mille1981

Inviteres efter kirken - formulering?

6 indlæg i dette emne

Vores lokale kirke er lille - som i meget lille. Derfor må vi kun invitere 30 personer med til barnedåben i kirken :numse Begge vores familier er temmelig store, så det betyder, at vi kun lige kan være forældre og søskende i kirken.

Resten af dem vi skal have med, skal derfor kun inviteres til festen. Men hvordan formulerer man det bedst muligt? Min hjerne er total gået i stå på det punkt...

Vil gerne på en enkelt måde forklare at der kun er plads i kirken til forældre og søskende, men er lost! :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad med noget i stil med - Kære x. Du inviteres hermed til at fejre babys barnedåb. Da der er begrænsede pladser i kirken, glæder vi os til at se dig til frokost kl. 13. Og så lige udfylde med nogle hurra-ord, så det ikke lyder som en kommando :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan sagtens se, at det er nederen. Jeg synes dog til gengæld, at det er en helt fair ting at skrive det, som det er i invitationen. Det er jo ikke noget, I som sådan bestemmer, og jeg tænker da, at de fleste vil forstå det. Om ikke andet er det jo kirken og ikke jer, som de bør blive "irriterede" på. Og de bliver jo altså inviteret med til den "sjove" del, nemlig frokosten.

Jeg ville nok skrive noget i stil med dét Mistel siger og evt begynde at sprede ordet, når I ser de forskellige, der skal med. Og selvfølgelig lægge vægt på, at det ikke er noget, I har bestemt ,og at I selvfølgelig gerne ville have alle med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok overveje at finde en anden kirke med mere plads når I nu gerne vil (eller er lidt nødt til) holde stor barnedåb. Hvis det altså er en mulighed?

Ellers tænker jeg godt man kan skrive i invitationerne at der desværre ikke er plads til alle i kirken men derfor vil I gerne fejre dagen sammen alligevel bagefter. Jeg har da været inviteret til konfirmation et par gange hvor jeg ikke var med i kirken pga begrænsede pladser (og det er altså ret almindeligt til konfirmation for det er jo en del flere børn og familier på samme tid).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke nødvendig vis uddybe hvorfor man ikke er inviteret med I kirken. Jeg ville skrive. I anledning af xxx´s dåb inviteres i til kaffe på xxxxvej 24 kl????????? En evt forklaring ville jeg tage i telefonen eller face to face, hvis jeg overhovedet ville nævne det. Jeg har aldrig studset over jeg når vi ikke har været inviteret med i kirken, ved konfirmationer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1000 tak for input!

 

Vi endte med "Vores lokale kirke er desværre meget lille, og kan ikke rumme alle vores dåbsgæster. Vi vil derfor gerne fejre dåben med dig til brunch på Svogerslev Kro søndag d. 15. december kl. 12."

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER