mille1981

Flaskemødre - mad med på tur?

7 indlæg i dette emne

Jeg skal til kiropraktor og i banken med Noah i dag, og da han endnu ikke har nogen rytme, kommer det til at passe med, at han er sulten sådan ca. lige når vi skal derind. :shooter

Jeg tænkte derfor på, hvilke tips og tricks I har til at tage maden med? Denne gang har jeg bare taget en færdig-brik MME med, men det bliver lidt dyrt i længden, hvis vi skal gøre det hver gang.

Jeg overvejede at tage koldt, kogt vand med i flaske, og dertilhørende pulver, men så er temperaturen jo for lav i forhold til normalt? Og en færdigblandet flaske kan ikke holde sig længe nok. Og ind i mellem vil man jo være steder, hvor man ikke kan få kogt vand...

Er løsningen en termoflaske til kogt vand? Eller hvordan gør I andre? :help

*er lidt hysterisk over at skulle alene på køretur med Noah for første gang...*

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har en termoflaske til varmt vand og i sutteflasken er så den passende mængde koldt vand, så man ved blandingen får den rette temperatur :) Fungerer fint for os :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fyldt flaskerne hjemmefra og varmet dem i mikroen. Vi har haft en termotaske til flaskerne som kan holde dem varme længe. Dog falder temperaturen lidt som timerne går og vi har derfor varmet flaskerne godt op hjemmefra.

Vi har haft en doserings dims til MME, så når vi skulle bruge flasken var det nemt at hælde pulver i.

Efterhånden som de små bliver ældre, så bliver temperaturen mindre vigtig, sådan har det ihvertfald været med mine, dog har de aldrig været vilde med det helt koldt.

Det har fungeret fint for os, jeg tror andre tager en termoflaske med, men den model har vi aldrig gjort brug af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi varmede ofte vandet op hjemmefra, alt efter hvornår hun sidste havde fået noget at spise. Hvis det var længe siden var det ikke så varmt, hvis hun lige havde spist kunne det godt være lidt varmere.

Vi havde Karla meget med rundt, eftersom jeg gik i skole og de tit tog med ind. Hvis du er i nærheden af en cafe, er de oftest flinke til at varme flasken for dig :) Karla lærte meget hurtigt at drikke den kold, og fra hun var omkring7-8 måneder fik hun den ikke varmet længere.

Vi var rigtig glade for doseringsbøtten som mor-i-bayern også snakker om. Den er noget nær uundværlig, når man har et flaskebarn.

Det sikreste er nok at have koldt vand i flasken og så en termodunk med varmt vand ved siden af, så kan du blande til det har den rette temperatur :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg puttede kold vand i en sutteflaske. Lidt mindre end normalt. Så havde jeg varmt vand med i en termoflaske til at hælde oven i. Og afmålt MME i en doseringsbøtte.

VHar været meget glad for min termokande og doseringsbøtter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg puttede kold vand i en sutteflaske. Lidt mindre end normalt. Så havde jeg varmt vand med i en termoflaske til at hælde oven i. Og afmålt MME i en doseringsbøtte.

VHar været meget glad for min termokande og doseringsbøtter :)

:ditto sådan gjorde vi også med Johan :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder til jeg skal ud og finde en termoflaske og doseringsmål :)

Er der noget der er mere praktisk end andet?

Tak for tips :)

(null)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER