louisef

'Symptomer'/fornemmelse af nærtstående fødsel?

10 indlæg i dette emne

Jeg ved ikke helt om denne tråd hører til her eller i fødsel, men here goes :)

Hvilke 'symptomer'/fornemmelser fik i op til fødsel? Følte i 'noget' var på vej? Og hvor længe gik der så?

Jeg synes, det er møg-svært at finde ud af, hvad som blot er 'nu-er-du-så-langt-i-graviditet-så-sådan-er-tingene-bare', og hvad som er 'det-lægger-op-til-fødsel-om-ikke-alt-for-længe' :)

Er forresten 36+4 i dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Absolut ingenting desværre :( har født henholdvis 41+2 og 40+5, og nu er jeg gravid tredje gang, alle tre gange er min slimprop gået i 36/37. Uge og der har været 2-3 aftner med regelmæssige kraftige plukveer alle tre gange. Ellers har der intet været udover når veerne startede og der kom tegnblødning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De fleste tegn, tegnblødning, slimprop, regelmæssige plukveer, diarre etc er jo tegn der kan stå på i ugevis og ikke rigtig noget man kan regne så meget med, selv om de alle er tegn på at nu er det "snart".

 

Jeg har hver gang ikke vidst at det var "nu" før veerne gjorde ondt og var regelmæssige. Ja på nær sidste gang hvor vandet blev taget for at sætte mig i gang :rolleyes

 

Spændende hvornår det blir din tur. De fleste førstegangsfødende skal jo regne med at gå lidt over termin, men der er jo også dem der føder lidt før, jeg fødte fx 15 dage før termin første gang, det var jeg slet ikke forberedt på kunne ske. Held og lykke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der burde virkelig bare være en krystalkugle der kunne sige hvornår man går i fødsel.. Det her venten i uvished er ikke for sarte sjæle :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der burde virkelig bare være en krystalkugle der kunne sige hvornår man går i fødsel.. Det her venten i uvished er ikke for sarte sjæle :P

Enig!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det er virkelig træls! :) især når man helst skal 'sigte' uden om alle mandens eksamener :-D

Ja vores fødselsforberedelses-jordmoder sagde 22% af alle første gangs fødende går over termin (men så føder 77% jo også før, når nu 1% føder på termin :-D ).

Min mor har fået 4 stk og har aldrig gået over termin, men dybest set ved man jo intet om hvornår :) man kan bare gætte og tolke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det er virkelig træls! :) især når man helst skal 'sigte' uden om alle mandens eksamener :-D

Ja vores fødselsforberedelses-jordmoder sagde 22% af alle første gangs fødende går over termin (men så føder 77% jo også før, når nu 1% føder på termin :-D ).

Min mor har fået 4 stk og har aldrig gået over termin, men dybest set ved man jo intet om hvornår :) man kan bare gætte og tolke :)

Er det virkelig kun 22% :o jeg havde en ide om at det måtte være meget højere det tal. Jeg har selv født 15 dage før, 10 dage efter, lige på termin og blevet sat i gang 5 dage efter så jeg er helt på det rene med at termin bare er sådan en slags belejligt gennemsnit. Og ja ventetiden er sej fordi man bare skal være så klar nårsomhelst uden garanti for at der sker en dyt. :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Når jeg tænker tilbage, ka jeg se tegn sådan ca fra 1,5 døgn før.. Med slimprop, tegnblødning osv.. Men det var først, da jeg vågnede ved at vandet gik, at jeg tænkte "nu er det nu" :)

Jeg fødte 41+1.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænkte jeg lige vil dele, at over halvdelen af førstegangsfødende går over tid:

90% af alle fødsler går i gang efter 37 fulde uger og før der er gået 42 uger. Ca. 6% af alle fødsler går i gang for tidligt, dvs. før 37 uger, og ca. 5% har endnu ikke født, når der er gået 42 fulde uger. Førstegangsfødende er statistisk set gravide i længere tid end fleregangsfødende. Mere end halvdelen af førstegangsfødende går over tiden.

Fundet her:

http://www.hosp.dk/hhfoedeafdelingen.nsf/ResponseDokumenter/D7391CD4834EBECCC1256C5C003EEAEB

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER