Myyynte

HJÆLP til tøjstørrelser, hvad er jeres erfaring?

32 indlæg i dette emne

Tak :kiss synes bare det vildt svært at finde ud af, hvor meget tøj man skal have, specielt i starten.. vi gider ikke vaske tøj hver dag og de kan jo nemt bruge flere tøjsæt pr. dag ikke?

ja det kommer nok an på om man får/har et gylpebarn.... Hun har altid gylpet rigtig meget og gør det stadig en gang i mellem, trods hun er fyldt et år.... Vi vasker heller ikke hver dag og har derfor nok også mere tøj en "normalt" jeg ELSKER at min datter har noget tøj at vælge imellem ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Børn vokser forskelligt, så som de andre siger, er de svært at sige.

Mine børn har været meget gennemsnitlige størrelse ved fødslen (født december) 55 cm og (født marts) 52 cm ved fødslen, vi har aldrig brugt str. 50, vi startede med str. 56 som dog godt kunne være lidt stort idet.

Min søn passede meget godt med tøjstr angivelserne, men min datter hun vokser som ukrudt og det er først her som 1½ årig hun er stoppet lidt med at vokse. Så jeg føler med hende, at hun var ude af tøjet nærmest før hun kom i det. Hun er nu som 1½ årig i str. 92 og lidt i 98 og virker endelig som om hun er stoppet lidt op med at vokse ud af tøjet.

Vi havde rigeligt tøj og der var også noget tøj de aldrig kom i, jeg fik mit ynglingstøj til dem og så var det meget det de gik i ;) Hvor meget man skal ha' har jeg aldrig helt kunne finde ud af, og kommer også an på hvor stort et gylpebarn man har. Men omkring 2 sæt tøj pr. dag er nok ikke helt ved siden af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som de fleste siger, så vent og se tiden an. Der er så skide svært at sige, hvordan ens barn er bygget, hvor stort det er ved fødslen og hvor hurtigt det vokser. Det er hyggeligt at købe tøj, men som en rigtig nok sagde, faktisk endnu hyggeligere når de er her.

Vi havde stort set intet købt, da vi ikke kendte kønnet og ikke ville ende ud med en masse neutralt tøj. Vi fik så en datter og min søster havde derfor en pose str. 50 med på sygehuset (som min niece på dengang 4,5 mdr havde brugt) og det klarede vi os fint med til at starte med. Så snart de er født har butikkerne jo stadig åbne og nettet leverer jo nærmest fra dag til dag.

Silke Elia var og er en lille, smal pige. Hun var i 50 ca 5 uger, det samme med 56. 62 i 10 uger, 68 lidt længere og 74 er den hun har været længst tid i. Tilgengæld virker det til hun springer hurtigt igennem str 80.

Silke Elia var gylpebarn så havde meget i de to første størrelser, indtil jeg fil købt mig savlesmække, så reddede de som regel det værste og vi kunne nøjes med at skifte dem. Vi var rigtig glad for heldragte da hun var lille :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har aldrig kunne bruge str. 50. Den størrelse William har brugt længst er vist str. 68. Det brugte han hele sommeren. Nu er han på vej i str. 80 (74 kan godt gå, men jeg gider ikke rigtig bruge penge på efterårstøj i den størrelse, når han faktisk er for stor nogle gange allerede). Han er snart 7 måneder, så han har meget travlt. Jeg ville helt klart vente med at købe tøj (og gør det også med 2'eren når den tid kommer), det er umuligt at vide hvilken størrelse de bruger på hvilken årstid, om det bliver en smal eller bred baby osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tror du skal have in mente at det er en pige du venter, og de har det med at vokse langsommere end drenge ;) det gør thea ihvertfald, hun er 8 måneder gammel og bruger stadig str. 68 ^_^

Vi brugte str 50 i laaaang tid.. 6 uger faktisk, og str 56 i 8 uger. Vi havde fået at vide så mange gange, at de kun brugte str, 50 i MEGET kort tid, så vi havde kun et par enkelte bodyer og heldrager i str 50. Det endte med at jeg måtte sende manden på storindkøb af tøj i str 50, vi havde ikke overskud til at vaske tøj hele tiden :)

Jeg ved ihvertfald at ved næste barn, vil jeg hellere have ALT for meget småt tøj, end at skulle stresse over mangel på tøj.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tror du skal have in mente at det er en pige du venter, og de har det med at vokse langsommere end drenge ;) det gør thea ihvertfald, hun er 8 måneder gammel og bruger stadig str. 68 ^_^

Vi brugte str 50 i laaaang tid.. 6 uger faktisk, og str 56 i 8 uger. Vi havde fået at vide så mange gange, at de kun brugte str, 50 i MEGET kort tid, så vi havde kun et par enkelte bodyer og heldrager i str 50. Det endte med at jeg måtte sende manden på storindkøb af tøj i str 50, vi havde ikke overskud til at vaske tøj hele tiden :)

Jeg ved ihvertfald at ved næste barn, vil jeg hellere have ALT for meget småt tøj, end at skulle stresse over mangel på tøj.. :)

Forresten, Thea var 52 cm og veje de 3250 g ved fødslen, så hun var en helt gennemsnits baby :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forresten, Thea var 52 cm og veje de 3250 g ved fødslen, så hun var en helt gennemsnits baby :)

Cecilia vejede 3764 og var 52 gr så over gennemsnit og hun kunne også passe str. 50 i nogle uger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER