Robinson

Er flyverdragt nødvendig??

14 indlæg i dette emne

Hej skønne piger :)

Må erkende at jeg er blevet en smule forvirret på "flyverdragt til nyfødt "området... så nu tænkte jeg at jeg ville henvende mig her hos eksperterne i stedet ;)

På div. lister over udstyr der skal anskaffes inden man få bebs (vinterbaby!) står der på dem alle: flyverdragt?!...
Jeg har hele tiden tænkt: ikke om jeg gider bruge SÅ mange penge på noget som vores søn kan bruge en måned eller 2?! .. og jeg var sikker på at alle andre tænkte det samme...
Nu er der så begyndt at dukke et hav af brugte flyverdragter i str. 56 op på div. til salg sider.. !? Så nu tænker jeg.. hmm.. er det noget, man normalt anskaffer sig?!..

Vi har nogle gode fleece heldragter, samt en hjemmestrikket ulddragt som jeg tænkte at kunne bruge som ydre påklædning ? self. sammen med de korrekte lag under, vanter, hue osv.. og så i en voksipose og evt. tæppe/dyne over hvis det bliver rigtig koldt i barnevognen...

Ellers er det jo mest ind og ud af huset i autostolen!? Men her tænker jeg at en god fleecedragt, vanter og hue og så en dyne hen over er nok?! der er jo ikke langt hen i bilen!?...

Hvad tænker i? har i haft flyverdragt til jeres nyfødte?!...
Jeg har termin d. 27 januar.. og der kan jo nemt ligger meter høj sne i den periode.. men der kan også være plusgrader !? man ved jo aldrig med dette klima ;)

Det skal lige siges, at barnevognen vil komme til at stå i vores carport, når han skal sove ude.. der er derfor læ og issoleret loft henover... selvfølgelig er der ikke læ osv på gåture ;)

Nå en masse spørgsmål om en enkelt ting!?... Syntes bare det er dyrt at købe til en nyfødt!? :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Felix er fra den 26 februar og vi havde fleecedragt til ham og så en dyne over. Vi varmede altid bilen op inden vi skulle ud at køre og pakket godt ind i barnevognen. Så der var ingen problemer i ikke at have en flyverdragten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes bestemt ikke du skal ofre penge på en flyverdragt. Kan man overhovedet få dem så små. En god fleece/ulddragt og huer og vanter samt en voksi. Ja så er du godt kørende. Og så en dyne over baby, når han kommer ind/ud af bilen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vores datter blev født sidst i september, og vi brugte ikke flyverdragt den vinter der kom. Vi gjorde lige som du beskriver - en god fleece heldragt, hue og handsker og så i en voksipose. Det fungerede fint for os! Jeg tror faktisk slet ikke vi overvejede en flyverdragt den vinter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sebastian er fra 13 December. Vi havde flyverdragt til ham, en billig brugt sag, vi ville ikke ofre det vilde på den. Jeg tror nu sagtens, vi havde kunne klare os uden. Han lå i voksi i barnevogn og i autostolen tror jeg sagtens man kan bruge andet der varmer godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal ikke have flyverdragt til Vega (er 2 mdr nu). Vi har uldbody, alm tøj og så fleecedragt + vanter/huer.

Desuden så har vi masser af tæpper i uld, dyne og sleebee. Det tror jeg kommer til at passe fint.

God ide med at varme bilen op (husker jeg lige )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Junior er fra 1. juli og har foreløbig ikke en flyverdragt. Jeg overvejede det for nylig, da jeg passerede et rigtig godt tilbud - men jeg har jo ikke tænkt mig at lægge/sætte ham udenfor, så fleecedragt mv ser ud til at gøre det så rigeligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres svar :)

Så er jeg ikke helt gal på den... hihi... det kan være en jungle at bevæge sig rundt i alt det her baby udstyr!
Tænker også hvor behageligt det er at have en tung flyverdragt på som nyfødt!?... men jo man kan få dem helt ned til str. 50 i nogle mærker?!

Så vil jeg læne mig tilbage med ro i sindet og nyde at vi har det vi skal bruge ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De er da heller ikke særlig rare at ligge i, flyverdragte virker da ret stive i det.

 

Vi havde bare en fleecedragt og den var altså rigtig fin. Vi fik af vide at baby ikke må ligge ude i minusgrader før den vejer mere end vægten ved fødslen (de taber for det meste lidt), og uanset alder må de ikke ligge ude i koldere end -10 grader. Tænkte bare lige jeg ville skrive det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De er da heller ikke særlig rare at ligge i, flyverdragte virker da ret stive i det.

 

Vi havde bare en fleecedragt og den var altså rigtig fin. Vi fik af vide at baby ikke må ligge ude i minusgrader før den vejer mere end vægten ved fødslen (de taber for det meste lidt), og uanset alder må de ikke ligge ude i koldere end -10 grader. Tænkte bare lige jeg ville skrive det :)

Har godt læst en masse om det :)

Men jeg er noget spændt på hvordan bebs bliver mht. kulde :) Min mor har fortalt mig at jeg var stik hysterisk som spæd hvis ikke jeg kom ud og sove... Og det var trods at det var aaaaalllt for koldt!! Hun fik skæld ud af SP og alle andre, men der var ikke noget at gøre, jeg VILLE død og pine åbenbart sove udenfor... så blev pakket ind i uld, og issolering i bunden af vognen.. haha..

Håber da vores lille fis er mere medgørelig end jeg selv var ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også enig med det andre. T er november barn fra 2012 og vi købte heller ikke flyverdragt. Han var længe varm og lige som han skulle være. Også efter en lur i barnevognen ( da han vejede nok til det og sov ude. Dog ik under - 10 grader og i snestorm og altid i læ).

Så her kunne vi nøjes med diverse gode huer. Fleece/anden varm dragt. Passende tøj under. Og varme vanter. Isoleret barnevogn. Tæppe og god dyne. Vi har til T ikke haft voksi eller sleep bee, men han har aldrig været kold efter en lur ude når det har været koldt.

Dog overvejer jeg ved vores næste lille , at købe en sleep bee fordi jeg faktisk gerne vil have en. Selvom det nok denne her næste gang egenligt nok ikke er nødvendigt. Men ja, vil gerne have en.

Synes også flyverdragte i så små størrelser er stive og klodset.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en uldheldragt til Noah sidste aar.. Der var slet ikke brug for noget lignende flyverdragt, ej heller vinterjakke. 

 

PS: Vi har kun sjaeldent brugt at have autostolen som ud og ind af huset med baby i, da de kan svigte i hanken, fik vi at vide af en boernelaege - og vores gjorde det en enkelt gang  :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline som er fra starten af januar, havde en fleecedragt, men den blev hun brugte få gange, nå vi gik tur med barnevognen. I bilen brugte vi en striktrøje og så med et tæppe over hende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man ofte vil lave de der 5 minutters indkøb hvor den nyfødte bliver båret i autostolen, fx hurtigt op gennem gågaden eller ind i netto, så kan en fleecedragt godt være for kold. Især hvis autostolen bliver stående i bilen, så den er kold at komme i.

Med en lidt større baby, ca. Fra 6 mdr. Ville jeg ikke kunne undvære den, hvis fx babyen sidder på armen et par minutter.

De er jo meget små og bevæger sig ikke udendørs i kulden, så det kommer an på hvad barnet i det daglige er med til.

En god rettesnor kunne være hvad vi selv ville fryse ved. Ville vi fryse ved en 5 minutters tur i bilen i ulddragt, så vil barnet nok også ;-)

Sæderne er jo kolde, selv om luften i bilen er varm.... Det samme gælder autostolen.

Min pige var tynd, derfor sov hun i sit tøj, flyverdragt, på lammeskind og med dyne. Og hun var tilpas når hun kom ind igen i de koldeste vintermåneder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER