skruk

barnevogn

23 indlæg i dette emne

Vi har desværre citronen c1, og den har jo ikke så meget bagagerumsplads, hvilken barnevogn kan være i sådan en? må indrømme, at jeg håber, at vi kan få en odder, men kan den være deri? er der nogen, der har erfaring på det område?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har en Odder Zip med letvægtsstel. Ud over at stellet er let og ekstrem praktisk, så fylder stellet ingenting, når det er slået sammen.

Tag til babysam og kig på dem, og se om den ikke kan være der.

Vi kan have stel+kasse i bagagerummet, og vi har en gammel corolla :)

Stellet er så tyndt, at det også kan stå op af bagsædet (hvis der kun er plads til kassen i bilen :) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På youtube ligger der en video af en VW Up hvor man ser en mand pakke en Odder xdream barnevogn i det bagagerum, både stel og kasse. Ellers bare kør forbi en babysam de er så søde til at tjekke hvilke vogne der kan være der i :)

Vi har selv en lille Peugeot 208, og kan uden problemer have vores Odder xdream deri :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ligger bagsæderne ned for at have vores Odder med x-Dream stel i vores 107 (som jo er det samme som C1) Så sidder Marius på forsædet. Vi har dog ikke forsøgt at pakke den bedre sammen da det ikke er nødvendigt, da vi har en større bil til når vi skal alle afsted...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en Peugeot 107 og en Odder zip. Xl stellet kan være i bagagerummet hvis jeg tager hjulpet af. Kassen kan slås sammen og stilles på højkant bag ved mit forsæde. Så min datter på bagsædet og så kan lillebror være på forsædet.

Der kan være meget i de små biler;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ligger bagsæderne ned for at have vores Odder med x-Dream stel i vores 107 (som jo er det samme som C1) Så sidder Marius på forsædet. Vi har dog ikke forsøgt at pakke den bedre sammen da det ikke er nødvendigt, da vi har en større bil til når vi skal alle afsted...

Tusind tak :) vi er dog nødt til at have 3 sæder fri, da det er vores eneste bil:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en Peugeot 107 og en Odder zip. Xl stellet kan være i bagagerummet hvis jeg tager hjulpet af. Kassen kan slås sammen og stilles på højkant bag ved mit forsæde. Så min datter på bagsædet og så kan lillebror være på forsædet.

Der kan være meget i de små biler;-)

Det lyder rigtig godt:) hvor langt et liggemål har den?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På youtube ligger der en video af en VW Up hvor man ser en mand pakke en Odder xdream barnevogn i det bagagerum, både stel og kasse. Ellers bare kør forbi en babysam de er så søde til at tjekke hvilke vogne der kan være der i :)

Vi har selv en lille Peugeot 208, og kan uden problemer have vores Odder xdream deri :)

Vw up har desværre et noget større bagagerum end en c1, vi har som det vildeste haft min backpacker liggende i bagagerummet, og det fyldte det ud, så der er vitterligt ikke meget plads:/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Odder Zip med letvægtsstel. Ud over at stellet er let og ekstrem praktisk, så fylder stellet ingenting, når det er slået sammen.

Tag til babysam og kig på dem, og se om den ikke kan være der.

Vi kan have stel+kasse i bagagerummet, og vi har en gammel corolla :)

Stellet er så tyndt, at det også kan stå op af bagsædet (hvis der kun er plads til kassen i bilen :) )

Tror vi må prøve at køre i babySam, har det bare dårligt med det, når jeg ikke regner med at købe barnevognen der:/ kan man godt tillade sig det så?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror vi må prøve at køre i babySam, har det bare dårligt med det, når jeg ikke regner med at købe barnevognen der:/ kan man godt tillade sig det så?

Det kan du sagtens tillade dig - og det kommer fra en, der har arbejdet i en Babysam.

At købe barnevogn er en af de største beslutninger i forhold til udstyr, og det er helt ok, hvis i skal have betækningstid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan du sagtens tillade dig - og det kommer fra en, der har arbejdet i en Babysam.

At købe barnevogn er en af de største beslutninger i forhold til udstyr, og det er helt ok, hvis i skal have betækningstid :)

Okay, for har generelt den der med, at når man får servicen i butikken, kan man ikke tillade sig, at finde varen billigere på nettet. Men kunne være, jeg skulle prøve at droppe den;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi prøvede barnevogne i vores bil i babysam, og allerede der vidste vi at vi ville købe en brugt. Tænker det er ligesom at ose :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi prøvede barnevogne i vores bil i babysam, og allerede der vidste vi at vi ville købe en brugt. Tænker det er ligesom at ose :D

Okay, det må vi prøve på:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en Peugeot 107 og en Odder zip. Xl stellet kan være i bagagerummet hvis jeg tager hjulpet af. Kassen kan slås sammen og stilles på højkant bag ved mit forsæde. Så min datter på bagsædet og så kan lillebror være på forsædet.

Der kan være meget i de små biler;-)

Sådan gør vi også :)

Men hold op, det er altså bøvlet at have sådan en lille bil!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan gør vi også :)

Men hold op, det er altså bøvlet at have sådan en lille bil!

Enig! ville ønske vi havde råd til at skifte den ud, men nyder også rimelig meget at vi er gældfrie og kan spare op til et hus engang:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, for har generelt den der med, at når man får servicen i butikken, kan man ikke tillade sig, at finde varen billigere på nettet. Men kunne være, jeg skulle prøve at droppe den;)

Du kan kun finde den billigere, hvis du køber den brugt. Babysam er de eneste Odderforhandlere ;) Men det kan selvfølgelig være, at de forskellige butikker har fx udstillingsmodeller billigere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan kun finde den billigere, hvis du køber den brugt. Babysam er de eneste Odderforhandlere ;) Men det kan selvfølgelig være, at de forskellige butikker har fx udstillingsmodeller billigere :)

Okay:) tusind tak:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har Peugeot 107. Vi har investeret i cykelstativ og da Ferdinand var baby havde vi stellet på cykelstativ og kasse klappet sammen i bagage rummet. Vi købte en fin brugt Odder til 3000 kr og tænkte at så var der også råd til cykelstativ til 4000!

Nu med nummer 2 har vi en klapvogn, der kan være i babegerummet, hvor ryggen kan lægges helt ned, så det bliver nok klapvogn m lift eller Voksi når vi skal på tur m 2 børn og Peugeot 107. Det er en teutonia Timmy.

Til sommer når vi skal på længere tur har vi bagageboks til taget, klapvogn på cykelstativ og bagage i boks og bagage rum. Så kan det lade sig gøre at pakke til 3 uger i sommerhus (hvor der er dyner mm og vaskemaskine, hvor vi kommer frem).

Man behøver ikke stationcar fordi man har to børn ;-) det kræver logistiske færdigheder og tålmodighed at pakke bilen til langfart, men det er billigere end at købe stationcar ;) og så pakker vi bilen til tur max 4 gange årligt, så det går nok!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine svigerforældrene købte et fint cykelstativ til et par 100 kr i sommers, så det behøver ikke koste en formue :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder rigtig godt:) hvor langt et liggemål har den?

mener den hedder 98. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine svigerforældrene købte et fint cykelstativ til et par 100 kr i sommers, så det behøver ikke koste en formue :)

Går ud fra at C1er som Peugeot 107 og der må ikke kommer anhængertræk på - da bilen ikke kan trække noget! Det er muligt at man kan finde brugt eller uoriginalt cykelstativ. Men for at køre lovligt skal der laves elinstallation til ekstra nummerplade og det kst ca 4000 at lave el og cykelstativ ved Peugeot til Peugeot 107. Men det er da stadig billigere end ny bil ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Går ud fra at C1er som Peugeot 107 og der må ikke kommer anhængertræk på - da bilen ikke kan trække noget! Det er muligt at man kan finde brugt eller uoriginalt cykelstativ. Men for at køre lovligt skal der laves elinstallation til ekstra nummerplade og det kst ca 4000 at lave el og cykelstativ ved Peugeot til Peugeot 107. Men det er da stadig billigere end ny bil ;-)

Uh, det har jeg ærligt talt ikke sat mig ind i. Men super at du har :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alt jeres hjælp:) vi kører i babySam efter NFscanningen og prøver barnevogne af:) men puha, der er lang tid til:'(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER