tsecret

Karpaltunnelsyndrom?

2 indlæg i dette emne

Jeg har de sidste par dage haft typiske symptomer på dette. Når jeg vågner om morgenen går især mine hænder ondt, og jeg har også lidt ondt i fødderne. Det forsvinder ikke i løbet af dagen, men er umiddelbart værst om morgenen.

I løbet af dagen skal der ingenting til for at mine hænder og fødder kommer til at sove. Min finmotorik er også blevet dårligere, og jeg forekommer mere klodset.

Men, jeg kan ikke se at jeg har vand i kroppen - og det er jo det første tegn...? Mine hænder ser ud som de plejer, og hvis jeg trykker ind så bliver der ikke den fordybning.

Kan man have vand i kroppen uden at kunne se det? Kan man have karpaltunnelsyndrom uden vand i kroppen?

Er der nogle forholdsregler jeg skal følge - things to do or not to do?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har det også, men har ikke f.eks. sovende fingre - bare meget ondt i mine håndled. Jeg har prøvet akupunktur i dag - et eller andet har det gjort - det er nemlig blevet meget værre ;) Men jeg håber, det er fordi, det arbejder og så bliver bedre i morgen. Jeg har sådan nogle hvide pletter på hænderne og armene og jordemoderen sagde, at der ikke var tvivl om, at jeg havde væske i hænderne. Jeg synes ikke selv, at det er helt vildt tydeligt - selvom jeg f.eks. er holdt op med at gå med min vielsesring. Så måske har det også noget at gøre med, at du ser dig selv hver dag og derfor ikke på samme måde bemærker forskellen?

Mht. hvad du kan gøre/ikke gøre - lad være med at gøre noget, der gør ondt. Brug evt. håndledsbeskyttere og så nævn det for din JM næste gang. Min sendte mig til lægen, men lægen synes så ikke, det var "slemt nok" til andet end akupunktur. Ved ikke hvad hun ellers ville have tilbudt.... Men altså, hun spurgte ind til svangerskabsforgiftning...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER