SigneFlor

Inseminering uden hormoner og ægløsningssprøjte

7 indlæg i dette emne

Hej alle! Jeg sidder og læser rundt på nettet ( ventetid, ventetid !), og de fleste erfaringer med insemination er gjort med ægløsningssprøjte og hormoner ??

Jeg har ikke fået nogle af delene... Jeg tog en ægløsningstest, og da den var positiv tog jeg på klinikken. Jeg er dog for 8 mrd. siden blevet scannet i livmoderen hvor alt så fint ud. Men er der mindre chance for at jeg bliver gravid ? Og hvad gør den der ægløsningssprøjte egentlig ?

Del dette indlæg

Jeg har kun prøvet med både hormoner og ægløsningsspøjte. Jeg ved ikke rigtigt noget om, hvordan statistikkerne ser ud i forhold til uden.

Men jeg ved, hvad ægløsningssprøjten gør. Den sørger for at fremkalde ægløsning, så man ved ret præcist, hvornår du har haft ægløsning og dermed kan time det hele lidt bedre.

Held og lykke med det :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror bestemt ikke det gør dine chancer mindre

Jeg har selv fået både hormoner og ægløsningssprøjte, men det var fordi jeg ikke selv kunne modne æg eller fik naturlig ægløsning.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så dvs. hvis man kender sin ægløsning, er der ingen grund til æg. sprøjten ? Evt. kunne jeg så prøve hormoner hvis dette første forsøg ikke lykkes... Mærkeligt at jeg ikke er blevet tilbudt nogle af delene ....

Tusind tak for jeres svar ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mig bekendt gør det ingen forskel. Jeg fik ægløsende sprøjte fordi ægget havde den rette størrelse, men jeg endnu ikke havde ægløsning. Var ægløsningen gået i gang, havde jeg ikke fået den. Pointen er at man er sikker på at muligheden for graviditet er til stede. Så du må bare bide tænderne sammen og vente de næste 14 dage ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så dvs. hvis man kender sin ægløsning, er der ingen grund til æg. sprøjten ? Evt. kunne jeg så prøve hormoner hvis dette første forsøg ikke lykkes... Mærkeligt at jeg ikke er blevet tilbudt nogle af delene ....

Tusind tak for jeres svar ;)

Nemlig. De/jeg testede ved min første hjemmerul (før vi gik igang med IUI) og jeg havde ikke ægløsning, og da æggene var klar fik jeg sprøjten.

Tidligere var jeg blevet scannet igennem en cyklus, som alle var meget uregelmæssig, hvor de kunne se om mine æg ikke blev modnet ordentlig og derfor fik jeg hormoner.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej. Jeg er blevet insemineret i går den 22.10.13 uden hjælpemidler :-) 13 dage til jeg må tage graviditetstest. Kan slet ikke vente ;-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER