Guest MM91

Forholdet under graviditet

10 indlæg i dette emne

Hej piger.

Ville lige høre om nogen af jer føler noget af det samme som mig, eller jeg står alene med den følelse.

Jeg har virkelig mistet alt lyst til noget som helst kærligt, selv bare at kysse eller holde om hinanden.

Har snakket med min kæreste om det for kan mærke han ikke forstår hvorfor jeg pludselig er sådan. Han prøver at forstå men synes jo stadig det er rigtig øv.

Det synes jeg bestemt også selv. Frusterende faktisk, for vil jo nødig have at han ender med at skulle finde kærlighed, opmærksomhed osv andre steder.

Nemt at sige jeg jo bare kan gøre det og det er et luksusproblem men det er virkelig langt fra noget jeg har lyst til for tiden (og sådan har det været nogen uger nu) er jeg total ene om at have det sådan ??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis/når jeg har kvalme vil jeg nok helst ikke røres ved, og så har jeg ikke så meget lyst til sex som jeg plejer at have, men derudover tror jeg ca. det er det samme. Jeg har så altid skullet tænke lidt ekstra over at huske at være kærlig/røre/kysse min mand, da det er noget han (og også jeg) synes er meget vigtigt i forholdet (jeg glemmer det bare noget oftere, hvor det virker mere naturligt fra hans side at huske det ;-) )

Hvad sker der når I så kysser eller holder om hinanden - synes du det er direkte ubehageligt, eller er det bare lysten inden der mangler?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også dage og aftener, hvor alt bare er turn-off... Jeg har det ikke rigtig i længere perioder, så det er jo ikke helt det samme, men jeg kan godt sætte mig ind i hvordan du har det.

Vi oplevede i starten, at jeg begyndte at bløde, når vi havde sex - så det holdt vi liiiige en pause på 2-3 uger...

Det er meget normalt at have det sådan som du har det... Hormonerne brøler derudaf, og det har altså sin indvirkning på lyst til kærlighed. Heldigvis siger de fleste, at det går over efter 1.trimester... Og så kan man endda opleve det helt modsatte.

Hvis det var mig, ville jeg nok prøve at "finde" lidt lyst... Den anden dag var vi ude at spise og en tur i biffen - der fik vi tid til at kigge hinanden i øjnene og lave nogle af de ting, der ikke lige bliver tid til efter april. Og nogle gange hjælper det lidt, hvis man også gør lidt ud af det...

Og ellers må man jo bare acceptere det i den periode, det nu står på - og så må herren i huset altså tage sig sammen og forstå at det lige er sådan det er. Han har selv været med til at fylde dig med hormoner - så må han også acceptere konsekvenserne. Og som sagt er det noget, de fleste gravide oplever i en periode - og jeg har aldrig hørt om at det blev ved i det uendelige.

Ellers ville jeg gøre noget godt for mig selv - få en gang massage, tage i spa eller bare have en dag i badekåbe med tændte stearinlys, god musik og afslapning - det kan altså også hjælpe lidt, så der er overskud til bare at "gøre det"...

Håber det går over og at du finder overskuddet til at være intim med din mand igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når han tager den form for kontakt .. Væmmes er et forfærdelig ord men har virkelig ikke lyst til det. Generelt bare når folk kommer for tæt på mig for tiden . Åh det kan jeg ikke have. Og frygter for alle dem der sikkert snart vil røre min mave . Ved det bliver et problem for mig.

Tak for råd og de søde ord. Håber virkelig det går over snart for det er bestemt ikke fordi jeg ikke elsker ham mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når han tager den form for kontakt .. Væmmes er et forfærdelig ord men har virkelig ikke lyst til det. Generelt bare når folk kommer for tæt på mig for tiden . Åh det kan jeg ikke have. Og frygter for alle dem der sikkert snart vil røre min mave . Ved det bliver et problem for mig.

Tak for råd og de søde ord. Håber virkelig det går over snart for det er bestemt ikke fordi jeg ikke elsker ham mere.

Det der med at blive rørt på maven - det kan man med god samvittighed frabede sig! Det er VORES maver, ikke allemandseje - og det kommer jeg til at fortælle alle, der bare så meget som forsøger, for det kan jeg bare heller ikke ha'!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos os var det M, der mistede lysten til sex. Han kunne ikke, naar Noah var derinde :D

Jeg har stadig mindre lyst efter graviditeten :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay det er rart at vide man ikke er ene om det med ikke at ville røres på maven konstant! :)

Kan det egentlig ses på jeres maver endnu?:)

Sjovt det var manden der mistede lysten,

Hvor lang tid siden er det du har født?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når han tager den form for kontakt .. Væmmes er et forfærdelig ord men har virkelig ikke lyst til det. Generelt bare når folk kommer for tæt på mig for tiden . Åh det kan jeg ikke have. Og frygter for alle dem der sikkert snart vil røre min mave . Ved det bliver et problem for mig.

Tak for råd og de søde ord. Håber virkelig det går over snart for det er bestemt ikke fordi jeg ikke elsker ham mere.

Jeg har det på præcis samme måde... Og manden forstår det heller ikke helt. Prøver dog, "i det mindste" stadig at putte og ligge tæt når vi skal sove.. Det hjælper også på lysten til mere kys og nærvær..

edit: Og jeg voksede ud af mine bukser for 5(!) uger siden, jeg er 8+4. Igår ved lægen fik jeg en løftet pegefinger fordi jeg havde taget 5 kilo på, så jeg nu vejer "svimlende" 55 kg.... :shooter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da ikke meget at veje:)

Jeg har taget 1 kg på så vejer nu 58 kg

Jeg kan sagtens passe alt mit tøj endnu, men synes dog selv jeg er blevet lidt tykkere.

Glæder mig til man kan se hvorfor jeg ser tykkere ud og det ikke ligner jeg bare har spist ekstra usundt:-)

Synes det er rart at høre jeg ikke er ene om følelsen af ikke at have lyst til at putte og hygge, men lad os håbe det går over:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, jeg er så træt, så det har betydet mindre overskud. Og dermed mindre lyst. Men heldigvis plejer det at komme igen efter de første tre måneder.

Jeg er meget sensitiv for lugte fx. Og snød min mand til at børste tænder og bade osv. Hvis det var lugten der trickede. Lugte sætter kvalme i gang hos mig ;-)

Bare et lille tip. Det kan nemt være at hans vanlige deo bare ikke dur lige nu. Og jeg er ret sikker på at vores kære mænd gerne gør lidt for at bevare intimiteten, så måske der kan findes en vej? Om det er lugte eller tidspunkt på dagen eller noget andet der skal gøres er jo underordnet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER