smiley30

2½ årig driver sin mor til vanvid...

3 indlæg i dette emne

aaaaaahhrrrr...... har en 2½ årig som ind imellem driver sin mor til vanvidets rand.... hun tror hun kan pive sig til hendes vilje og hvis tingene ikke går efter hendes vilje så får hun et skrigeanfald af en anden verden..... :( Hvordan håndtere man dette???? Hun er normalt en sød og dejlig pige og disse ting sker aldrig når der er andre - kun når mor og far er hjemme og det kan starte lige fra hun slår øjnene op...hjæææælp inden jeg bliver vanvittig....

Vi har prøvet alt lige fra at være hård og konsekvent til at være meget pædagogisk og sige pænt nej og forklarer osv...men intet hjælper. Har sågar prøvet at sætte hende på værelset og gå ud igen, men også her går det helt galt...

Gode råd søges....

Smiley30

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores datter, hun er godt nok blevet 3 år nu, men hun gjorde og stadig gør det samme. Vi har også prøvet alt andet, når hun for sig selv helt op og køre. det eneste som hjælper på vores datter, at bare at lade hende være. Lade hende bliver i det rum hun nu er sur i, og så gå et andet sted hen. Efter et stykke tid kommer hun lige så stille ind til os. Jeg har ingen problemer med at gå fra hende, for jeg VED at hun ikke har nogle grund til at være sur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder som Linus!

Vi har fundet ud af at det hverken pisk eller gulerod virker - kun at lade ham være.

Jeg tager ham under armen (godt de stadig er så små de kan bæres ;)) og smider ham ind på værelset eller i soveværelset alt efter om der er andre der leger på værelset, og så får han at vide at han kan komme ud når han holder op med at skrige / vil gøre som jeg siger / vil tage tøj på / hvad det nu end er han flipper ud over.

Nogle gange tager det 2 minutter - andre 10, men han er altid glad når han kommer ud og så krammer vi og bliver gode venner igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER