TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Er ved at lave ønskeseddel - Theodor fylder 2 år i næste måned :o Min store dreng.

Vi giver ham selv en trehjulet Winther.

Ellers er der på listen:

Hape legemad (træ):

- Frugt med kniv

- Madpakkesæt

- Pitabrød

- Basisvarer (sæt med æg, mælk m.m.)

- Chefs choice (sæt med brød m.m.)

- Salat (garden salad)

Puky løbecykel str. M

Lille CD afspiller til værelset.

Pensler og maling (ikke vandfarver).

Hama Maxi perler og plader.

Modellervoks

Armbåndsur

Vendespil

Gode idéer modtages med kyshånd :balloons

William ønsker sig:

- gadekridt

- Brio togbane

- bobles lille fisk (men du er vidst ikke fan, vel?)

- farveblyanter og STOR tegneblok

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh ja, Brio-tog! Det ønsker Aron sig også... Han ved det bare ikke endnu...

Silke Elia er også glad for sit Brio :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah er begyndt at puste gennem næsen når vi pudser næse. Har aldrig troet jeg skylle synes det var sødt at pudse møde på en tumling :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lucas har indtil nu NÆGTET at sidde på toilet - han er helt bevidst om når han tisser, og han kommer altid og fortæller det inden han skal lave pølser. Men for en uge siden begyndte han pludselig at ville sidde på wc, så hver gang han skal have skiftet ble spørger vi om han vil på wc, og det vil han oftest gerne, og her til aften har han for første gang tisset på wc'et! :yay Utroligt at man kan blive så stolt over sådan noget, men jeg synes bare han er SEJ! :P :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lucas har indtil nu NÆGTET at sidde på toilet - han er helt bevidst om når han tisser, og han kommer altid og fortæller det inden han skal lave pølser. Men for en uge siden begyndte han pludselig at ville sidde på wc, så hver gang han skal have skiftet ble spørger vi om han vil på wc, og det vil han oftest gerne, og her til aften har han for første gang tisset på wc'et! :yay Utroligt at man kan blive så stolt over sådan noget, men jeg synes bare han er SEJ! :P :yay

:wee

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv har en lille pige med 40,1 i feber :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alle de tanker i sådan et lille hoved!

Vi læser 1-2 bøger hver aften, som godnathistorie.

I dag da hun var puttet kalder hun på min kæreste. Da han kommer derind spørger hun "hvordan læser man?"

Min kæreste svarede at det skulle hun nok lære engang, men der fik Lang tid..

"Okay.. Men HVORDAN læser man??" Og hun blev ved, til han satte sig ned tog en bog og fortalte om bogstaver og lyde.. Men så sov hun også på 10 min!!!

Jeg synes det er så vildt at se. Den udvikling.. Hun tæller, og genkender enkelte tal(5 og 8 er næsten altid rigtigt) Hun kan ved mange se om det er er bogstav eller et tal..

Hun peger på ting og kan nemt pege og tælle op til 10.. Hun kan tælle til 20, men hvis det er ting er det forlange til hun kan overskue det..

Hun er enormt logisk tænkende! I dag fik hun to 50øre og 3 en kroner... Så tæller hun hver 2 og 3..

Så spørger jeg hvor mange der er i alt og hun starter med at tage en kronerne fra og peger på de andre og siger "4 -5" og viser mig 5 fingre.. :)

Stolt mor!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cassandra virkede næsten rask igår. Idag er hun så vågnet med 38,8 i temperatur og har siden hun stod op brugt tiden på at ligge smattet på sofaen og sove.

Så lige nu er vi i overvejelser om vi skal have hende til lægevagten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været til svømning med hele familien, Melissa er en rigtig vandhund :loveshower Godt hun ikke slægter mig på der :super

Hun var også træt bagefter, hun kunne lige gå ind i seng og sover stadig :O Er spændt på hvornår der er liv igen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

S prøver at putte Edith oppe i hendes seng, men hun vil bare ud i barnevognen <_<

Hun er dels for lang til den - hun kan slet ikke være der længere og dels kommer der altså en baby, der skal overtage om 3 måneders tid, og jeg vil gerne have at hun ikke føler sig smidt ud af den pga baby :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

N har lige kastet op i autostolen. Igen. Han gjorde det også for 2 uger siden :(

Tænker lidt det kan være køresyge? Og mon det hjælper at vende autostolen fremad? Jeg vil helst have han sidder bagud længere tid, men hvis han bliver så køresyg at han kaster op går det jo ikke :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cassandra virkede næsten rask igår. Idag er hun så vågnet med 38,8 i temperatur og har siden hun stod op brugt tiden på at ligge smattet på sofaen og sove.

Så lige nu er vi i overvejelser om vi skal have hende til lægevagten.

God bedring med hende :kiss :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God bedring med hende :kiss :kram

Mange tak. Vi har lige været hos børne lægevagten med hende. Hun har begyndende lungebetændelse, så nu kommer hun på penicillin kur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alle de tanker i sådan et lille hoved!

Vi læser 1-2 bøger hver aften, som godnathistorie.

I dag da hun var puttet kalder hun på min kæreste. Da han kommer derind spørger hun "hvordan læser man?"

Min kæreste svarede at det skulle hun nok lære engang, men der fik Lang tid..

"Okay.. Men HVORDAN læser man??" Og hun blev ved, til han satte sig ned tog en bog og fortalte om bogstaver og lyde.. Men så sov hun også på 10 min!!!

Jeg synes det er så vildt at se. Den udvikling.. Hun tæller, og genkender enkelte tal(5 og 8 er næsten altid rigtigt) Hun kan ved mange se om det er er bogstav eller et tal..

Hun peger på ting og kan nemt pege og tælle op til 10.. Hun kan tælle til 20, men hvis det er ting er det forlange til hun kan overskue det..

Hun er enormt logisk tænkende! I dag fik hun to 50øre og 3 en kroner... Så tæller hun hver 2 og 3..

Så spørger jeg hvor mange der er i alt og hun starter med at tage en kronerne fra og peger på de andre og siger "4 -5" og viser mig 5 fingre.. :)

Stolt mor!

Shit hun er vild!!! Det er ret meget "ud over" det sædvanlige for en der ikke er 3 år endnu!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak. Vi har lige været hos børne lægevagten med hende. Hun har begyndende lungebetændelse, så nu kommer hun på penicillin kur.

Godt I tog afsted så. Håber hun hurtigt kommer ovenpå igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak. Vi har lige været hos børne lægevagten med hende. Hun har begyndende lungebetændelse, så nu kommer hun på penicillin kur.

God bedring med hende, godt I kom afsted :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God bedring med hende, godt I kom afsted :kram2

Tak skal du ha :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stadig feber i dag. Hun har heller ikke sovet middagslur, så det er ikke sjovt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Shit hun er vild!!! Det er ret meget "ud over" det sædvanlige for en der ikke er 3 år endnu!!!

Ja.. Dagplejemoren siger også hun aldrig har oplevet et SÅ kvikt barn.

Til gengæld, kan hun vælte over en tandstik, løber som en tumpe og har først lært at hoppe i vandpytter i det her år! Dagplejemoren siger at hun ligger lige på grænsen motorisk.. Men det er vel klart, hvis man skal være langt foran sprogligt/tankemæssigt..

Vi har også besluttet at den børnehave hun skal i, er en som bruger meget energi på motorik..

I dag kommer vi gående og hun peger på et S og siger: det ligner næsten 8!

:) bagefter væltede hun så i en vandpyt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok det blev så en tv dag! Men vi har råhygget selvom jeg er sløj og vi har været alene hjemme! Vi havde vist begge brug for den ro!

Vi var lige oppe og handle hvor vi fandt en "vinter fe" barbie efterlignings dukke som Mie mente var Elsa så den røg i den lille indkøbsvogn, og hun har knap sluppet den i dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver altså nød til at juble lidt.. Siden T havde sidste dag i Dp i starten af december har hun udviklet sig sindssygt! Nu kan hun tale i sætninger, tælle til 7uden hjælp og hun har lært at hoppe! Alt stod bare stille de sidste 4 måneder i Dp, hun lærte ingen nye ord og rykkede sig slet ikke motorisk. Og hun er blevet så rolig og harmonisk! Vi har ikke haft en eneste af de "nedsmeltnings-dage" siden, hvor hun bare græder og græder! Og hun spiser til alle måltider hver eneste dag og er begyndt at blive bedre til at sove i barnevognen igen!

At melde hende ud af dagplejen var simpelthen den bedste beslutning nogensinde... Og så er det en ekstra bonus, at jeg har RO i maven og glæder mig til hver eneste dag, hvor vi bare skal hygge os og lege :loveshower det er præcis så skønt som jeg havde troet, at have begge mine piger hjemme hos mig :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God bedring til Cassandra :kram

 

 

Camille er godt nok en dygtig lille pige, Myliona :respekt Og det med motorikken - man kan jo ikke være verdensmester til alt, men hun skal nok komme efter det! Godt at I har fokus på det :) Og med det kvikke hoved skal hun nok finde på noget at lave senere i livet, hvor det er helt ligegyldigt om hun er god til at løbe og hoppe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver altså nød til at juble lidt.. Siden T havde sidste dag i Dp i starten af december har hun udviklet sig sindssygt! Nu kan hun tale i sætninger, tælle til 7uden hjælp og hun har lært at hoppe! Alt stod bare stille de sidste 4 måneder i Dp, hun lærte ingen nye ord og rykkede sig slet ikke motorisk. Og hun er blevet så rolig og harmonisk! Vi har ikke haft en eneste af de "nedsmeltnings-dage" siden, hvor hun bare græder og græder! Og hun spiser til alle måltider hver eneste dag og er begyndt at blive bedre til at sove i barnevognen igen!

At melde hende ud af dagplejen var simpelthen den bedste beslutning nogensinde... Og så er det en ekstra bonus, at jeg har RO i maven og glæder mig til hver eneste dag, hvor vi bare skal hygge os og lege :loveshower det er præcis så skønt som jeg havde troet, at have begge mine piger hjemme hos mig :biglove

Hvor er det bare fantastisk at høre! :loveshower DEJLIGT at det går så godt nu!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver altså nød til at juble lidt.. Siden T havde sidste dag i Dp i starten af december har hun udviklet sig sindssygt! Nu kan hun tale i sætninger, tælle til 7uden hjælp og hun har lært at hoppe! Alt stod bare stille de sidste 4 måneder i Dp, hun lærte ingen nye ord og rykkede sig slet ikke motorisk. Og hun er blevet så rolig og harmonisk! Vi har ikke haft en eneste af de "nedsmeltnings-dage" siden, hvor hun bare græder og græder! Og hun spiser til alle måltider hver eneste dag og er begyndt at blive bedre til at sove i barnevognen igen!

At melde hende ud af dagplejen var simpelthen den bedste beslutning nogensinde... Og så er det en ekstra bonus, at jeg har RO i maven og glæder mig til hver eneste dag, hvor vi bare skal hygge os og lege :loveshower det er præcis så skønt som jeg havde troet, at have begge mine piger hjemme hos mig :biglove

Fantastisk. Dejligt det var den rigtige beslutning og i alle trives godt med det :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God bedring til Cassandra :kram

Tak :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.