Bamse&Kylling

Har jeres børn en natlampe??

23 indlæg i dette emne

Hvis ja, hvilken natlampe har I så?

 

Jeg har AB mistænkt for at være bange for mørket eller hvert fald forvirret, når hun vågner om natten og om morgenen.

I nat var det helt galt. Hun var vågen et utal af gange og den sidste gang, var vi nødt til at tænde lys, før hun faldt til ro. Hver gang vi slukkede det igen, græd hun - selvom jeg stod med hende i armene! Så hun endte desværre med at komme med ind til os, hvor hun også vågnede grædende op i morges. Hun græder ikke om aftenen, når hun skal sove, men jeg tænker, at hun evt. kan være forvirret/bange, når hun så vågner (og ja, hun falder i søvn helt selv om aftenen  ;) )

 

Er der andre, der har erfaringer med det? Eller evt. har oplevet det som en fase?

 

Jeg har hele tiden tænkt, at en natlampe var en dårlig vane at starte på, men nu er jeg i tvivl  :chin:

 

På forhånd tak for jeres input!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Cassandra 19 mdr. har foreløbig ingen natlampe. Foreløbig har hun ikke behovet og så synes vi ikke vi skal indføre det, men vi vil forsøge hvis vi mener det virker som om hun er bange for mørke. Hvilket nok er meget naturligt, at blive på et tidspunkt.

 

Vores søn Sebastian som snart er 6 år, han havde natlampe, jeg tror han var 2 år da han fik den, men kan ikke helt huske det. Han havde sådan en vægophængt politibil som lampe.Han bad om, at få den væk for 1 mdrs tid siden.  

Han sover så med loftlyset tændt og har gjort det længe, hvilket vi har forsøgt at slukke for, men han bliver bange om natten og natlampen gav ikke nok lys, Så vi har købt led pærer som kan lyse natten lang uden det koster en bondegård. Han vågner ikke tidligere af at det er tændt, hvilket vi frygtede han ville gøre. Han er nok lidt sær på det punkt ;) og de fleste børn vil nok gerne blot have lyset fra en natlampe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja vi har denne: http://m.ikea.com/dk/da/catalog/products/art/70150982/

Den lyser dog ikke tydeligt, men sådan at man lige kan ane Lasse i mørket og se ham. Den kan skifte farve, men kan også ha en kontant farve.

Den fås også i rød.

Jeg ved også at IKEA har nogle led-vågelamper som er runde og Sidder i stikkontakten. Sådan en har vi i gangen pga det blir virkelig mørkt derude om natten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna har en vågelys-ting der sidder i stikkontakten med en farvet stofble over, så lyset er meget begrænset - men det er der :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først og fremmest: Jeg synes BESTEMT ikke det er en dårlig idé at have en natlampe! Nærmere en god idé :)

 

Mange børn er bange for mørket. Det er en helt naturlig reaktion, når man ikke kan se og orientere sig ordentligt.

 

Hvis de vågner om natten og ikke kan finde deres sut, sovedyr mv., så forstærker det bare følelsen.

 

Så ja, Anna har 2 natlamper - tror du ved hvilke?

 

De er begge tændt når hun bliver puttet, og den ene har timer på, så den går ud kl. 21.00, mens den anden er tændt hele natten.

 

Anna er ikke bange om natten, det ved du, og hun kan også sidde i sengen om morgenen og lege, selvom rummet er ligeså mørkt som om aftenen (da vi har mørklægning).

 

Ærgerligt med natten, jeg tror ærligt talt godt det kunne hjælpe hende med en natlampe! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej vi diskuterer meget om det er nødvendigt, da Felix lige har haft en urolig periode, vi overvejer også den fra ikea.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt enig med pandamoren - Mie har en lavalampe og det har vi haft siden hun var helt spæd - den kaster lige præcis nok lys til at man kan finde sutten og se Mie. For en måned siden sprang pæren og vi erstattede lyset med sådan en skildpaddelampe der lyser med stjerner, men batteriet blev hurtigt brugt og Mie vågnede panisk nogle gange i mørket, så vi købte en ny lava lampe (jeg kom forbi en og tænkte hey den køber jeg, fortryder hvis jeg ikke gør) så nu har vi faktisk en reserve lavalampe - men vi skal jo også have en mere på et tidspunkt ;) så det er ikke spildt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Først og fremmest: Jeg synes BESTEMT ikke det er en dårlig idé at have en natlampe! Nærmere en god idé :)

 

Mange børn er bange for mørket. Det er en helt naturlig reaktion, når man ikke kan se og orientere sig ordentligt.

 

Hvis de vågner om natten og ikke kan finde deres sut, sovedyr mv., så forstærker det bare følelsen.

 

Så ja, Anna har 2 natlamper - tror du ved hvilke?

 

De er begge tændt når hun bliver puttet, og den ene har timer på, så den går ud kl. 21.00, mens den anden er tændt hele natten.

 

Anna er ikke bange om natten, det ved du, og hun kan også sidde i sengen om morgenen og lege, selvom rummet er ligeså mørkt som om aftenen (da vi har mørklægning).

 

Ærgerligt med natten, jeg tror ærligt talt godt det kunne hjælpe hende med en natlampe! :)

Den ene er den der lyskæde, ik? Hvad er den anden?

Og tak for svar! Hun skal så meget have natlampe® snarest!! Det er så synd, at hun skal vågne op på den måde hver nat og morgen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle jeres svar!! Jeg må udkig efter en eller flere natlamper hurtigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først og fremmest: Jeg synes BESTEMT ikke det er en dårlig idé at have en natlampe! Nærmere en god idé :)

 

Mange børn er bange for mørket. Det er en helt naturlig reaktion, når man ikke kan se og orientere sig ordentligt.

 

Hvis de vågner om natten og ikke kan finde deres sut, sovedyr mv., så forstærker det bare følelsen.

 

Så ja, Anna har 2 natlamper - tror du ved hvilke?

 

De er begge tændt når hun bliver puttet, og den ene har timer på, så den går ud kl. 21.00, mens den anden er tændt hele natten.

 

Anna er ikke bange om natten, det ved du, og hun kan også sidde i sengen om morgenen og lege, selvom rummet er ligeså mørkt som om aftenen (da vi har mørklægning).

 

Ærgerligt med natten, jeg tror ærligt talt godt det kunne hjælpe hende med en natlampe! :)

Hvor mange bolde er der på A's lyskæde?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den ene er den der lyskæde, ik? Hvad er den anden?

Og tak for svar! Hun skal så meget have natlampe® snarest!! Det er så synd, at hun skal vågne op på den måde hver nat og morgen!

Selvtak :)

 

Jo hun har 2 lyskæder fra Happy Light.

 

Den enen hænger over puslebordet og den anden rundt om en deko-væg. Den mørke lyser hele natten og den anden lyser indtil kl. 21.00. Jeg ved ikke hvor mange lamper der er på sådan een. Men vel en 20 stykker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia har ingen natlampe. Hun er ekstrem lysfølsom, og vågner ved lys/når solen står op, hvis ikke der er total mørkt i rummet, og vil/kan så ikke sove igen. Det er ret træls og nøj hvor famler vi tit rundt i mørket, men det er nu engang det der fungerer for hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan få Happy Lights hos lirumlarumleg.dk

Indtil på onsdag kan du få 20 % rabat ved brug af koden MESSE13 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia har ingen natlampe. Hun er ekstrem lysfølsom, og vågner ved lys/når solen står op, hvis ikke der er total mørkt i rummet, og vil/kan så ikke sove igen. Det er ret træls og nøj hvor famler vi tit rundt i mørket, men det er nu engang det der fungerer for hende.

 

Louise, jeg tror muligvis det er noget andet med en natlampe/rislampe end med dagslys.

 

Det giver jo et andet form for lys. Et mere søvndyssende lys.

 

For det er da træls for jer, at i skal famle rundt i mørke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lilly kan ikke falde til ro om natten hvis det ikke er mørkt. Vi har en Spöka natlampe fra Ikea til hvis vi skal se noget om natten, den har et rigtig behageligt lys og så er den mobil, det er rart. Der følger oplader med men den har strøm til en del lys uden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Louise, jeg tror muligvis det er noget andet med en natlampe/rislampe end med dagslys.

 

Det giver jo et andet form for lys. Et mere søvndyssende lys.

 

For det er da træls for jer, at i skal famle rundt i mørke!

Det kunne selvfølgelig godt være, det har jeg ikke lige tænkt over. Vi har begge (Jesper og jeg) natlampen MILK fra &tradion med lysdæmper, som er på laveste styrke når jeg ammer hende inden nat. Men jeg slukker den altid når jeg har lagt hende, fordi jeg har erfaret at hun ellers leger... Men måske hvis hun fik et andet lys i stedet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kunne selvfølgelig godt være, det har jeg ikke lige tænkt over. Vi har begge (Jesper og jeg) natlampen MILK fra &tradion med lysdæmper, som er på laveste styrke når jeg ammer hende inden nat. Men jeg slukker den altid når jeg har lagt hende, fordi jeg har erfaret at hun ellers leger... Men måske hvis hun fik et andet lys i stedet?

Altså jeg vil sige den mørke rislampe Anna er har er meget dæmpet og spreder et søvndyssende og helt utroligt hyggeligt lys. Den har farverne mørke lilla, brun, koksgrå og gammel rosa (mener jeg)

 

Jeg tror måske også de bare skal vænne sig til at det ikke er bælgmørkt. Derudover tror jeg, som jeg også skrev til Kamilla, at børn måske føler sig lidt mere trygge, hvis de kan manøvere sig rundt om natten, hvis de vågner. :)

 

Anna reagerer i hvert fald helt forskelligt på dagslys og de lamper vi har :)

 

U

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja har ingen natlampe og vi har hellere ikke umiddelbart overvejet at anskaffe en. Jeg tror egentlig ikke det vil ændre på noget for hende på nuværende tidspunkt. Om aftenen inden vi er gået i seng står hendes dør på klem og der kommet lyset fra gangen ind i hendes værelse, men hun vågner stadig engang imellem og er ked af det, ligesom hun gør om natten også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Valdemar har en natlampe som er tændt mens vi putter, og som vi slukker sammen i vers 2 (ud af 3) af hans godnatsang. Så går vi ikke direkte fra lys til mørke, men trapper lissom ned, agtigt. :)

Han har også sådan en lysfølsom en, der kan sidde i stikkontakten og give lys efter hvor mørkt der er i rummet, men den holder ham vågen, så den bruger vi ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caro har en barbapapa lampe, og en anden med svagt lys. Bruger den ikke so far, men opstår der behov så selvfølgelig. Bsrba'en bruger jeg i tilfælde sf, at jeg ikke kan finde hendes sut eller lignende. Den har et behageligt lys :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har pt. En fra Netto, som mormor har købt... Vi bruger den ikke, da den giver alt for meget lys!

Vi ønskede os en til hende i fødselsdags gave, men fik den desværre ikke..,, så PT. Bruger vi vågelyset i babyalarmen, så vi kan finde rundt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har paa vaerelset 3 loftslamper(aflangt langt rum), en lille glaslampe fra Ikea i blaa over puslepladsen og en lyskaede. Vi har ogsaa den lille SPoka lampe fra IKEA, men den er ikke fremme. Men Noah kan faa hyggelys, hvis han vil have det. 

 

Der kommer nu liiidt lys ind fra vinduet, fordi vi ikke har moerkelagt vaerelset, saa der er skodder og hvide forhaeng for. Hvis lyset paa hotellet en nat er taendt, saa kan Noah ligge vaagen, saa det er ikke hensigtsmaessigt med lys taendt om natten hos os. Men hvis han faar brug for det, saa revurderer vi. Det er min mening at lave nogle foldegardiner indenfor de naeste uger, saa vi ikke skal konflikte over lyset fra gaden mere. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER