Påskesen

Hjælp !! Hvordan supplerer jeg bedst med MME og hvilken ?

15 indlæg i dette emne

Sidst da Olivia blev vejet, var hun faldet 2 vægtkurver, fra over gennemsnittet, til lige under. SP sagde dog at dette var helt normalt, og jeg ikke skulle bekymre mig, men at hun nok skulle følge kurven fint til næste gang. Hun har altid været nem, glad og meget vågen og smilende. Hun har fra starten sovet utrolig godt om natten, og tager 7,5-9 timer i streg. For lidt over en mdr. siden begyndte hun at blive ked af det og sur efter at jeg havde ammet på det ene bryst, jeg begyndte derfor at amme på begge, hvilket også har fungeret indtil nu. De sidste 4 dage har hun så bare skreget. lørdag var det hele dagen, og de sidste par dage ,,kun'' hele aftenen. Før i tiden har hun haft lidt ondt i maven, hvilket vi har klaret med the. Dette prøvede vi også, men det virkede kun nogle af gangene, og det så slet ikke ud som om hun havde ondt i maven! Hun skreg ikke som i at det gør ondt men som om hun var dybt ulykkelig, og både tårer og snot flød :boo Jeg har så lagt mærke til at hun vil lægges oftere til patten her eftermiddag/aften end hun plejer, og her til aften var det tydeligt at hun bare var mega sulten, så tænker at jeg løber tør for mælk løbet af dagen ? Efter at have ammet hende i en time on/off så var manden nede efter mme og her slubrede hun lige min. 300 ml. :blink

Så tøser, hvad skal jeg gøre? Vil gerne amme, så tænker at amme som normalt, og så tilbyde hende flaske bagefter.

Men hvor ofte skal hun tilbydes flasken?

Hvor meget skal hun drikke?

Hvad er det bedste mme ?

Har jo overhovedet ikke sat mig ind i alt dette, så håber i kan hjælpe ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

SP kommer først igen om et par uger til hendes 4 mdr. undersøgelse, og indtil videre ser det ikke ud som om hun har taget synderligt på..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi supplerede med MME de første 4 mdr. inden vi gik fuldt over til flaske.

Det var kun om aftenen jeg havde behov for at supplere. Jeg ammede og gav ham efterfølgende flasken - mængden svingede meget!

Jeg tror du skal føle dig lidt frem. Men vil foreslå at du prøver at give hende lidt efter du har ammet, og se om hun tager det.

Du skal bare være forberedt på, at hun måske vil afvise brystet efter noget tid - da det er meget nemmere for hende med flasken - det var delvist hvad der skete hos os <_<

Mht. hvilken MME du skal vælge, er det igen et spørgsmål om Olivia. Jeg erfarede, at 24 timer efter vi var gået over til 100 % flaske, fik David meget hård mave. Ifølge min SP er der noget i MM, som "smører" tarmene - og derfor fik han problemer med maven.

Hvis der er tendens til maveproblemer vil jeg foreslå at bruge grøn allomin - den er lidt mere skånsom, da den er syrnet. Afhængigt af hvor meget MME hun kommer til at skulle have, kan I evt. putte grøn allomin i nogle af flaskerne og noget andet i andre af flaskerne (den grønne skulle angiveligt ikke mætte så meget - det har dog ikke været et problem for os, og vi har brugt den grønne i alle flasker).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du ikke mulighed for at ringe til din SP, eller tage i åbent hus og få hende vejet, så du kan se om hun får hvad hun skal have?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi supplerede med MME de første 4 mdr. inden vi gik fuldt over til flaske.

Det var kun om aftenen jeg havde behov for at supplere. Jeg ammede og gav ham efterfølgende flasken - mængden svingede meget!

Jeg tror du skal føle dig lidt frem. Men vil foreslå at du prøver at give hende lidt efter du har ammet, og se om hun tager det.

Du skal bare være forberedt på, at hun måske vil afvise brystet efter noget tid - da det er meget nemmere for hende med flasken - det var delvist hvad der skete hos os <_<

Mht. hvilken MME du skal vælge, er det igen et spørgsmål om Olivia. Jeg erfarede, at 24 timer efter vi var gået over til 100 % flaske, fik David meget hård mave. Ifølge min SP er der noget i MM, som "smører" tarmene - og derfor fik han problemer med maven.

Hvis der er tendens til maveproblemer vil jeg foreslå at bruge grøn allomin - den er lidt mere skånsom, da den er syrnet. Afhængigt af hvor meget MME hun kommer til at skulle have, kan I evt. putte grøn allomin i nogle af flaskerne og noget andet i andre af flaskerne (den grønne skulle angiveligt ikke mætte så meget - det har dog ikke været et problem for os, og vi har brugt den grønne i alle flasker).

Tusind tak for svar :) Jeg tænker også at det er bedst at give hende flasken efter at have ammet til aften, men er i tvivl om hun skal tilbydes mere end det ? Skal lige have kigget på det grønne, vi har haft lidt problemer med maven, men ved ikke om det er mere end andre :chin: Jeg regner med at ringe til sp i morgen og hører hvad hun syntes og om hun evt. kan komme før. Tror bare at det er kommet lidt bag på mig at hun rent faktisk ikke var mæt, da hun jo sover godt og ellers er glad. Håber dælme ikke hun har været sulten i mange dage :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes du skal få fat i den SP, ikke fordi du ikke kan/skal bruge vores råd, men SP kender jer jo bedst.

Min svigerinde havde ikke nok mælk om aftenen, og derfor fik min niece MME om aftenen, efter amning. Det var ALTID min bror (faren), som gav den, så hun kunne skille tingene ad :)

Min svigerinde kunne amme indtil 8 mdr med den løsning.

For to uger siden havde jeg ikke mælk om aftenen. Jeg begyndte at malke ud om morgenen, og så fik Vega natflasken (min mælk) om aftenen af Daniel :) det fungerede super godt. Hver tidlig morgen stod jeg op og malkede ud, nogle gange var det også om natten (lige efter Vega havde fået mad ved det ene bryst, så malkede jeg på det andet). Så sov Vega jo i 3-4 timer efter og det var derfor kommet nok mælk igen.

Efter en uges "udmalkning" har jeg nu nok mælk igen til hele dagen :)

Inden jeg gik i gang med det her "show", talte jeg med SP, og hun beordrede mig masser af hvile og væske. Jeg var faktisk rigtig dårlig til at tage en lur i løbet af dagen. Jeg har nu prioriteret søvn hver dag, og jeg kan mærke, at min produktion er steget - sammen med udmalkningen.

Jeg drikker desuden også masser af vand og ammete (kan købes i Matas ;) )

Håber du finder en god løsning :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes du skal få fat i den SP, ikke fordi du ikke kan/skal bruge vores råd, men SP kender jer jo bedst.

Min svigerinde havde ikke nok mælk om aftenen, og derfor fik min niece MME om aftenen, efter amning. Det var ALTID min bror (faren), som gav den, så hun kunne skille tingene ad :)

Min svigerinde kunne amme indtil 8 mdr med den løsning.

For to uger siden havde jeg ikke mælk om aftenen. Jeg begyndte at malke ud om morgenen, og så fik Vega natflasken (min mælk) om aftenen af Daniel :) det fungerede super godt. Hver tidlig morgen stod jeg op og malkede ud, nogle gange var det også om natten (lige efter Vega havde fået mad ved det ene bryst, så malkede jeg på det andet). Så sov Vega jo i 3-4 timer efter og det var derfor kommet nok mælk igen.

Efter en uges "udmalkning" har jeg nu nok mælk igen til hele dagen :)

Inden jeg gik i gang med det her "show", talte jeg med SP, og hun beordrede mig masser af hvile og væske. Jeg var faktisk rigtig dårlig til at tage en lur i løbet af dagen. Jeg har nu prioriteret søvn hver dag, og jeg kan mærke, at min produktion er steget - sammen med udmalkningen.

Jeg drikker desuden også masser af vand og ammete (kan købes i Matas ;) )

Håber du finder en god løsning :kram2

Tak for svar :) Har kun mødt sp en gang, og hun er helt nyuddannet, så må indrømme jeg ikke stoler helt på hende endnu, selvom hun garanteret er dygtig nok. God ide med at lade manden give, så tingene er skilt ad ;) Er ikke særlig god til at få søvn og vand i løbet af dagen, men vil prøve at se om det ikke kan blive bedre !

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber du får god hjælp af SP i morgen! Ellers tilslutter jeg mig at du skal tilbyde lidt efter hver amning - enten af kop (sådan et blødt medicinbæger á 20-25 ml) eller flaske, evt via din mand. Og vi startede med almindelig Allomin, og gik så over til skiftevis blå og grøn Allomin i en periode grundet forstoppelse.

Mht vægt, så skal der altså meget lidt til, at de små pus ligger enten lige over eller lige under en kurve, så bare at det ikke er den samme vægt, eller at de lige har tisset, har betydning. Så, der skal mere end to vejninger til før man behøver bekymre sig over om de ikke tager nok på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber du får god hjælp af SP i morgen! Ellers tilslutter jeg mig at du skal tilbyde lidt efter hver amning - enten af kop (sådan et blødt medicinbæger á 20-25 ml) eller flaske, evt via din mand. Og vi startede med almindelig Allomin, og gik så over til skiftevis blå og grøn Allomin i en periode grundet forstoppelse.

Mht vægt, så skal der altså meget lidt til, at de små pus ligger enten lige over eller lige under en kurve, så bare at det ikke er den samme vægt, eller at de lige har tisset, har betydning. Så, der skal mere end to vejninger til før man behøver bekymre sig over om de ikke tager nok på :)

Tak skal du have ;) tror ikke hun har taget mere end 500 g. på på en mdr. så er simpelthen nervøs ved de kurver der. Men dejligt at vide at jeg ikke skal være alt for nervøs ved det endnu. SP tog det også meget cool, så mon ikke det nok skal gå ;) Det er jo bare rarest når man ved de får nok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar :) Har kun mødt sp en gang, og hun er helt nyuddannet, så må indrømme jeg ikke stoler helt på hende endnu, selvom hun garanteret er dygtig nok. God ide med at lade manden give, så tingene er skilt ad ;) Er ikke særlig god til at få søvn og vand i løbet af dagen, men vil prøve at se om det ikke kan blive bedre !

Kan du evt få en anden? Men altså søvn er virkelig vigtig for produktionen.. Hvis du ikke stoler på SP, så brug ammerådgivningen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nu tænker jeg bare højt... men måske vi kan få transplanteret noget fedt fra Vigga over på Olivia - altså Vigga giver GERNE en dobbelthage eller en lår-delle væk!! synes da lige vi skal høre vores SP'er ad om det var en mulighed eller om de er for unge til sådan en operation...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nu tænker jeg bare højt... men måske vi kan få transplanteret noget fedt fra Vigga over på Olivia - altså Vigga giver GERNE en dobbelthage eller en lår-delle væk!! synes da lige vi skal høre vores SP'er ad om det var en mulighed eller om de er for unge til sådan en operation...

Hahahaha så VIL jeg også have en af dobbelthagerne :D :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hahahaha så VIL jeg også have en af dobbelthagerne :D :D

Du kan få lov at vælge en i morgen når vi ses :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan få lov at vælge en i morgen når vi ses :rolleyes

Juhuuuuu :yay :yay :yay :yay :yay :yay :balloon :balloon :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I er jo bindegale :P :D (og superskønne ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER