Susanne

Autostol 9-18 kg.

8 indlæg i dette emne

Vi har haft lånt en Römer Duo plus, men den er vi desværre nødt til at aflevere tilbage igen <_< Så nu skal vi ud og købe en ny autostol selv og hvilken en skal det så være?!

Vi har isofix, så det skal vi helt sikkert have. Vi har været glade for Römeren, men den har den ulempe, at de hurtigt vokser ud af den højdemæssigt og da Anna er lang, vil det betyde, at hun kun kan sidde i den til hun er ca. 3 år, hvilket er ret latterligt!

Så har vi overvejet Maxi Cosi Priorifix, da den er ret høj i ryggen og derudover sidder ret højt i bilen pga. fodstøtte. Den er bare ret dyr og pt. er vores umiddelbare valg en Maxi Cosi Pearl, da den ligger højt i tests, nakkestøtten kan rygges opad og hun bør derfor kunne bruge den længe og vigtigst af alt, så skal man bruge en base, som vi vil kunne genbruge til vores Maxi Cosi Cabriofix-baby-autostol ;)

MEN, jeg synes ikke jeg kan finde nogen danske forhandlere af Pearl :chin: Er der nogen af Jer der har erfaring med den (eller evt. Priorifix) eller evt. har erfaringer med at købe autostol i Tyskland på amazon.de?

(vi HAR overvejet den bagudvendte, men jeg KAN altså ikke få mig selv til det. Det er ganske muligt, at den er sikrere, men jeg tror simpelthen ikke på det er rart at være 3 år og 1 m høj og sidde med de lange ben op i vejret i 4½ time fra Virum til Struer! <_<

:help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

På dit spørgsmål ang. amazon - vi har købt fra England i stedet for Tyskland. Det var lidt billigere - sikkert pga. valutakursen - og det gik smaddernemt. Vi havde den på 2 dage selvom vi havde valgt den lange (og gratis) leveringstid på op til 3 uger, så det kan jeg i hvert fald anbefale. Vær obs på fragten dog - noget sender de gratis, andet ikke, og jeg kan ikke rigtig se, at der skulle være et mønster i det, men det kan give en ret stor forskel i den endelige pris.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ønskebørn har også Pearl, vi købte vores i Fredericia.

Vi var også ret hooked på at man kunne genbruge basen til en baby-autostol - lige indtil vi indså at storesøster sikkert ikke er vokset ud af den, når lillebror (forhåbentlig) kommer - så vi skal alligevel have to...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt den nye Xtensafix fra Britax-Rømer. Netop fordi den går til 36 kg. Karoline vejer allerede over 14 kg, så jeg ville have noget jeg ikke behøver skifte ud om et år.

Jeg er virkelig tilfreds med den, og den sidder simpelthen så godt fast i bilen- både med isofix, topteater og sele.

http://www.pramworld.co.uk/catalog/product/view/id/16858/s/britax-xtensafix-dark-grape/category/24/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På dit spørgsmål ang. amazon - vi har købt fra England i stedet for Tyskland. Det var lidt billigere - sikkert pga. valutakursen - og det gik smaddernemt. Vi havde den på 2 dage selvom vi havde valgt den lange (og gratis) leveringstid på op til 3 uger, så det kan jeg i hvert fald anbefale. Vær obs på fragten dog - noget sender de gratis, andet ikke, og jeg kan ikke rigtig se, at der skulle være et mønster i det, men det kan give en ret stor forskel i den endelige pris.

Dejligt med gode anmeldelser af Amazon i England - jvf. nedenstående! :yay

Vi købte Rømer safe-fix. Den minder meget om duo plus men skulle være længere :-) måske det er en mulighed?

Vi købte vores på amazon.co.uk og det sparede vi 1000 kr ved. Den kom hurtigt og uden problemer. Ellers har vi flere gange købt på mytoys.de også helt uden problemer.

Pramworld.co.uk har også en del autostole. Har lige bestilt en klapvogn der :-)

Vi er også lidt tilbage i Safe-Fix (efter TiaK´s utroligt gode pointe! :rolleyes)

Læste lige på autostol.dk, at den er 5 cm. længere i rygmål end Duo Plus og det er virkelig vigtigt for os! Og så kan vi få den på Amazon.uk for 1200 kr. :o :blink

Btw, BabySam har Pearl. De viste os den i Kolding da vi kiggede autostol :-)

På nettet har de den i en denim-version (der er virkelig grim!), men i Lyngby sagde hun, at de slet ikke havde den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ønskebørn har også Pearl, vi købte vores i Fredericia.

Vi var også ret hooked på at man kunne genbruge basen til en baby-autostol - lige indtil vi indså at storesøster sikkert ikke er vokset ud af den, når lillebror (forhåbentlig) kommer - så vi skal alligevel have to...

Det er SATME en god pointe! Det havde jeg SLET ikke skænket en tanke :o :lovebk Vi ved ikke hvornår vi får en lillebrøster, men der er ingen garanti for Anna er vokset ud af en Pearl inden - hvis den er høj i ryggen, kan hun vægtmæssigt sagtens sidde i den til hun er 4 år og der håber jeg godt nok hun er blevet storesøster ^_^

Jeg tror vi køber en Römer SafeFix Plus på Amazon.uk :)

Tak for input, piger! :super :lovebk

Vi har købt den nye Xtensafix fra Britax-Rømer. Netop fordi den går til 36 kg. Karoline vejer allerede over 14 kg, så jeg ville have noget jeg ikke behøver skifte ud om et år.

Jeg er virkelig tilfreds med den, og den sidder simpelthen så godt fast i bilen- både med isofix, topteater og sele.

http://www.pramworld...pe/category/24/

Anna er en skinny tøs og jeg vil derfor hellere spendere to autostole end gå op i den store allerede. Jeg tror helt sikkert det bliver hendes højde der giver problemer før vægten - er ret sikker på hun ikke har rundet 13 kg. endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er SATME en god pointe! Det havde jeg SLET ikke skænket en tanke :o :lovebk Vi ved ikke hvornår vi får en lillebrøster, men der er ingen garanti for Anna er vokset ud af en Pearl inden - hvis den er høj i ryggen, kan hun vægtmæssigt sagtens sidde i den til hun er 4 år og der håber jeg godt nok hun er blevet storesøster ^_^

Jeg tror vi køber en Römer SafeFix Plus på Amazon.uk :)

Tak for input, piger! :super :lovebk

Anna er en skinny tøs og jeg vil derfor hellere spendere to autostole end gå op i den store allerede. Jeg tror helt sikkert det bliver hendes højde der giver problemer før vægten - er ret sikker på hun ikke har rundet 13 kg. endnu.

Jeg indså det også først EFTER vi havde købt den <_< Erica vejer kun 11 kg, så der er laaang tid til hun vokser ud af den... Den tid den bekymring ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er SATME en god pointe! Det havde jeg SLET ikke skænket en tanke :o :lovebk Vi ved ikke hvornår vi får en lillebrøster, men der er ingen garanti for Anna er vokset ud af en Pearl inden - hvis den er høj i ryggen, kan hun vægtmæssigt sagtens sidde i den til hun er 4 år og der håber jeg godt nok hun er blevet storesøster ^_^

Jeg tror vi køber en Römer SafeFix Plus på Amazon.uk :)

Tak for input, piger! :super :lovebk

Anna er en skinny tøs og jeg vil derfor hellere spendere to autostole end gå op i den store allerede. Jeg tror helt sikkert det bliver hendes højde der giver problemer før vægten - er ret sikker på hun ikke har rundet 13 kg. endnu.

Fair nok ;) Vil bare sige, at når den er slået ned, er den overhovedet ikke større end en 9-18 kg stol, hvilket også overraskede mig. Hun har nøjagtig samme (eller bedre støtte) som hun havde i den vi havde lånt ;)

Edit: btw hvis jeg troede det var sikre at hun fik to autostole, havde jeg selvfølgelig gjort det. Jeg vægter selvfølgelig sikkerhed fremfor nemhed og pris- just for the record ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER