Maj83

Jer, der har uregelmæssige cyklusser, hvordan regner I jeres testdag ud?

9 indlæg i dette emne

Tager I bare et gennemsnit af cyklusser eller hvad gør I?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har skrevet min mens ind i en app på telefonen siden jeg mere eller mindre smed pillerne. Den regner gennemsnittet ud for mig. Jeg kan se de sidste mange mens hvor lang tid de har varet osv. Så kan jeg fx se at i 3 måneder har den svinget mellem 32 og 37 dage hvorefter der kommer en på 59 dage. Så går jeg ud fra at normalen er 35 dage +/- :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøvede at beregne ÆL via en hjemmeside.

Jeg er også startet med at bruge ÆL-test men har kun forsøgt mig en måneds tid.

Min cyklus svinger fra 25 dage til 40 dage, ikke de store udsving, men de er der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har skrevet min mens ind i en app på telefonen siden jeg mere eller mindre smed pillerne. Den regner gennemsnittet ud for mig. Jeg kan se de sidste mange mens hvor lang tid de har varet osv. Så kan jeg fx se at i 3 måneder har den svinget mellem 32 og 37 dage hvorefter der kommer en på 59 dage. Så går jeg ud fra at normalen er 35 dage +/- :)

Hvilken app bruger du ?

Fandt en til android meeen synes ikke jeg kunne finde ud af den :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har meget uregelmæssige cyklusser, så jeg anvender temperaturmetoden, som fortæller mig, hvornår jeg har ægløsning. Så er det bare at regne 15 dage frem i tiden, og vupti, der ligger testdagen eller dagen for forventet mens. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken app bruger du ?

Fandt en til android meeen synes ikke jeg kunne finde ud af den :/

Jeg bruger iPeriod, men ved ikke om den kun findes til iPhone?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også skrevet mine ind i en android telefon, jeg bruger womanlog og den giver et snit på 26 dage. Er på dag 28 uden mens i dag, men negativ test her til morgen. Jeg er begyndt at overveje om kroppen springer en cyklus over.

Jeg bruger ikke ægløsningstest, så der er svære at regne med:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg anskaffede mig en Clearblue fertilitetsmonitor. Det koster selvfølgelig noget i alle de testpenne, men den gav mig et rigtig godt overblik over de seks mest fertile dage og efter jeg fik den lykkedes det i tredje omgang...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke apps og programmer er anvendelige. de rammer ofte forkert, fordi de beregnes ud fra et simpelt gennemsnit. Så snart man som jeg har uregelmæssige cykli er det for upræcist.

Prøv at lægge mærke til din krop. Det er ikke for ingenting at fx sexlysten er større ved ægløsning. Og udflådet fra skeden bliver tyndt og klart omkring ægløsning, så sæden bedre kan svømme igennem den.

Det eneste jeg havde god erfaring med, var ægløsningsteste. De viste dels at jeg fik ægløsning senere end antaget. Det er en rimelig rettesnor at sige omkring 14 dage før næste menstruation. Men det dur jo heller ikke, for så skal man gisne om fremtiden.

Testene kan købes billigt, og de er effektive og nemme at anvende. om en test er en tydelig streg men svagere end kontrolstreg eller bragende tydelig er knapt så vigtigt. Når der er 2 streger, nærmer ægløsning sig (1-2 døgn senere og i det efterfølgende hele døgn ca. jo). Mere præcist behøver man det jo ikke pga.sædens levetid.

(Og så er det da heller ikke ligefrem forbundet med ubehag at udføre den praktiske del af en babymaking... ) :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER