Mette A.

Anbefal et rugbrød

13 indlæg i dette emne

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvilket rugbrød i giver til jeres børn. Jeg synes hurtigt det bliver meget tørt, kedeligt eller ikke særlig sundt. Jeg har selv givet Pågens tyttebærbrød (ligner lidt bondebrød men er mørkere og meget sødt og saftigt), men jeg er i tvivl om hvor sundt det er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Caroline får samme rugbrød som os, og det skifter i mellem herkules i tykke skriver, eller noget med gulerødder eller solsikkekerner.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ganske almindeligt mørkt rugbrød.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gode fra Schulstad solsikkerugbrød

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvilket rugbrød i giver til jeres børn. Jeg synes hurtigt det bliver meget tørt, kedeligt eller ikke særlig sundt. Jeg har selv givet Pågens tyttebærbrød (ligner lidt bondebrød men er mørkere og meget sødt og saftigt), men jeg er i tvivl om hvor sundt det er.

Det er i hvert fald ikke det sundeste du kan finde, da der er en del sukker i ;)

Anna får meget forskelligt. Plejer som regel at købe f.eks. solsikkerugbrød eller flerkernebrød, da det ikke bliver helt så tørt. Hun får også softkernerugbrød fra bageren :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi plejer at købe bondebrød.

Vi kan især godt lide den med gulerod som man kan købe i Kvickly (Coop), da den er blød og saftig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bager altid rugbrød selv, og det regner jeg da også med at ville gøre til William - der vil jeg nok bare lave det uden kernerne (vi er ret vilde med kerner, så der er mange i). Vores rugbrød bliver ikke tørre og kan holde sig en uges tid helt frisk. Og så fryser vi bare ned, og tager op i mindre portioner.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi køber altid fra bageren - de er bare så meget bedre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er glad for kondi karl til Luna... Synes det holder sig blødt og saftigt, længe! Vi spiser selv som hoved regel mit HJ. Rugbrød, men der er alt for mange kerner i til tøsen endnu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gode fra Schulstad solsikkerugbrød

:ditto

Det spiser vi andre også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et hjemmebagt fra bageren er altid godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er begyndt at spise gulerodsbrød fra Schulstad Levebrød nu, da det er meget blødt og saftigt, og så virker det til at være sundere end det der Lingon Grova fra Pågens :rolleyes selvom det nu smagte rigtig godt :D

Der skulle da være noget fuldkorn i...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bager selv rugbrød efter en opskrift fra God mad Let at lave. Da jeg har irr. tyktarm og bl.a. ikke tåler købebrød.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER