tit tænkt om det kan lade sig gøre at ligge dem på maven. Dejligt at høre at du har gode erfaringer med det. Kan ikke lige huske hvordan din barnevogn så ud, men min er meget smal og med voksi i er der næsten ikke noget plads. Hvor meget plads har Bella gry? Og hvad gør du med voksi/dyne mm. ?

Min er måske 80 eller sådan noget i længden og smal som en lift.. Jeg bruger dyne til den :) På en solrig og ikke blæsende dag ligger hun med hovedet i benenden, så hun kan se mig.. Hvis det er dårligt vejr ligger hun den "rigtige" vej bare på maven :) Hun er lige målt til 65 cm i dag, så der er lidt plads endnu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min er måske 80 eller sådan noget i længden og smal som en lift.. Jeg bruger dyne til den :) På en solrig og ikke blæsende dag ligger hun med hovedet i benenden, så hun kan se mig.. Hvis det er dårligt vejr ligger hun den "rigtige" vej bare på maven :) Hun er lige målt til 65 cm i dag, så der er lidt plads endnu :)

 

ok :) Tak for svar, det vil jeg helst sikkert prøve næste gang vi er ude :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søn bliver 7 måneder her den 1. november og vi har lige købt en klapvogn.

Vi vil stadig bruge barnevognen og så klapvognen, hvor ryglænet kan lægges ned, til mindre ture.

 

Ja jeg kan fornemme at jeg skal vente et godt stykke tid endnu med klapvognsdelen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER