CVS

Tør I tro på det endnu?

9 indlæg i dette emne

Hej piger,

Jeg er i dag 8+5 og jeg synes jeg er begyndt at få det lidt bedre. Jeg er stadig meget træt og er sulten HELE tiden, men kvalmen er ikke lige så slem længere. Jeg har lige siden den positive GT været nervøs for at abortere, men jeg har ikke blødt, ikke haft smerter og vi har endda set hjerteblink :) Hvad med jer? Er I stadig nervøse for at miste eller bare jublende lykkelige? Jeg er nok en blanding, men som tiden går fylder lykken heldigvis mere end bekymringen. Har I lagt frygten for abort bag jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej!

Det er ikke noget jeg tænker meget på helt generelt.

Efter hjerteblink er sandsynligheden så lille for abort så jeg er optimistisk nu.Altså jeg har det da med i mine overvejelser, men nu er graviditeten offentligt kendt og der er ikke ret stor grund til at frygte abort generelt set. Altså medmindre man har mistet sent før, så tænker jeg ikke at der er stor grund til at være bekymret nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes nok mest det er lidt uvirkeligt endnu. Vi har ikke været til scanning, så vi ved jo f.eks. ikke om der er hjerteblink.

Jeg havde nok også prøvet at indstille mig på, at det ikke var sikkert vi var så heldige at det blev vores tur, så da det pludselig blev det før end "forventet" (da vi skulle i gang med fertillitetsbehandling) føles det sådan lidt urealistisk.

Og så er der jo det der med, at jeg kun har generne, såsom træthed og kvalme, men derudover ikke mærker noget til graviditeten, så det bliver dejligt når der bliver noget mere håndgribeligt at se :-)

Alt i alt er vi glade, men forsøger også at være realistiske og indstille os lidt på, at det jo godt kan være der er noget der ikke er som det skal være - men den glade del fylder helt klart mest. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i dag 11+0 og STADIG bange for at se blod hver gang, jeg går på toilettet... Men jeg har også mistet 4 gange før, så situationen er jo en anden. Jeg glæder mig hver dag over, at jeg er endnu en dag længere henne, end jeg var sidst det gik galt, og jeg er blevet fulgt og scannet fra uge 5-9 pga. tidligere aborter og vi har set hjerteblink. Og alligevel er jeg nervøs.

Jeg glæder mig til NF, selvom jeg er meget utryg ved ikke at have fået indkaldelse endnu... Skulle jo helst være indenfor de næste par uger :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at i har set hjerteblink. Er sikker på det nok skal være jeres lykkens gang denne gang med en sund og rask baby :)

Kan selvfølgelig godt forstå du er nervøs når du før har mistet.

Hvor langt har du været henne de gange du mistede ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidst troede jeg, at jeg var nået til 10.uge - og så var den død i 6.uge og jeg måtte igennem provokeret abort.

De andre gange har jeg opdaget det ved at jeg er begyndt at bløde - så der er ikke blevet talt uger...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mennu er du så langt som nakkefoldsscanning. Og det lyder til at alt er gået fint til nu.

Så jeg håber du lige så stille bliver mere rolig og tør glæde dig igen. Selv om jeg godt kan forstå, det er svært. Ikke mindst for at beskytte sig selv.

Det lyder bare lidt som om der er markante forskelle fra de andre graviditeter. Var der hjerteblink ved de andre? Her har du jo netop hjerteblink nu. Og det er da et rigtigt vigtigt tegn på at det nok skal gå, ikke :)

Jeg forstår din nervøsitet. Virkeligt godt.

Men jeg håber, du finder ro og tryghed, så du ikke står med din baby i armene og tænker: hvorfor nåede jeg dog ikke at glæde mig mere til det her lille vidunder?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for din søde besked!

Jeg er faktisk så heldig, at jeg ikke tidligere har aborteret (dette er min første graviditet), så jeg havde slet ingen grund til at gå rundt og være så bekymret, men jeg tror du har ret i, at det var for at beskytte mig selv. Nu er jeg heldigvis forbi uge 12 og NF er veloverstået :) Det er rigtig dejligt og jeg er bestemt meget lettet og glad. Og du har helt ret; det vil simpelthen være så ærgerligt, hvis jeg glemmer at gå og være glad og lykkelig over graviditeten, så det vil jeg gøre alt for at råde bod på nu :D

Hvordan går det din graviditet? Og med alle jeres andres? Håber det går rigtig godt og at I også sørger for at nyde det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg venter spændt på NF den 14. og tør nok ikke glæde mig 100% endnu. Vi fik den første lille ting til barnet af mine svigerforældre her i weekenden - et lille får, ikke noget de havde tænkt en masse over, men havde købt på et tidspunkt og så tænkt at ét af børnebørnene skulle have og det blev så vores barn ;-) Det er lidt mærkeligt at kigge på det ;-) Jeg "tør" ikke selv købe eller begynde på at lave noget til babyen før vi har været til NF. Og når folk jeg har fortalt det til, siger "tillykke" igen når man siger farvel for denne gang, så går der lige lidt inden jeg husker hvorfor de ønsker tillykke ;-)

Jeg drømte dog om at jeg fødte en lille dreng i nat (og nej, jeg kender selvfølgelig ikke kønnet) og selvom drømmen alt i alt var lidt mærkelig, så var den også rigtig dejlig og fyldt med kærlighed, så jeg følte mig glad da jeg vågnede :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER