Jackie

Frugtmos i grød, hvorfor?

7 indlæg i dette emne

Ja overskriften siger næsten det hele.. :P Men altså jeg er ved at forberede mig lidt på når Dicte skal begynde på grød.. Og jeg undrer mig over, at der de fleste steder står, at der skal frugtmos i grød. Hvorfor det? Tænker bare på frugtsukker og på, at det får grøden til at smage sød. Er det ikke bedre at lave uden så? Eller hvordan?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså, Camille har aldrig rigtig fået frugtmos, og ikke i grøden.. Men tror det er for at give smag i langt de fleste tilfælde.. :) Ej, det løgn, hun fik sveskemos engang i mellem..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er der garanteret mange meninger om :) Min er at det er godt at introducere dem for forskellige smagsindtryk tidligt.... Og så er frugt nu også fyldt med en masse gode sager :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg putter frugt i grøden for at give forskellige smagsindtryk. William for pt. kun 4 forskellige slags grød: hirse, boghvede, ris og quinoa - og det er jo ikke så mangfoldige smage (og der er heller ikke synderligt mange vitaminer i), derfor putter jeg lidt forskelligt frugt i: æble, pære, sveske, solbær, banan, stikkelsbær er vist det vi har prøvet indtil nu. Det kan også hjælpe mod hård mave med lidt frugt i (og ikke kun svesker hjælper, men de har nu den kraftigste effekt). Grød + frugt (ikke hver gang) får han til frokost, og til aften får han grøntsager + kartoffel og vi skal til at tilføje kød heri også. Jeg giver IKKE rent frugt, den tænker jeg kan kommer som mellemmåltid når han er helt færdig med mm i løbet af dagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar.. Tror jeg prøver at starte uden frugt og så tilsætter efterhånden, som jeg synes hun skal have flere smagsoplevelser :) Kan godt se, at det er vigtig de smager en masse forskelligt. :) Har i dag købt boghvedemel og rismel til en start. Glæder mig til projektet :) Men venter nok lige nogle uger endnu!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger frugtmos ved siden af eller ovenpå. Blander det aldrig rundt. Så hun får måske et par skefulde hirsegrød og så n skefuld frugtmos :)

Af og til når hun at spise al grøden og så er mosen jo en slags dessert :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg putter en klat frugtmos fra Semper eller Hipp på grøden - lidt lige som en "smørklat på risengrøden". Så glider det lidt nemmere ned for min dreng Asbjørn.

Men prøver først uden nogen frugtmos klat og ser hvordan det går.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER