Guest

Hvor meget tøj ud og sove?

8 indlæg i dette emne

Jeg er sådan lidt ny i det her barnevogns-sove-udenfor-noget da Mie kun har sovet i barnevogn siden Juni i år, så nu er jeg voldsomt i tvivl om hvor meget tøj hun skal have på hvornår! Har i nogle tommelfinger regler?

Da jeg arbejdede i vuggestue i sidste uge (uge 39) blev de puttet i langærmet, ingen bukser og så med overlædder på vognen, de var hverken kolde eller for varme. Jeg har puttet Mie i alm. Tøj i dag og tror det er fint når der er dyne og overlædder på. Baby alarmen der ligger i lommen til regnslaget uden på vognen, viser 15 grader og der er vindstille.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi er begyndt at nå dertil hvor vi så småt begynder at finde fleecedragten frem på de koldeste dage. Men de næste dage lover de forholdsvis lun vejr, så der er det i overkanten... Så vil da mene alm tøj stadig er fint...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige i dag er det ret lunt og Anna nægtede at have dyne på, da hun så fly-fleece-tæppet, så hun har langærmet body, uldstrømpebukser og et fly-fleecetæppe på. Og så hovedpuden under hovedet og Tiger over hovedet :D

Vi har lige i dag snakket om at finde Duni´en frem igen - så er der et par måneder med bare ben i den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marlon og Charlie har haft hhv undertøj og kortærmet body, bluse, bukser, strømper og på de koldeste dage, en lun trøje udenover. Og så i barnevognen med dyne, uden overlæder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Luna sover i sin dunpose med den ene dyne i.... Alm tøj og en uldjakke, da armene IKKE vil være under dynen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maliva er et enormt varmt barn.

Hun sover i undertøj/body + langærmet trøje, strømpebukser og strømper i dp.

Dps barnevognssele er sådan en kombineret sovepose og sele, så Maliva putter i den og så med dyne og læderovertræk over sig.

Hun sveder lidt når hun kommer op, selvom barnevognen har fin temp.

Til vinter kommer hun i termotøj og hue - ellers får hun det simpelthen for varmt.

Herhjemme bliver hun puttet med en langærmet trøje og strømpebukser på, dyne over sig og så kommer hun ud på altanen med dørene åbne.

Så der er ikke voldsomt brug for det virkeligt varme ved hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erica ligger lige nu og sover med bare ben og langærmet body i sin voksipose uden overlæder på barnevognen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok tak piger! Vi har også en SleeBee men jeg tror ikke den er nødvendig endnu. Måske jeg genovervejer når der kommer nattefrost. DP sagde at hun som tommelfinger regel sagde at efter uge 42 ville hun gerne at børnene har en flyverdragt, varm trøje, vanter, støvler og hue til at ligge hos hende - den varme trøje er så til at sove i. Overvejer om jeg skal købe lune strømper til hende til at have på i vognen også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER