SaraLK

Det evige putte-problem - nu med putte-succes!

77 indlæg i dette emne

Endnu en dag med tidlig putning... Hun sov efter 15 min, KL. 18.45!! Men det er dog stadig i mine arme! Glæder mig til weekenden, hvor hun skal lære at falde i søvn selv i egen seng!

Tror jeg er blevet enig med mig selv om at give Pandamoderen/Kami's udgave et forsøg..... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Endnu en dag med tidlig putning... Hun sov efter 15 min, KL. 18.45!! Men det er dog stadig i mine arme! Glæder mig til weekenden, hvor hun skal lære at falde i søvn selv i egen seng!

Tror jeg er blevet enig med mig selv om at give Pandamoderen/Kami's udgave et forsøg..... :)

Jeg krydser fingre for, at Luna lærer det hurtigt!!

Husk at lytte opmærksomt efter gråden, så lærer du hurtigt, om det er "alvorligt" eller ej ;)

Og tag tid med stopur på Tlf evt. - 30 sek kan føles som en eeeeevighed, når ens barn græder!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså øhh..... Hun kunne nok sagtens puttes kl. 11 og det har jeg også prøvet før..., men hun sover bare ikke længere af den grund heller! Og så er det først at dagen går i kage, nå hun vågner kl. 12.30-13 og ikke skal sove mere, før nat! jeg håber hun med tiden lærer at sove lidt bedre om dagen... Men tvivler! Hun har jo aldrig været ret go til at sove mega lange stræk, kun da hun var helt lille bitte!

Ja, det er der, det gaar i kage her ogsaa... enten skal Noah sove en kort formiddagslur, saa han ikke naar forbi kl. 11:30 eller ogsaa slet ikke, for saa at kunne sove om eftermiddagen - ellers er det en laaaaang eftermiddag og han er alt for traet til at spise aftensmad -> urolig nat -> traet familie naeste dag osv...

Noah tog to timer og 15 min her til eftermiddag - noget han ikke har gjort laenge og det til trods for en times formiddagslur! Der er en verden til forskel for en(ovenikoebet syg) mor :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg krydser fingre for, at Luna lærer det hurtigt!!

Husk at lytte opmærksomt efter gråden, så lærer du hurtigt, om det er "alvorligt" eller ej ;)

Og tag tid med stopur på Tlf evt. - 30 sek kan føles som en eeeeevighed, når ens barn græder!

jeg håber at hun lærer det lynhurtigt! jeg sætter ur til, så jeg ikke går ind, før eller senere end de 3 min. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er der, det gaar i kage her ogsaa... enten skal Noah sove en kort formiddagslur, saa han ikke naar forbi kl. 11:30 eller ogsaa slet ikke, for saa at kunne sove om eftermiddagen - ellers er det en laaaaang eftermiddag og han er alt for traet til at spise aftensmad -> urolig nat -> traet familie naeste dag osv...

Noah tog to timer og 15 min her til eftermiddag - noget han ikke har gjort laenge og det til trods for en times formiddagslur! Der er en verden til forskel for en(ovenikoebet syg) mor :P

jeg prøvede faktisk at lægge hende i barnevognen lidt over 8, da hun faktisk gned øjne..., men nej nej... Det måtte jeg opgive efter 15min, hvor hun bare lå og snakkede og smed med sut... Men hun sov 1.5 time godt og vel i eftermiddag og fik aftensmad allerede KL. 17, hvor hun spise meget mere end hun plejer..., :)så måske er der lys for enden af søvntunnelen?? Dejligt at du har fået lidt ro til at passe sygdom, det er virkelig vigtigt! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg prøvede faktisk at lægge hende i barnevognen lidt over 8, da hun faktisk gned øjne..., men nej nej... Det måtte jeg opgive efter 15min, hvor hun bare lå og snakkede og smed med sut... Men hun sov 1.5 time godt og vel i eftermiddag og fik aftensmad allerede KL. 17, hvor hun spise meget mere end hun plejer..., :)så måske er der lys for enden af søvntunnelen?? Dejligt at du har fået lidt ro til at passe sygdom, det er virkelig vigtigt! :)

Aah, det er saa traels, naar man ikke lige kan koereplanen paa soevntoget :prik

Jeg synes da, det lyder godt med det aftensmad og sager! :yay

Jeps, vigtigt med ro idag :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aah, det er saa traels, naar man ikke lige kan koereplanen paa soevntoget :prik

Jeg synes da, det lyder godt med det aftensmad og sager! :yay

Jeps, vigtigt med ro idag :rolleyes

ja det er træls! Men jeg er virkelig i tvivl om, om hun egentlig var træt der! Hun sov til kl. 6.45 i morges, så hun havde jo sovet 12timer om natten.., Hun er virkelig en gåde på nogle punkter!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja det er træls! Men jeg er virkelig i tvivl om, om hun egentlig var træt der! Hun sov til kl. 6.45 i morges, så hun havde jo sovet 12timer om natten.., Hun er virkelig en gåde på nogle punkter!

Noah kan vaere noget saa traet om eftermiddagen, men ikke sove... Ofte mistaenker jeg at han egentlig kunne have sovet, hvis jeg havde taget soevntoget noget tidligere, men andre gange sover han heller ikke, hvis jeg putter for tidligt. Nu tror jeg, vi er i en fase med forandring til en lur, men han kan sleeeet ikke undvaere formiddagsluren uden at blive umulig ved middagstid... Klager nu ikke med den gode soevn, vi ellers har haft, men ja, de er en gaade nogle gange :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah kan vaere noget saa traet om eftermiddagen, men ikke sove... Ofte mistaenker jeg at han egentlig kunne have sovet, hvis jeg havde taget soevntoget noget tidligere, men andre gange sover han heller ikke, hvis jeg putter for tidligt. Nu tror jeg, vi er i en fase med forandring til en lur, men han kan sleeeet ikke undvaere formiddagsluren uden at blive umulig ved middagstid... Klager nu ikke med den gode soevn, vi ellers har haft, men ja, de er en gaade nogle gange :)

hvornår står han op om morgenen, og hvornår bliver han puttet til formiddagslur?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er lidt forskelligt og vi vaekker ham ikke. Men altsaa allertidligst 6:30, de sidste to dage 7:30.

Han bliver puttet mellem 9:30 og 10. Han faar ikke lov at sove mere end en lille times tid, ellers sover han ikke om eftermiddagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er lidt forskelligt og vi vaekker ham ikke. Men altsaa allertidligst 6:30, de sidste to dage 7:30.

Han bliver puttet mellem 9:30 og 10. Han faar ikke lov at sove mere end en lille times tid, ellers sover han ikke om eftermiddagen.

Det er lyder som Luna inden vi droppede gormiddagsluren... Men til sidst skulle der gå længere og længere tid inden hun faldt i søvn og dermed også ekstremt sen eftermiddagslur til sidst... Jeg kunne ofte bruge mellem 30 og 60min på at få hende til at sove... Og det var bare ikke holdbart i længden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som min DP mor sagde, så længe de falder i søvn i egen seng, er det lige meget hvordan natten i starten bliver. Senere kan man så ændre natte-turen.

I starten tænkte jeg, at hun var fuldstændig helt i hampen med det. For i starten gik det også godt her hos os, og T kom i egen seng.

Men så blev han syg, snot næse, tigerspring og alt gik i kage her hos os.

Han VIL bare ikke ligge stille i starten. Der holdes også fest, leg og hiven i mors næse, hår, eller hvad han lige synes er sjovt.

Der kan gå alt fra mellem 10 minutter, 30 time til 1 time før han giver sig når han er lagt i egen seng. Når han så sover, går der nok 3-4 timer med given sut måske 2-4 gange hvis han ikke finder den selv og ligger sig til. Ofte når han dårligt at vågne helt op når han mangler sin sut og ligger sig uden problemer igen.

Efter 3-4 timer vågner han så helt op og er ulykkelig, og har svært ved at falde i søvn igen, og så kommer han ind i vores seng, falder i søvn og så bær jeg ham ind når jeg er sikker på han sover godt igen. Så pt. som det er hos os er vi vågen mellem 2-3 gange om natten.

Far er sjowwww synes T om aftenen, også selvom far intet siger når der puttes. For T bliver også bund ulykkelig når vi går hvis han stadig er vågen.

Så her putter jeg, som fast.

Har det været en lang opslidende aften, så kommer han ind i vores seng og falder i søvn. For det sker som regel hurtigt, og så kan det lykkes at få ham ind i egen seng, dog ikke altid.

Jeg ved godt det ikke er den lang holdbare løsning, og vi herhjemme skal snart have fundet den gode løsning. Da jeg står og skal til eksamen i Haderslev til næste sommer/næste år, og det tager et par dage dernede. Så inden da skal T gerne tilvænne sig sin egen seng noget bedre.

Så i starten gik det godt, så gik det i fuldstændig kagemand, og ja nu skal vi så have den vendt igen til en god putte ritual.

Man er ikke en dårlig mor af den grund, for da jeg luftede det med min DP mor, bad hun mig skyde en hvid pil efter det med at føle sig som en dårlig mor. For nogle dage går det andre dage går det i kage, og så det bare op på hesten igen.

Men ellers plejer jeg at se lidt den anden vej. Kun ae ham når han er ked, og ikke snakke så meget.

At ligge ham ned igen, kan jeg godt klemme for han bliver hys og ked af det.

Men jeg er også med på en lure her, for som sagt mangler jeg også gode fif til hvordan vi skal få vendt natten her.

Men held og lykke hos jer TS.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Luna bliver altid puttet i egen seng.... Og kommer ikke ind til os, før vi er gået i seng ;) i nat var den 2.30 inden hun kom ind til os.

Men lur du bare! :) for det er virkelig frustrerende når putningen ikke er som man ønsker!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Typisk!

så får man puttet på PERFEKT tidspunk til lur i dag... Hun sover faktisk inden jeg når at trille barnevogenen udenfor..,, og så sover hun fa..... Kun 5kvarter!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hun sov mere end en time... Det er faktisk det vigtigste ifoelge babysleepsite. Jeg forstaar dig nu godt og haaber selv at noah sover lang eftermiddagslur(uden at have taget formoddagslur idag :) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hun sov mere end en time... Det er faktisk det vigtigste ifoelge babysleepsite. Jeg forstaar dig nu godt og haaber selv at noah sover lang eftermiddagslur(uden at have taget formoddagslur idag :) )

Det er en rigtig dum dag at sove så lidt! Vi skal til gymnastik fra 17.00-17.45... Og der er hun da bare træt når vi er færdige så.... Hmm! Men ja ja, det går jo nok alligevel! :)fik Noah en go lang lur?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en rigtig dum dag at sove så lidt! Vi skal til gymnastik fra 17.00-17.45... Og der er hun da bare træt når vi er færdige så.... Hmm! Men ja ja, det går jo nok alligevel! :)fik Noah en go lang lur?

Ja, det kan jeg godt se. Saa kan det med maden ogsaa blive et sejt traek, i hvert fald hos os... Powernapper hun bilen, eller gaar I dertil?

Noah sov fra 12:30 til 14:10, saa det var heller ikke videre imponerende. Men han har sovet laengere til morgen de sidste dage, saa maaske er han ved at stille om til en lur og saa skal han lige oeve sig i at sove laengere om eftermiddagen. Muligvis skal jeg traekke ham til kl. 13, saa sover han en tand mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det kan jeg godt se. Saa kan det med maden ogsaa blive et sejt traek, i hvert fald hos os... Powernapper hun bilen, eller gaar I dertil?

Noah sov fra 12:30 til 14:10, saa det var heller ikke videre imponerende. Men han har sovet laengere til morgen de sidste dage, saa maaske er han ved at stille om til en lur og saa skal han lige oeve sig i at sove laengere om eftermiddagen. Muligvis skal jeg traekke ham til kl. 13, saa sover han en tand mere.

vi har 5km dertil, så hun er vågen i bilen ;) hun fik ikke spist ret meget, men sov KL 19!!! Hun var både træt og ked til sidst, men heldigvis faldt hun i søvn på 2-3 min :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har 5km dertil, så hun er vågen i bilen ;) hun fik ikke spist ret meget, men sov KL 19!!! Hun var både træt og ked til sidst, men heldigvis faldt hun i søvn på 2-3 min :)

Ok, saa er det ikke muligt at sove i den korte tid. Noah spiste naermest som en voksen, men var ogsaa virkelig traet og faldt i soevn paa no time. Han faar altid 3-4-5 skiver agurk efter aftensmaden, mens jeg lige kan forberede til putning med eller uden bad, og han sad naermest og nikkede, lille skind :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, saa er det ikke muligt at sove i den korte tid. Noah spiste naermest som en voksen, men var ogsaa virkelig traet og faldt i soevn paa no time. Han faar altid 3-4-5 skiver agurk efter aftensmaden, mens jeg lige kan forberede til putning med eller uden bad, og han sad naermest og nikkede, lille skind :rolleyes

Luna er i en periode hvor mad bare ikke er spor interessant... Håber godt snart det vender! Mor her synes det er lidt hårdt at se at hun afviser stort set alt mad.... Men hun trives, det er vigtigst! :) Det lyder som om at i generelt har det rigtig hyggeligt, dig og Noah! Stakkels lille "nikke-dreng"! SÅ er man vist putteklar! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Luna er i en periode hvor mad bare ikke er spor interessant... Håber godt snart det vender! Mor her synes det er lidt hårdt at se at hun afviser stort set alt mad.... Men hun trives, det er vigtigst! :) Det lyder som om at i generelt har det rigtig hyggeligt, dig og Noah! Stakkels lille "nikke-dreng"! SÅ er man vist putteklar! :)

Vi er ret meget i zen for tiden, ja :)

Han er mad-glad, men virker ogsaa selektiv... Frokost gerne kold mad, som en aegte dansker, eller kogt quinoa med parmesan, smoer og lidt meget fintrevne groentsager. Grov ris kogt uden noget er ogsaa et hit, eller med smoer og parmesan. Aften gerne koed, men jeg skal vaere en dygtig babychef og der skal vaere kartofler eller ris, altid agurk til sidst. Kartofler skal bagt med smoersovs eller mindre stykker frisk fra ovnen bagtnmed smoer og rosmarin! Nu har jeg opdaget at kogte guleroedder f.eks. er ok, hvis bare det er tynde skiver kogt i 20 min med lidt suppeterning :D

Det var foerste dag med kun 1 lur, saa tror gerne, han var traet... men det styrer han selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Grønsager er bare ikke det store hit her... Hun spiste dog lidt edamame bønner her til aften! Kartofler er total no-go med mindre det er pommes eller røsti... Kød elsker hun i alle afskygninger :) men tror på det nok skal komme... Så længe vi tilbyder, så må det være op til hende! :)

er nu meget spændt på hvordan putningen går i morgen aften.... Der skyder jeg projekt "falde i søvn i egen seng" igang!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Grønsager er bare ikke det store hit her... Hun spiste dog lidt edamame bønner her til aften! Kartofler er total no-go med mindre det er pommes eller røsti... Kød elsker hun i alle afskygninger :) men tror på det nok skal komme... Så længe vi tilbyder, så må det være op til hende! :)

er nu meget spændt på hvordan putningen går i morgen aften.... Der skyder jeg projekt "falde i søvn i egen seng" igang!

Heller ikke her, men kommer aabenbart an paa tilberedningen, qua de guleroedder :) Jeg river altid guleroedder og squash i frikadeller, pandekager og kogt quinoa, saa han faar det. Og saa peberfrugt og agurk, som han ELSKER!

Held og lykke med projektet - det skal nok blive godt, just be strong and lovin' :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Heller ikke her, men kommer aabenbart an paa tilberedningen, qua de guleroedder :) Jeg river altid guleroedder og squash i frikadeller, pandekager og kogt quinoa, saa han faar det. Og saa peberfrugt og agurk, som han ELSKER!

Held og lykke med projektet - det skal nok blive godt, just be strong and lovin' :-)

jeg snyder også en masse grønsager ind på den måde.... Især i kødsovs :)tusind tak! Ja fra i eftermiddag er jeg græsenke indtil onsdag, så kan der være fuld fokus på putning uden dårlig samvittighed og hvad der ellers måtte være :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Trods "gammel" puttemetode i går hos mine forældre ( ja, blev lidt spontan) så har Luna sovet i egen seng HELE natten!!! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER