Deva

Gravid og bløder....erfaringer?

7 indlæg i dette emne

Hej,

Jeg er 7+1. Begyndte at bløde meget lidt i forgårs v toiletbesøg. Igår begyndte der så at komme frisk blod v toiletbesøg. Blev sendt til gynækolog. Han sagde, at der stod en del blod, som ikke behøvede at have noget med graviditeten at gøre. Der var hjerteblink, men fosteret havde ikke helt den størrelse den skulle have. Gynækologen sagde, at det kunne være en såkaldt "slow starter". Han sagde flere gange, at sandsynligheden for at det ville ende i en abort var stor pga min alder. Afslutningsvis sagde han, at han mente, at der var 50 procent chance for at det ville gå godt. Begyndte jeg at bløde meget, var jeg igang med en spontan abort og skulle så ikke foretage mig noget, men lade kroppen selv klare arbejdet.

Efter jeg har været hos gynækolog har jeg så blødt en del, hvilket gør mig rigtig usikker og ked. Håber dog meget, at det er en sej lille bebs jeg har i maven, som vokser sig stor og stærk. Jeg skal til kontrol om 14 dage.

Jeg har to spørgsmål som jeg håber, at jer med erfaring har lyst til at svare på:

1. Er der nogen der har prøvet at bløde en del/meget under graviditeten, hvor det er endt godt?

2. Hvordan ved man, om man er i gang med en spontan abort? Gør det ondt? Bløder man voldsomt? Hvordan adskiller det sig fra en almindelig menstruations blødning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder fuldstændig som min første abort :(

Jeg blødte lidt længere tid end en menses, og havde voldsommer mens-smerter..

Held og lykke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også hørt erfaringer med begge dele :) Så der er håb endnu.

For mig gik det dog ikke. Jeg begyndte at bløde og i journalen stod der MA og jeg fik at vide, at hvis jeg bare ventede, ville det ske af sig selv, men jeg valgte at tage på hospitalet og få en medicinsk abort. Det blødte som en lidt kraftig mens (men ikke RIGTIG kraftig) og det nev som lidt slemme mens-smerter - og der tog jeg bare de smertestillende piller, der skulle til. Pludselig 3 dage efter jeg havde fået pillerne gled det ud. Det gjorde ikke ondt overhovedet, men jeg var selvfølgelig meget ked af det. Jeg var nogenlunde lige så langt henne som dig, så hvis det værste skulle ske, så er det nok noget i den retning, du kan forvente dig.

MEN - vi krydser stadig fingre! Ser ingen grund til andet! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres svar :) Rart at høre om andres erfaringer, så jeg har en ide om hvad jeg kan forvente mig, hvis det ender med en spontan abort.

Jeg hååååber virkelig at det går godt! Det svære ved det her er, at jeg intet kan gøre andet end at vente.

Tak for jeres krydsede fingre og held & lykke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser fingre for dig.

Jeg har en positiv historie. Har pletblødt hele graviditeten og fik i uge 11 en styrtblødning. Alle sagde til mig, at det nok var en SA, men 2 efterfølgende scanninger viste, at bebsen havde det helt fint og undersøgelser viste også, at blødningen ikke stammede fra noget omkring babyen. Nu er jeg uge 15+2 og skal til jordemoder lige om lidt. 7-9-13 er alt stadig okay. Så det behøver ikke automatisk betyde en abort, at man bløder. Nogle bløder slet ikke, andre bløder meget lidt og nogle (som mig) bløder en hel del gange af varierende styrke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser fingre for dig.

Jeg har en positiv historie. Har pletblødt hele graviditeten og fik i uge 11 en styrtblødning. Alle sagde til mig, at det nok var en SA, men 2 efterfølgende scanninger viste, at bebsen havde det helt fint og undersøgelser viste også, at blødningen ikke stammede fra noget omkring babyen. Nu er jeg uge 15+2 og skal til jordemoder lige om lidt. 7-9-13 er alt stadig okay. Så det behøver ikke automatisk betyde en abort, at man bløder. Nogle bløder slet ikke, andre bløder meget lidt og nogle (som mig) bløder en hel del gange af varierende styrke.

Tak for dit søde svar :) . Her gik det desværre ikke, det blev til en SA. Heldigvis har jeg et lille barn, og det gør det nemmere at leve med at det blev en SA.

Dejligt at din bebs har det godt. Ønsker dig den allerbedste graviditet :) , og håber at du slipper for flere blødninger!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu blødte jeg godt nok ikke i første graviditet(det gør jeg så tilgengæld i denne graviditet  :( ), men Thea var MEGET langsom i udvikling i starten.

Uge 6+5 var hun kun 0,43 mm, i følge gynækologen var hun kun ca. 1/8 af hvor stor hun burde have været på det tidspunkt. Udover at hun var lille, havde hun også svag hjerterytme.

Vi fik at vide, at vi skulle regne med at jeg ville abortere, og gynækologen sagde lige ud, at hun ikke troede på at fostret ville klare den.

 

Men i dag sidder jeg altså med en 8 måneder gammel vildbasse ;)

 

 jeg krydser fingre for, at det hele går godt og at baby bliver hvor den skal :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER