TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Sådan en her....:

324b2ce56397f3ee97c9c30fc7cc0648.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for alle jeres lykønskninger - det er sødt af jer!  Jeg fik sådan en sort læder-armbånd fra STORY by Kranz & Ziegler (det sjove er at jeg havde tænkt mig at ønske mig det i julegave, og så havde han allerede købt det - han må jo kende mig efterhånden)

 Iiihh hvor dejligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor ærgerligt... men godt at gruppebilledet i det mindste blev godt...  vores fra dp er heller ikke blevet for godt. Elin smiler ik, men det er nu meget hyggeligt at have et billede hvor de andre børn er med på, så vi valgte det.

I kan måske selv opstille et billede og så give? Ellers så synes jeg faktisk ikke at det behøver at være dyrt at få lavet et julebillede - mange kører med tilbud i tiden.

Ja det kan være vi selv skulle prøve at tage et selv... Og ellers må vi jo rundt og tjekke priser hos en fotograf og se om der er en der kan friste :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der var en fotograf i vs'en i sidste uge og endelig idag kunne man gå ind og se billederne og bestille. Jeg havde glædet mig så meget! Hun havde den fiiiineste kjole på :biglove

... Men der er bare ikke nogen af dem jeg synes er gode :( så jeg er rigtig skuffet. Hun ser sur og tvær ud på det ene og de to andre smiler hun på en underlig og anstrengt måde, imens lyset gør at hendes øjne ser meget tunge og bedrøvede ud. Dog er der et gruppebillede af hele stuen, som jeg faktisk synes er ok, så kan være jeg bare ender med at bestille et gruppebillede som det eneste. Bare super ærgeligt, da jeg havde glædet mig og tænkte de måske kunne bruges som ekstra julegave til bedsterne.

Ej, det er da også træls!

Jeg sendte med vilje ikke Anna til enkeltfotografering, da jeg synes man kan tage meget bedre billeder selv eller i det mindste få mere for pengene andetsteds. Det tror jeg også sagtens I kan :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg snakkede med lederen i Annas vs i morges. Hun vidste godt det ikke var optimalt for hverken børn eller personale, men de har været virkelig hårdt ramt af sygdom de sidste 14 dage og hun påstod, at det ikke var til at FÅ vikarer :blink Jeg synes det lyder vildt, men vil helst ikke tro på hun sidder og lyver mig op i ansigtet <_< Jeg var ikke sådan vred - jeg udtrykte min bekymring og fortalte, at Anna tydeligt reagerer. Så har jeg i hvert fald sagt noget.

 

Anna vil bare ikke i VS for tiden. Hun sagde på puslebordet i morges "Anna ik vuggestue, vel?", da vi skulle ud af døren brød hun HELT sammen og da jeg gik fra VS græd hun hjerteskærende :boo Det er helt sikkert personalemanglen der påvirker hende - især, fordi det er hendes yndlingspædagog der har været fraværende i 7 arbejdsdage nu :( Der er ikke meget ro og struktur på dagen og tid til kram og boglæsning, når man er stærkt underbemandet. Åh, hvor jeg håber det snart vender! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg godt forstå. Her er det også når de er to år og ti mdr de starter i bh, det er han jo :)

Synes jo Felix er på alder med Leo -det går alt for stærkt :p

Har ikke styr på Horsens kommune men i Silkeborg kommer de først afsted når de bliver 3. Håber vi kan tage bleen i juleferien men det kommer an på hvordan han tager flytningen.

Men ja det går alt alt for hurtigt! Min lille dreng bliver snart 3 år og vi skal snart forlade tumlinge forummet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg snakkede med lederen i Annas vs i morges. Hun vidste godt det ikke var optimalt for hverken børn eller personale, men de har været virkelig hårdt ramt af sygdom de sidste 14 dage og hun påstod, at det ikke var til at FÅ vikarer :blink Jeg synes det lyder vildt, men vil helst ikke tro på hun sidder og lyver mig op i ansigtet <_< Jeg var ikke sådan vred - jeg udtrykte min bekymring og fortalte, at Anna tydeligt reagerer. Så har jeg i hvert fald sagt noget.

Anna vil bare ikke i VS for tiden. Hun sagde på puslebordet i morges "Anna ik vuggestue, vel?", da vi skulle ud af døren brød hun HELT sammen og da jeg gik fra VS græd hun hjerteskærende :boo Det er helt sikkert personalemanglen der påvirker hende - især, fordi det er hendes yndlingspædagog der har været fraværende i 7 arbejdsdage nu :( Der er ikke meget ro og struktur på dagen og tid til kram og boglæsning, når man er stærkt underbemandet. Åh, hvor jeg håber det snart vender! :(

Stakkels Anna :( Og det gør bare så ondt i moderhjertet at sende en ulykkelig datter afsted

Det kan være rigtigt, at de ikke har kunnet få vikarer. De steder jeg har arbejdet har de haft et par forskellige tilkalde vikarer, men det er ofte studerende m.m som tidligere har arbejder i institutionen. Altså de ringer kun til kendinge, og hvis de ikke lige kan, så kommer der ingen vikarer. Ved ikke om det er samme praksis de bruger. Men okay, det er der sq ikke. Så hellere få hænder ind, der ikke kender huset/børnene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg snakkede med lederen i Annas vs i morges. Hun vidste godt det ikke var optimalt for hverken børn eller personale, men de har været virkelig hårdt ramt af sygdom de sidste 14 dage og hun påstod, at det ikke var til at FÅ vikarer :blink Jeg synes det lyder vildt, men vil helst ikke tro på hun sidder og lyver mig op i ansigtet <_< Jeg var ikke sådan vred - jeg udtrykte min bekymring og fortalte, at Anna tydeligt reagerer. Så har jeg i hvert fald sagt noget.

 

Anna vil bare ikke i VS for tiden. Hun sagde på puslebordet i morges "Anna ik vuggestue, vel?", da vi skulle ud af døren brød hun HELT sammen og da jeg gik fra VS græd hun hjerteskærende :boo Det er helt sikkert personalemanglen der påvirker hende - især, fordi det er hendes yndlingspædagog der har været fraværende i 7 arbejdsdage nu :( Der er ikke meget ro og struktur på dagen og tid til kram og boglæsning, når man er stærkt underbemandet. Åh, hvor jeg håber det snart vender! :(

 Puha, jeg kan godt forstå I ikke synes det er sjovt :kram2  Der er ikke noget værre end at forlade et grædende barn :(

 

Hvornår kommer yndlingspædagogen tilbage?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stakkels Anna :( Og det gør bare så ondt i moderhjertet at sende en ulykkelig datter afsted

Det kan være rigtigt, at de ikke har kunnet få vikarer. De steder jeg har arbejdet har de haft et par forskellige tilkalde vikarer, men det er ofte studerende m.m som tidligere har arbejder i institutionen. Altså de ringer kun til kendinge, og hvis de ikke lige kan, så kommer der ingen vikarer. Ved ikke om det er samme praksis de bruger. Men okay, det er der sq ikke. Så hellere få hænder ind, der ikke kender huset/børnene.

Jeg vil helt sikkert hellere have nogen hun ikke har set før end ingen overhovedet! Det er jo reelt uforsvarligt, at have een til at holde øje med så mange så små børn :(

 

 Puha, jeg kan godt forstå I ikke synes det er sjovt :kram2  Der er ikke noget værre end at forlade et grædende barn :(

 

Hvornår kommer yndlingspædagogen tilbage?

Det vides ikke. Hun har bihulebetændelse og pandehulebetændelse og er på dobbelt penicillin :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg snakkede med lederen i Annas vs i morges. Hun vidste godt det ikke var optimalt for hverken børn eller personale, men de har været virkelig hårdt ramt af sygdom de sidste 14 dage og hun påstod, at det ikke var til at FÅ vikarer :blink Jeg synes det lyder vildt, men vil helst ikke tro på hun sidder og lyver mig op i ansigtet <_< Jeg var ikke sådan vred - jeg udtrykte min bekymring og fortalte, at Anna tydeligt reagerer. Så har jeg i hvert fald sagt noget.

 

Anna vil bare ikke i VS for tiden. Hun sagde på puslebordet i morges "Anna ik vuggestue, vel?", da vi skulle ud af døren brød hun HELT sammen og da jeg gik fra VS græd hun hjerteskærende :boo Det er helt sikkert personalemanglen der påvirker hende - især, fordi det er hendes yndlingspædagog der har været fraværende i 7 arbejdsdage nu :( Der er ikke meget ro og struktur på dagen og tid til kram og boglæsning, når man er stærkt underbemandet. Åh, hvor jeg håber det snart vender! :(

 

Ej puha, hvor får jeg ondt helt ind i moderhjertet.... håber også for jer - og Anna + de andre børn at det snart vender....!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg snakkede med lederen i Annas vs i morges. Hun vidste godt det ikke var optimalt for hverken børn eller personale, men de har været virkelig hårdt ramt af sygdom de sidste 14 dage og hun påstod, at det ikke var til at FÅ vikarer :blink Jeg synes det lyder vildt, men vil helst ikke tro på hun sidder og lyver mig op i ansigtet <_< Jeg var ikke sådan vred - jeg udtrykte min bekymring og fortalte, at Anna tydeligt reagerer. Så har jeg i hvert fald sagt noget.

 

Anna vil bare ikke i VS for tiden. Hun sagde på puslebordet i morges "Anna ik vuggestue, vel?", da vi skulle ud af døren brød hun HELT sammen og da jeg gik fra VS græd hun hjerteskærende :boo Det er helt sikkert personalemanglen der påvirker hende - især, fordi det er hendes yndlingspædagog der har været fraværende i 7 arbejdsdage nu :( Der er ikke meget ro og struktur på dagen og tid til kram og boglæsning, når man er stærkt underbemandet. Åh, hvor jeg håber det snart vender! :(

:kram2 :kram2 :kram2

Øv hvor er det bare synd!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil helt sikkert hellere have nogen hun ikke har set før end ingen overhovedet! Det er jo reelt uforsvarligt, at have een til at holde øje med så mange så små børn :(

Det vides ikke. Hun har bihulebetændelse og pandehulebetændelse og er på dobbelt penicillin :(

Enig!! Men det kan være en forklaring på lederens udmelding...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig!! Men det kan være en forklaring på lederens udmelding...

Det er da rart at vide, at hun så nok ikke lyver... Men reelt set KAN hun jo også godt skaffe vikarer - bare ikke dem hun plejer <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nøj hvor er jeg træt. Har været i Jylland i dag og tilbage igen, så jeg tog afsted kl. 6.30 i morges og kom hjem kl. 18.45 :zzz

 

Jonas og Ronja havde sovet over sig i morges, så de var først kommet op kl. 9 og Ronja var først blevet afleveret i vs kl. 10 :o Tror de havde sovet godt og hygget. Til gengæld var hun der så til kl. 17.15 (15 min. efter lukketid) fordi Jonas sad i kø på motorvejen i 45-60 min. så han kunne ikke nå det :( Da jeg hørte det var jeg omkring Odense så jeg kunne ikke rigtig gøre noget som helst :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil helt sikkert hellere have nogen hun ikke har set før end ingen overhovedet! Det er jo reelt uforsvarligt, at have een til at holde øje med så mange så små børn :(

 

Det vides ikke. Hun har bihulebetændelse og pandehulebetændelse og er på dobbelt penicillin :(

 

Øv altså! :(

 

Er i øvrigt helt enig i at det er uforsvarligt med én voksen til 12 små børn :O hellere en mere de ikke kender som du skriver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nøj hvor er jeg træt. Har været i Jylland i dag og tilbage igen, så jeg tog afsted kl. 6.30 i morges og kom hjem kl. 18.45 :zzz

 

Jonas og Ronja havde sovet over sig i morges, så de var først kommet op kl. 9 og Ronja var først blevet afleveret i vs kl. 10 :o Tror de havde sovet godt og hygget. Til gengæld var hun der så til kl. 17.15 (15 min. efter lukketid) fordi Jonas sad i kø på motorvejen i 45-60 min. så han kunne ikke nå det :( Da jeg hørte det var jeg omkring Odense så jeg kunne ikke rigtig gøre noget som helst :(

 Øv altså :(

Men det kan jo ske. Håber I har haft en god aften :)

 

Kan godt forstå du er træt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nøj hvor er jeg træt. Har været i Jylland i dag og tilbage igen, så jeg tog afsted kl. 6.30 i morges og kom hjem kl. 18.45 :zzz

 

Jonas og Ronja havde sovet over sig i morges, så de var først kommet op kl. 9 og Ronja var først blevet afleveret i vs kl. 10 :o Tror de havde sovet godt og hygget. Til gengæld var hun der så til kl. 17.15 (15 min. efter lukketid) fordi Jonas sad i kø på motorvejen i 45-60 min. så han kunne ikke nå det :( Da jeg hørte det var jeg omkring Odense så jeg kunne ikke rigtig gøre noget som helst :(

Wauw - tænk at sove til kl. 09 på en tirsdag! :o

 

Øv, at han kom for sent, men køer på motorvejen er altså bare ikke til at forudsige (hverken dem af biler eller kød og blod :P)

Håber ikke de blev for sure :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder her med en stakkels lille Ingerlil ved min side. Kl 00 kunne jeg pludselig høre, at hun kastede op. Og så har hun ellers kastet op hver 20. Minut siden. Vi har skiftet sengetøj 3 gange. Lige nu sover hun, men jeg tør ikke sove, for om lidt går det sikkert løs igen. Hun er virkelig sølle min lille skat.

Bare vi går fri, bare vi går fri, bare vi går fri.

Jeg er træt :boo

Åh, det er bare :numse

Håber at I går fri og at lille Ingsen allerede har det bedre :kiss

  

Jeg snakkede med lederen i Annas vs i morges. Hun vidste godt det ikke var optimalt for hverken børn eller personale, men de har været virkelig hårdt ramt af sygdom de sidste 14 dage og hun påstod, at det ikke var til at FÅ vikarer :blink Jeg synes det lyder vildt, men vil helst ikke tro på hun sidder og lyver mig op i ansigtet <_< Jeg var ikke sådan vred - jeg udtrykte min bekymring og fortalte, at Anna tydeligt reagerer. Så har jeg i hvert fald sagt noget.

 

Anna vil bare ikke i VS for tiden. Hun sagde på puslebordet i morges "Anna ik vuggestue, vel?", da vi skulle ud af døren brød hun HELT sammen og da jeg gik fra VS græd hun hjerteskærende :boo Det er helt sikkert personalemanglen der påvirker hende - især, fordi det er hendes yndlingspædagog der har været fraværende i 7 arbejdsdage nu :( Der er ikke meget ro og struktur på dagen og tid til kram og boglæsning, når man er stærkt underbemandet. Åh, hvor jeg håber det snart vender! :(

Ej, altså. Jeg ved godt at de sikkert plejer at bruge faste, men hvis der er så meget sygdom, så må man have fat i nogle andre. Jeg tror ikke på, at de ikke har en kæmpe bunke ansøgninger inde i skuffen og så må man tænke hurtigt.. Eller det synes jeg i hvert fald!

Og stakkels Anna, at hun bare ikke har lyst at være derovre :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg snakkede med lederen i Annas vs i morges. Hun vidste godt det ikke var optimalt for hverken børn eller personale, men de har været virkelig hårdt ramt af sygdom de sidste 14 dage og hun påstod, at det ikke var til at FÅ vikarer :blink Jeg synes det lyder vildt, men vil helst ikke tro på hun sidder og lyver mig op i ansigtet <_< Jeg var ikke sådan vred - jeg udtrykte min bekymring og fortalte, at Anna tydeligt reagerer. Så har jeg i hvert fald sagt noget.

Anna vil bare ikke i VS for tiden. Hun sagde på puslebordet i morges "Anna ik vuggestue, vel?", da vi skulle ud af døren brød hun HELT sammen og da jeg gik fra VS græd hun hjerteskærende :boo Det er helt sikkert personalemanglen der påvirker hende - især, fordi det er hendes yndlingspædagog der har været fraværende i 7 arbejdsdage nu :( Der er ikke meget ro og struktur på dagen og tid til kram og boglæsning, når man er stærkt underbemandet. Åh, hvor jeg håber det snart vender! :(

:kram

Syntes du håndterede det flot med lederen - men hvis hun ikke kan skaffe vikarer må hun jo selv træde til. Ledere er ikke timelønnet men funktionslønnet og en af funktionerne er altså at træde til! Så må hun aflyse møder og arbejde sent med papirarbejdet (det er min holdning - fordi det har været praksis alle steder jeg har arbejdet, selv i Skotland), hun står alene med ansvaret hvis noget var gået galt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ganske enig med Jer allesammen - tak :lovebk

Lederen er lige startet i maj og vil gerne lige give lidt line. Nu har jeg gjort opmærksom på, at jeg altså lægger mærke til det og ikke bryder mig om det og så lader jeg den ligge for nu. Men hvis det sker igen eller det her fortsætter vinteren over, så kommer jeg nok til at gøre noget mere og evt. også længere oppe i systemet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

 Øv altså :(

Men det kan jo ske. Håber I har haft en god aften :)

 

Kan godt forstå du er træt!

 

Desværre var aftenen faktisk ikke for god  <_< Vi skulle op og stemme og selvom Ronja var i godt humør til at starte med, var hun det ikke da vi nåede hjem. Hun blev desværre også overtræt og putningen gik ikke super godt :(

 

Men hun sover nu, Jonas er til træning og jeg sidder og slapper af med BK, så nu er det ok :)

 

Wauw - tænk at sove til kl. 09 på en tirsdag! :o

 

Øv, at han kom for sent, men køer på motorvejen er altså bare ikke til at forudsige (hverken dem af biler eller kød og blod :P)

Håber ikke de blev for sure :kiss

 

Ja det ville jeg bestemt også gerne kunne ;) Jeg var oppe kl. 5.45 <_<

Han havde heldigvis ringet og sagt han sad fast og vi ikke havde andre løsninger, så jeg tror ikke der var sure miner. De havde vist siddet 3 pædagoger og Ronja tilbage og snakket :) Men ingen tvivl om at afhentningen gik hurtigt, så det var ind, hente Ronja og ud igen med det samme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Karla er af en eller anden grund, jeg ikke lige kan få øje på, blevet bange for at gå over kanter eller streger. Hun kan gå helt i baglås hvis jeg går gennem en dåråbning og hun gerne vil med, men der er en liste eller et lille trin hun skal over. Det samme hvis der er en flækket flise eller revner i asfalten. :unsure

Hun reagerer ved at stoppe op som om hun virkelig ikke KAN komme over stregen/ kanten, også selv om den er helt jævn, og hvis jeg opmuntrer hende til at prøve selv, kan hun blive virkelig sur eller ked, og ender hurtigt med at lægge/ sætte sig ned i protest/ ked-af-det-hed/ afmagt hvad det nu end er.

Der hjemme løber hun rask væk gennem værelserne og ænser nærmest ikke dørkarmen, men fx i dag var vi ude, hvor 2 rum var slået sammen til 1, og der derfor var en streg i gulvet (som altså var helt flad), og hun kunne slet ikke komme over den selv.

Det hjælper ikke at opmuntre hende - det har en stik modsat effekt- eller give hende tid til at tage initiativet selv, for så venter hun bare, og bliver ked over, at jeg ikke kommer og hjælper hende :unsure Må vidst i tænkeboksen.

Accepter at hun har det sådan lige nu uden at bekræftige hende i at det er farligt. børn får mange faser/fjollede ideer :-)

Lav det til en leg, lav fx bakke-leg ind over stregen, lad hende træde over via din fod, danse-leg over stregen, hoppeleg, læg et stykke tøj hun kan træde etc

Håber hurtigt det løser sig :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Desværre var aftenen faktisk ikke for god <_< Vi skulle op og stemme og selvom Ronja var i godt humør til at starte med, var hun det ikke da vi nåede hjem. Hun blev desværre også overtræt og putningen gik ikke super godt :(

Men hun sover nu, Jonas er til træning og jeg sidder og slapper af med BK, så nu er det ok :)

Okay, det var vidst bare en af de dage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, det var vidst bare en af de dage :)

Nemlig :) satser på i morgen bliver bedre ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er det anden morgen hun vågner kl 5, hun forsøger dog at sove videre, men så snart jeg rører på mig, sætter hun sig op med et skrig. Så jeg sad en time og kuggelurede på Mies værelse mens hun næsten sov! Der KUNNE jeg jo have lagt og slappet af på en madras i stedet :rolleyes så dagens projekt er at finde madras og redde op. Det er så klart noget seperations halløj der kører lige nu :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.