Guest

er det rigtig at katvig er gået konkurs??

19 indlæg i dette emne

jeg læste det på facebook, er det rigtig eller er det bare en and??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det tænkte jeg også.... Jeg tror desværre den er god nok, men håber på en and, for det ville godt nok være trist!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er rigtigt, meeeeen lad os se.

De overlever jo altid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det ser ud til de selv har afleveret en konkursbegæring i skifteretten. Men som MLM skriver, lad os se hvad der sker...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg håber ikke de lukker, for jeg elsker deres tøj :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå det var lige gået min næse forbi. Men lidt uforståelig da det er et populært mærke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er så ærgeligt, jeg elsker deres tøj..

jeg håber de genopstår, ellers kommer jeg gerne til konkurssalg :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har noget at gøre med en gammel gæld.... Hun/de skriver på FB at de håber på at starte op igen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da noget løjerligt noget at melde sig konkurs for at undgå gæld, men forvente at genopstå :huh Er det virkelig så "nemt" at slippe af med gæld? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da noget løjerligt noget at melde sig konkurs for at undgå gæld, men forvente at genopstå :huh Er det virkelig så "nemt" at slippe af med gæld? :help

Må indrømme at jeg tænkte det samme Mette - surt for den bank der bliver "fucket" i dette tilfælde her :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det vil jeg også sige. Så er det da lidt nemt at komme af med din gæld! Men det er lækkert mærke så vil da også være godt hvis de kommer igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da noget løjerligt noget at melde sig konkurs for at undgå gæld, men forvente at genopstå :huh Er det virkelig så "nemt" at slippe af med gæld? :help

Det er desværre så nemt ja. Og total respektløs. Må indrømme jeg ikke vil støtte Katvig igen hvis det er det de gør. For kan godt være hun reder sig selv. Men banken, leverandørene og medarbejderne mister en masse penge. Det er bare ikke ok

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg undres. Tænker at det må være hårdt at køre eget firma og kræve en masse, og tænker at der må da være noget galt, når man trods overskud har brug for at melde konkurs - og når det at melde konkurs betyder at man slipper af med gammel gæld. Og hvem skal så betale regningen? :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umiddelbart er det så "nemt" for virksomheder. Men selvfølgelig er der en række ting de skal leve op til, men derfor oplever man også de her fuskere der lader deres firmaer gå konkurs, så kunderne mister pengene og så starter de op dagen efter med nyt navn. (Jeg siger ikke at Katvig er fuskere).

Der er ingen til at betale regningen, kunden mister sin penge eller i det her tilfælde banken.

Men jeg kan også undre mig over at en succesfuld virksomhed ikke formår at afvikle en bankgæld på 1,6 mio.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er desværre så nemt ja. Og total respektløs. Må indrømme jeg ikke vil støtte Katvig igen hvis det er det de gør. For kan godt være hun reder sig selv. Men banken, leverandørene og medarbejderne mister en masse penge. Det er bare ikke ok

Helt enig. Jeg er vild med katvig, eeeelsker tøjet.

Men hvis de "opstår" igen, så må jeg indrømme at jeg ikke har tænkt mig at støtte dem - ligegyldig hvor lækkert deres tøj er/bliver..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er desværre så nemt ja. Og total respektløs. Må indrømme jeg ikke vil støtte Katvig igen hvis det er det de gør. For kan godt være hun reder sig selv. Men banken, leverandørene og medarbejderne mister en masse penge. Det er bare ikke ok

Enig - jeg har ikke noget respekt til overs for sådan noget.

Må indrømme at jeg tænkte det samme Mette - surt for den bank der bliver "fucket" i dette tilfælde her :wacko

Og ikke mindst bankens andre kunder - det er jo i den sidste ende dem (og dermed måske nogen af os), som ender med at betale gildet i form af højere gebyrer etc.

Synes at det er en lusket og fuskeragtig adfærd, og bestemt sådan noget, som vil afholde mig fra at støtte hendes nye/kommende tiltag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil støtte dem da de går ind for fair Trade og lave super tøj af de bedste matrialer og tager ansvar i de lande hvor de får produceret.

Nu er jeg opvokset inden for tekstilbranchen.

Og det sker hyppigt at virksomheder gør tingene på den måde. Men det er ikke kun indenfor tekstil, det er meget kendt inden for håndværkere branchen.

Der vil altid være en risiko for at dem du handler med ikke kan betale regningen.

Det er gamet, leverandøre osv kan nedskrive tabet og trække det fra i deres regnskab.

Leverandørene bestemmer selv om de vil handle med Katvig bagefter.

Medarbejderne taber intet, hvis de ikke har fået løn kan de søge om penge ved lønmodtagernes garantifond. Lur mig om de ikke beholder det personale de kan.

Som jeg ser det forsøger Katvig at tage ansvar.

De stopper imens de har mulighed for at starte påny. Og derved muligvis redde arbejdspladser, mærke osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Revisoren øffer lige noget om, at man altså ikke "bare slipper af med sin gæld" fordi man melder sig konkurs. Det er noget mere teknisk end det, og i aktionærerne/indehaverne bliver ikke gældfri, da de som regel har personligt hæfte. Har arbejdet med flere konkurssager ;)

Desuden kan man heller ikke "bare" genopstå fra den ene dag til den anden.

MEN der findes selvfølgelig dem, der opretter et nyt firma i ægtefællens eller samleverens navn. Men her taler vi primært enten de helt små enkeltmandsvirksomheder eller de større genier der narre selv de kloge (SB bla andre).

Umiddelbart er mit bud, at de ikke har haft banken med længere. Derfor vil det være klogere at erklære sig konkurs, så leverandører osv ikke får flere penge i klemme. Mit bud er, at hun leder efter investorer- hvilket jeg i øvrigt er ret sikker på hun får, eftersom hun/Katvig har fået flere erkendelse internationale priser.

Jeg tror Katvig genopstår. Jeg tror faktisk at banken får de penge der skyldes. Jeg tror Katvig kommer igen med en anden virksomhedsstruktur end den der har kørt indtil nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER