sala

Prinsessekage

5 indlæg i dette emne

Hej piger

Min lille prinsesse bliver 2 år om et par uger, og jeg vil rigtig gerne lave en rigtig prinsessekage til hende, altså sådan en med en dukke og hvor kagen er kjolen, men mangler lidt hjælp til hvordan jeg får lavet "kjolen" i den rigtige facon osv. Vil også gerne have inspiration til fyld til kagen.

Håber I kan hjælpe så mini-prinsessen kan få sin kage.

Kram

Rikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej der er mange muligheder.

Jeg har sådan en skål i den rigtige størrelse som jeg forer med witawrap/film, så forer jeg den med lagkagebund så hele skålen er dækket. derefter kommer jeg fyld i, f.eks chokolademousse og så lagkagebund der er klippet til og så bliver du ved med at lave lag til der ikke er mere plads i skålen. På køl med den ´når du har vendt den ud smører du den op med smørcreme og overtrækker med fondant.

Du kan også vælge at bage en kage i en skpl der passer i størelsen jeg har sådan nogle glasskåle fra bodum jeg bruger at bage i.

du kan også gøre sådan her

http://www.arla.dk/opskrifter/prinsessekage/

eller her

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift_prislag.php?id=26422

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lavet den fra Arla med rouladestykkerne til min datters fødselsdag og så beklædt den med MMF og det var også et stort hit og meget nemt at lave.

Skal se om jeg kan hitte et billede af den når jeg kommer hjem på min egen computer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lavede den 2 gange.. begge gange almindelig skærekage i almindelig rund form. De er lagt sammen og så er "figuren" skåret til.. altså skåret kjolens form. Overtrukket med Sugarpaste

Ses Her og Her

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for hjælpen piger, og Sandie, hvor er de flotte begge to.

Jeg kaster mig ud i det, og skal nok lægge et billede ind når den er færdig.

Kram

Rikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER