SaraLK

Det evige putte-problem - nu med putte-succes!

77 indlæg i dette emne

Trods "gammel" puttemetode i går hos mine forældre ( ja, blev lidt spontan) så har Luna sovet i egen seng HELE natten!!! :)

:yay

De er snu de børn, sådan at sove "ordenligt" andre steder ;)

Første gang Bella nogensinde faldt i søvn HELT selv og sov hele natten, var da hun var tre mdr og på ferie i Hamborg! Jeg var ellers forberedt på at skulle op mange gange.. Men næh nej! De overrasker!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:yay

De er snu de børn, sådan at sove "ordenligt" andre steder ;)

Første gang Bella nogensinde faldt i søvn HELT selv og sov hele natten, var da hun var tre mdr og på ferie i Hamborg! Jeg var ellers forberedt på at skulle op mange gange.. Men næh nej! De overrasker!

ja så ved jeg da at det kan lade sig gøre! Vildt dejligt at have sengen for sig selv... Det er også en enkeltseng jeg sover i her, så det bliver altså trangt hvis hun skal være der også :)Hun har vist fået sut 3 gange i nat, men det er jo ingen sag når rejsesengen stå lige ved siden af :)De overrasker nogen gange, hvor man mindst venter det... Dejligt!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Woop! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter har rent faktisk spist mad her til aften! :)

Mad er nemlig generelt ret over vurderet i Lunas verden for tiden, desværre!

men hun sov relativt hurtigt her til aften og har kun været oppe ved hende en gang siden! Er spændt på om natten bliver lige så go som sidste nat!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det går lidt fremad!

Luna faldt i søvn KL 19 i bilen i går, var kort vågen da vi kom hjem, men sov så snart vi kom på værelset. Hørte først fra hende igen KL. 1

3.30! :D hvor hun kom med ind til mig og sov til KL 6.

og så har hun sovet 1t 45min til middag!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om lidt går det løs!

Krydser fingre for at det lykkes hurtigt og hun forstår hvad der sker!

nedtællings-app'n er down loadet, så jeg kan holde styr på, hvornår der er gået 3min....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyyyyh! 18min tog det!

jeg kørte 2x3 min og så var hun simpelthen kørt så langt ud at det ikke var spor sjovt længere! Hun hiksede igen og igen, hver gang hun kom op og fik en krammer for at falde ned... Hun krav lede længere og længere op ad mig, som om hun ville kravle helt ind i mig.... Hun var virkelig ulykkelig!

Nå, jeg lange hende så tilbage i sengen, hvor gråden igen eskalerede, puttede dynen godt op omkring hende og lagde så hendes nusseklud op til næsen på hende... Med et, faldt hun til ro og lukkede øjnene.... Den sutteklud plejer at være så meget til overs i sengen!!! Men nu blev den min redning! :)

jeg valgte altså at blive i rummet og holdt en hånd på hendes lår... Men hun sov!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en rigtig go fremgangsmåde Sara! Selvom det er hårdt, så tror jeg at det er en rigtig go måde at gøre det på. For du viser hende at du er der, men du ligger hende også ned - og viser hende dermed hvad det er du vil, at hun skal. Du har været bestemt og tydelig i hvad du ville, og derfor gik der heller ikke længere tid - for det synes jeg er ret godt gået tidsmæssigt....

Godt gået Sara! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en rigtig go fremgangsmåde Sara! Selvom det er hårdt, så tror jeg at det er en rigtig go måde at gøre det på. For du viser hende at du er der, men du ligger hende også ned - og viser hende dermed hvad det er du vil, at hun skal. Du har været bestemt og tydelig i hvad du ville, og derfor gik der heller ikke længere tid - for det synes jeg er ret godt gået tidsmæssigt....

Godt gået Sara!

Tusind tak for de rosende ord, Tina!

nu håber jeg bare at natten også bliver god! Hun ender med garanti i min seng engang i løbet af natten, men jo længere tid i hendes egen seng, jo bedre!! :)

Kram!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg plejer at bruge 7 minutters reglen. Jeg var så udkørt for nogle måneder tilbage, hvor putning var helvede, og nat med. Jeg kunne snildt rende derind 10 + og bruge 1 time på putning. Indstil jeg lod hende skrige, hun brokkede sig højlydt, var sur - men gentog putteritualerne, ligge hende ned, ae, sige godnat, putte dynen godt omkring og så gå igen. Hendes gråd fortæller tydeligt hvad der er utilfredshed, og hvad der er "ganske" seriøst. Men det sker måske 1-2 gange ugentligt, hvis overhovedet at hun er utilfreds med putning....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skide godt gået Sara! 18 min er jo ingen tid!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt Sara!! Alt fremskridt er positivt - det er en flot start, så det er ligegyldigt i dag, at du blev på værelset. I morgen går du ud, måske! Du laver dine egne regler og tilpasser jeres situation, det skal du huske :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg plejer at bruge 7 minutters reglen. Jeg var så udkørt for nogle måneder tilbage, hvor putning var helvede, og nat med. Jeg kunne snildt rende derind 10 + og bruge 1 time på putning. Indstil jeg lod hende skrige, hun brokkede sig højlydt, var sur - men gentog putteritualerne, ligge hende ned, ae, sige godnat, putte dynen godt omkring og så gå igen. Hendes gråd fortæller tydeligt hvad der er utilfredshed, og hvad der er "ganske" seriøst. Men det sker måske 1-2 gange ugentligt, hvis overhovedet at hun er utilfreds med putning....

7min reglen, som i blive ude fra værelset i 7 min inden du gik ind igen?

Det ville jeg slet ikke kunne holde til! Det var virkelig alvorlig gråd... Ikke bare brok.

Men dejligt det er vendt for jer også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skide godt gået Sara! 18 min er jo ingen tid!

Tak søde Maja! Nej, 18 min er igenting i forhold til hvad vi har prøvet før :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt Sara!! Alt fremskridt er positivt - det er en flot start, så det er ligegyldigt i dag, at du blev på værelset. I morgen går du ud, måske! Du laver dine egne regler og tilpasser jeres situation, det skal du huske :)

Tak Kami!

man skal jo starte et sted :)

Og så må vi se hvordan det går i morgen! Samme fremgangsmåde og et håb om at hun selv finder ro!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes, det lyder virkelig godt og det ligner faktisk min putteaften! 

 

Til sammenligning var Noah, der er vant til at falde i soevn selv paa ret kort tid, koert lidt op pga VS og at min familie er paa besoeg. han ville bestemt ikke falde i soevn alene, kunne jeg hoere paa graaden, saa sad med ham, som hagede sig fast paa mig, indtil hans aandedrag var afslappet. Men han graed, da jeg lagde ham og jeg gjorde ligesom dig med kaninchen og dyne, mens jeg havde en haand paa ham til han var paa vej i droemmeland :) 

 

Det kan man jo hoere paa graaden og det vigtige er, at du har dig selv med i det. igaar sagde han waaa 3 gange, men faldt selv i soevn, idag var han ulykkelig, jamen, saa gaar jeg selvfoelgelig ind og er hos mit barn :)

 

Skidegodt gaaet, Sara, og skoent med en god lur til hende! Noah sov en lur paa 2,5 time fra 12:30 idag -  Saa vi har da vist haft en god dag i vores smaa hjem  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes, det lyder virkelig godt og det ligner faktisk min putteaften!

Til sammenligning var Noah, der er vant til at falde i soevn selv paa ret kort tid, koert lidt op pga VS og at min familie er paa besoeg. han ville bestemt ikke falde i soevn alene, kunne jeg hoere paa graaden, saa sad med ham, som hagede sig fast paa mig, indtil hans aandedrag var afslappet. Men han graed, da jeg lagde ham og jeg gjorde ligesom dig med kaninchen og dyne, mens jeg havde en haand paa ham til han var paa vej i droemmeland :)

Det kan man jo hoere paa graaden og det vigtige er, at du har dig selv med i det. igaar sagde han waaa 3 gange, men faldt selv i soevn, idag var han ulykkelig, jamen, saa gaar jeg selvfoelgelig ind og er hos mit barn :)

Skidegodt gaaet, Sara, og skoent med en god lur til hende! Noah sov en lur paa 2,5 time fra 12:30 idag - Saa vi har da vist haft en god dag i vores smaa hjem :loveshower

vi havde jo også en lidt hektisk dag i går med 4gæstebørn i huset fra 7-16, så hun var mega mor-pige i går aftes!

så tror vores dag i går, var lidt det samme :)

hun sov til kl. 4.30!!! Inden jeg hørte fra hende, hvor hun kom med ind til mig og sov til 6.30 :)

hun hørte ikke engang mit vækkeur og at jeg listede ud, som hun plejer :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aftenens putning gik over al forventning! Hun sov i løbet af 25 min, men tror det var gået hurtigere, hvis jeg havde slukket hendes natlampe noget før!

Da jeg lagde hende i sengen efter godnat kys og krammer, var hun liiiige ved at begynde at brokke sig, men da jeg i samme sekund sagde shhh! Lukkede hun øjnene og lagde sig til rette ved sin nusseklud <3

Der gik dog lidt inden hun for alvor fik ro, men tror det var p.g.a. Lyset!

Idet at hun kunne finde ro i sengen her til aften, valgte jeg "den lette løsning" og blev hos hende!

De gange jeg prøvede at trække mig væk fra sengen, kunne man se panikken i hende :(

Så alt i alt, en go putning UDEN gråd! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aftenens putning gik over al forventning! Hun sov i løbet af 25 min, men tror det var gået hurtigere, hvis jeg havde slukket hendes natlampe noget før!

Da jeg lagde hende i sengen efter godnat kys og krammer, var hun liiiige ved at begynde at brokke sig, men da jeg i samme sekund sagde shhh! Lukkede hun øjnene og lagde sig til rette ved sin nusseklud <3

Der gik dog lidt inden hun for alvor fik ro, men tror det var p.g.a. Lyset!

Idet at hun kunne finde ro i sengen her til aften, valgte jeg "den lette løsning" og blev hos hende!

De gange jeg prøvede at trække mig væk fra sengen, kunne man se panikken i hende :(

Så alt i alt, en go putning UDEN gråd! :yay

Dejligt! :yay

Jeg synes det var den rigtige beslutning at blive ved hende. Ingen grund til panik - et skridt af gangen :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt! :yay

Jeg synes det var den rigtige beslutning at blive ved hende. Ingen grund til panik - et skridt af gangen :kiss

Tak Susanne!

dejligt at blive bekræftet i at det var den rigtige beslutning :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Dejligt! :yay

Jeg synes det var den rigtige beslutning at blive ved hende. Ingen grund til panik - et skridt af gangen :kiss

:ditto

Ingen grund til at tage to kampe på en gang - step 1 må være at lære at falde i søvn i egen seng, trygt og uden gråd. Step 2 få mor ud af værelset ;) og det er lettere når step 1 er godt kørt ind.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag tog det 20 min CA! Med 1x3 min hvor jeg stod udenfor.... (havde stået 10min hvor hun baresys det var lidt for sjovt at jeg stod ved sengen) Og det var kun for at få hende til at forstå at det var alvor, at hun skulle sove.... Derefter fik hun kys, kram og trøst... Blev puttet - og så sov hun!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 min her til aften! Ingen gråd, kun en enkelt sang og lidt shh!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:glad :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER