Camillat

Fra to en en lur - er det tid og hvordan?

36 indlæg i dette emne

Okay hvis han ikke vil sove til middag de fleste dage, så tyder det nok på han ikke er træt :)

Så skal du jo også bare gå over til een lur. Det er jo kun et par timer du skal strække den, så mon ikke det går - synes også (som nogle nævner) at de får lidt energi igen efter middagsmaden, så den kan du jo give 10.30 -11.00, så kan du måske strække den til kl. 12.00.

Evt. putte en time tidligere. Det har vi gjort. Så får vi aftensmad kl. 17.00. Hellere det end een overtræt pige :) SÅ kan man arbejde sig hen imod en permanent løsning på sigt der hedder putning kl. 19.00 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Enig. Det gør det så meget nemmere at planlægge og nå nogle ting ud af huset, når de kun sover over middag.

Jeg synes også eftermiddagene kan være lange. Men Silke Elia sover bare ikke så meget, så jeg er jo vandt til det. Så det er ikke unormalt at hun er stået op 12.30, dengang hun blev puttet ved 11-tiden. Så nu vil jeg helst strække den til 11.45 og så vågner hun oftest 13.15.

Jeg håber at dig og Noah hurtig forliges ved en ny rytme :)

Jeg har jo haft det godt med at vaere hjemme med Noah, fordi hans lure har vaeret meget stabile og han har sovet saa godt :) Nu idag kan jeg godt maerke, at der skal ske ting og sager for at dagen gaar (godt) og Noah faar oplevet lidt :)

Oev, nu kan jeg hoere ham allerede efter en time.... haaber han finder videre i luren -_-

Tak :kiss

Okay hvis han ikke vil sove til middag de fleste dage, så tyder det nok på han ikke er træt :)

Så skal du jo også bare gå over til een lur. Det er jo kun et par timer du skal strække den, så mon ikke det går - synes også (som nogle nævner) at de får lidt energi igen efter middagsmaden, så den kan du jo give 10.30 -11.00, så kan du måske strække den til kl. 12.00.

Evt. putte en time tidligere. Det har vi gjort. Så får vi aftensmad kl. 17.00. Hellere det end een overtræt pige :) SÅ kan man arbejde sig hen imod en permanent løsning på sigt der hedder putning kl. 19.00 :)

Det er jo det - tror ikke, han har brug for al den soevn.

Men saa tidligt spiser vi ikke frokost :D Men som Susanne foreslog, har jeg i hvert fald givet ham en snack her til formiddag og det gik egentlig fint indtil 12:30, hvor han saa havde spist frokost.

Jeg laeste ogsaa det med at putte til aften lidt tidligere her, mens dagsrytmen retter sig ind. Det vil jeg helt sikkert ogsaa goere, hvis det er noedvendigt :super

Nu maa vi se, hvordan det ender med at blive :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har jo haft det godt med at vaere hjemme med Noah, fordi hans lure har vaeret meget stabile og han har sovet saa godt :) Nu idag kan jeg godt maerke, at der skal ske ting og sager for at dagen gaar (godt) og Noah faar oplevet lidt :)

Oev, nu kan jeg hoere ham allerede efter en time.... haaber han finder videre i luren -_-

Tak :kiss

Det er jo det - tror ikke, han har brug for al den soevn.

Men saa tidligt spiser vi ikke frokost :D Men som Susanne foreslog, har jeg i hvert fald givet ham en snack her til formiddag og det gik egentlig fint indtil 12:30, hvor han saa havde spist frokost.

Jeg laeste ogsaa det med at putte til aften lidt tidligere her, mens dagsrytmen retter sig ind. Det vil jeg helt sikkert ogsaa goere, hvis det er noedvendigt :super

Nu maa vi se, hvordan det ender med at blive :)

Good luck og alt det dér :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Taaaak - han endte med at sove 2,5 time, saa helt galt gik dagen ikke :loveshower

Imorgen tager vi en loerdagskoeretur med vikle og paraplymercedes, bare mig og ham ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har kørt præsis efter dagsprogram 1 indtil for en måned siden, hvor det blev sværere og sværere at putte ham til lurene om dagen, hvilket gav en smule mere uro også til nat :(

Så jeg besluttede mig for, at hvis han ikke kunne puttes, kom han med op igen. Hvis han var pylret pga træthed fik han sin dut, og så kom han ud og sove ved 12.30-13.00 tiden.

Ejjj hvor gav det bare en dejlig rytme, og jeg frygtede ikke længere at det skulle blive en kamp at få ham til at sove :)

For to uger siden startede vi så i DP, og der er det INGEN problem for ham at være vågen fra 6.30-12.00 fordi der sker så meget.

Så nu sover han ca fra 12-15 og det fungerer rigtig godt, og han kommer i seng når han er træt mellem kl 19-20.

Helt perfekt! Håber du kan bruge det til noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok. Jeg har brugt nogle dage, hvor vi har vaeret paa tur og han kun har sovet en kort lur i bilen, hvor han saa har taget en lang eftermiddagslur. Men Noah ER bare pissetraet ved 10-tiden og isaer, hvis han har vaeret nede og lege med sin kusine og faettre. Noej, saa er det bare ikke soedt af mig at holde ham vaagen.

MEN tricket er vist, at han ikke skal puttes for sent til formiddagsluren saa - 9:30. Og han skal ikke sove til efter kl. 11. Saa kan jeg putte ham igen ved 14-tiden. Det er i hvert fald stadig taet paa umuligt at klare dagen uden formiddagsluren. Den skal bare vaere kortere end den var blevet og der skal ske noget i loebet af dagen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og TAK - jeg kan i hvert fald bruge det til noget. Det er vist en tid, hvor der sker en aendring, men den sker gradvist og jeg maa vaere fleksibel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg tor også man i den periode det er, kommer længest med lidt fleksibilitet i hverdagen.

Man kan jo også sige, at så længe han er hjemme ved dig, gør det måske knap så meget hvis han ikke rigtig har nogen fast rytme i nogen tid. Det er lidt sværere i institution, da der også er andre børn at tage hensyn til. Så pyt med om han er med ved måltiderne som han plejer. Det skal han nok komme igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg tor også man i den periode det er, kommer længest med lidt fleksibilitet i hverdagen.

Man kan jo også sige, at så længe han er hjemme ved dig, gør det måske knap så meget hvis han ikke rigtig har nogen fast rytme i nogen tid. Det er lidt sværere i institution, da der også er andre børn at tage hensyn til. Så pyt med om han er med ved måltiderne som han plejer. Det skal han nok komme igen :)

Lige nu sover han saa en kortere lur om formiddagen - helt af sig selv. Saa har han sovet fint og ikke for laenge om eftermiddagen ogsaa. Isaer hvis vi lige gaar ned og fodrer aender og den slags, saa han kan faa brugt lidt krudt ;)

Saa vi virker til at have rytmen tilbage og der er brudt en kindtand frem i den ene side, den anden er der nok imorgen - saa kan det vaere derfor...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige nu sover han saa en kortere lur om formiddagen - helt af sig selv. Saa har han sovet fint og ikke for laenge om eftermiddagen ogsaa. Isaer hvis vi lige gaar ned og fodrer aender og den slags, saa han kan faa brugt lidt krudt ;)

Saa vi virker til at have rytmen tilbage og der er brudt en kindtand frem i den ene side, den anden er der nok imorgen - saa kan det vaere derfor...

Det var da skønt!

De tænder er godt nok skyld i mange bekymringer og trætte mødre ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da skønt!

De tænder er godt nok skyld i mange bekymringer og trætte mødre ;)

Ja, det er - og tigeren oveni har nok heller ikke hjulpet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER