Mistel

Jeg er SÅ frustreret!!

14 indlæg i dette emne

Vi vil gerne holde barnedåb ret hurtigt, da vores dåbskjole er meget lille, så Grønærten skal helst ikke være over 2½-3 mdr., når han bliver døbt. Vi havde egentlig besluttet os for lør. 4/1/14 og spurgt præsten i den kirke vi ønsker (hvor vi også blev gift og jeg i øvrigt selv er døbt og konfirmeret), om det var ok. Han sagde ja - på trods af han ikke er så glad for lørdagsdåb. For vores vedkommende kommer min mands meget sparsomme familie fra Jylland, så en søndagsdåb er bare ikke særlig praktisk - for ikke at sige uladsiggørligt, hvis de skal med. De har ikke bil og i øvrigt ikke vildt mange penge, så det der med at leje en, er bare ikke sikkert de har råd til. Nå - så i mellemtiden efter denne samtale, bliver min mands niece så gravid med termin 27/12 - Ikke superoptimalt med dåb den 4/1. Så vi finder ud af, at det faktisk passer ok med lør. 7/12 og nævner dette for min far og hans kone. Min far er kirkesanger i den pågældende kirke og hans kone sidder i menighedsrådet. OG DE ER KRAFTEDMER BARE SÅ SKIDE PENSIONISTAGTIGE!!!! Kan slet ikke forestille sig, at det for almindelige arbejdende folk, så er det rigtig sent at komme hjem midnat på en søndag. Og menighedsrådet er ved at beslutte, at sige nej til lørdagsdåb, så det ikke "bliver for meget" for personalet. WHAT?? Der er tale om en lillebitte landsbykirke og de har næsten ingen tjenester udover søndagen. Jeg har selv været kirkesanger i over 20 år, og tro mig - de har vitterligt nærmest ingenting at lave. Så er min far totalt på den høje hest over, at dåb bør høre højmessen til og dåb om lørdagen bare er så upassende. Oooog har lige glemt at hans egen datter (mig) blev døbt på en lørdag - og de fik i øvrigt kirken åbnet til det formål alene, da den var lukket pga. renovering. Jeg er SÅ TRÆT af de mennesker, der er altid et sæt regler for dem og et sæt regler for alle andre. Og hvad kirken angår - jo, jeg ville også nok holde fuldstændig hysterisk på min ret, hvis ikke det var fordi at jeg led af daglig medlemsflugt i den helt store stil!!! For fanden da også!!!

Har sms'et til præsten og spurgt, om det alligevel godt kan lade sig gøre med lørdag 7/12, og så må vi se hvad han siger.

Men for pokker, hvor er jeg bare ked af det lige nu! Det kan godt være at jeg bare er skide gravid og hormonella, men jeg kan bare ikke have det!..ØV! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De fleste barnedåbe varer jo ikke så sent så mon ikke det kan lade sig gøre for familien. Vi holdte i søndags og der var familie fra Jylland med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde også gæster fra den anden ende af landet. Jeg syns næsten problemet mest var at de skulle komme så tidligt da højmesse+dåb startede kl 10. Vi var færdige incl fotografering inden kl 12 og var i festlokalet og serverede frokost kl 13, så åbnede vi gaver og bød på kaffe og folk var gået inden kl 17.

Håber I finder en god løsning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vil gerne holde barnedåb ret hurtigt, da vores dåbskjole er meget lille, så Grønærten skal helst ikke være over 2½-3 mdr., når han bliver døbt. Vi havde egentlig besluttet os for lør. 4/1/14 og spurgt præsten i den kirke vi ønsker (hvor vi også blev gift og jeg i øvrigt selv er døbt og konfirmeret), om det var ok. Han sagde ja - på trods af han ikke er så glad for lørdagsdåb. For vores vedkommende kommer min mands meget sparsomme familie fra Jylland, så en søndagsdåb er bare ikke særlig praktisk - for ikke at sige uladsiggørligt, hvis de skal med. De har ikke bil og i øvrigt ikke vildt mange penge, så det der med at leje en, er bare ikke sikkert de har råd til. Nå - så i mellemtiden efter denne samtale, bliver min mands niece så gravid med termin 27/12 - Ikke superoptimalt med dåb den 4/1. Så vi finder ud af, at det faktisk passer ok med lør. 7/12 og nævner dette for min far og hans kone. Min far er kirkesanger i den pågældende kirke og hans kone sidder i menighedsrådet. OG DE ER KRAFTEDMER BARE SÅ SKIDE PENSIONISTAGTIGE!!!! Kan slet ikke forestille sig, at det for almindelige arbejdende folk, så er det rigtig sent at komme hjem midnat på en søndag. Og menighedsrådet er ved at beslutte, at sige nej til lørdagsdåb, så det ikke "bliver for meget" for personalet. WHAT?? Der er tale om en lillebitte landsbykirke og de har næsten ingen tjenester udover søndagen. Jeg har selv været kirkesanger i over 20 år, og tro mig - de har vitterligt nærmest ingenting at lave. Så er min far totalt på den høje hest over, at dåb bør høre højmessen til og dåb om lørdagen bare er så upassende. Oooog har lige glemt at hans egen datter (mig) blev døbt på en lørdag - og de fik i øvrigt kirken åbnet til det formål alene, da den var lukket pga. renovering. Jeg er SÅ TRÆT af de mennesker, der er altid et sæt regler for dem og et sæt regler for alle andre. Og hvad kirken angår - jo, jeg ville også nok holde fuldstændig hysterisk på min ret, hvis ikke det var fordi at jeg led af daglig medlemsflugt i den helt store stil!!! For fanden da også!!!

Har sms'et til præsten og spurgt, om det alligevel godt kan lade sig gøre med lørdag 7/12, og så må vi se hvad han siger.

Men for pokker, hvor er jeg bare ked af det lige nu! Det kan godt være at jeg bare er skide gravid og hormonella, men jeg kan bare ikke have det!..ØV! :(

Æv, jeg kan godt forstå, du er træt af det. Jeg har af andre grunde måtte indstille mig på en dåb, der stort set intet har tilfælles med, hvordan jeg havde håbet, det kunne være - og lige nu bliver jeg egentlig kun ked af det, når jeg ser frem til dåben, istedet for at glæde mig... Jeg satser på, at jeg når at tage mig sammen og være tilfreds som tingene bliver.

Jeg håber, at det bliver som, I gerne vil have det:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De fleste barnedåbe varer jo ikke så sent så mon ikke det kan lade sig gøre for familien. Vi holdte i søndags og der var familie fra Jylland med :)

Vi havde også gæster fra den anden ende af landet. Jeg syns næsten problemet mest var at de skulle komme så tidligt da højmesse+dåb startede kl 10. Vi var færdige incl fotografering inden kl 12 og var i festlokalet og serverede frokost kl 13, så åbnede vi gaver og bød på kaffe og folk var gået inden kl 17.

Håber I finder en god løsning.

Jo altså, selvfølgelig løser vi det. Og det er jo ikke anderledes at vi må tale med familien om hvad mulighederne er søndag, hvis det er det eneste, der kan lade sig gøre.

Jeg er bare så tosset over min fars og hans kones enorme dobbeltmoral og at der åbenbart altid gælder særlige regler for dem.

Konen, som sidder i menighedsrådet, ved ikke engang hvordan tingene hænger sammen. F.eks. at menighedsrådet dybest set ikke præstens chef og ikke dem, der ansætter eller fyrer ham (det er kirkeministeriet), men når hun ikke engang fatter, hvad hun selv laver, så er det virkelig svært at føre en konstruktiv diskussion.

Min far mugger over, at han skal på arbejde????? WTF?!?!?! Det er sgu da ikke arbejde - det er hans barnebarns dåb! Og han skal i øvrigt ikke på arbejde uanset dagen - der skal han sende en vikar. Og hvis det endelig er det, så har jeg selv nøgle til kirken, fordi jeg vikarierer der, så jeg kan sådan set åbne og lukke helt selv, hvis det er problem at få andre til det... Og så gider jeg heller ikke høre på at jeg (i øvrigt sammen med andre uforstående, irriterende individer) PÅSTÅR, at søndag ikke er nogen særlig god dag!

Men nu taler jeg stille og roligt med præsten og evt. med formanden for menighedsrådet uden om de to, og så ser jeg, hvad der kan lade sig gøre og retter mig efter det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æv, jeg kan godt forstå, du er træt af det. Jeg har af andre grunde måtte indstille mig på en dåb, der stort set intet har tilfælles med, hvordan jeg havde håbet, det kunne være - og lige nu bliver jeg egentlig kun ked af det, når jeg ser frem til dåben, istedet for at glæde mig... Jeg satser på, at jeg når at tage mig sammen og være tilfreds som tingene bliver.

Jeg håber, at det bliver som, I gerne vil have det:-)

Det er jeg da også ked af at høre - hvad er der sket?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jeg da også ked af at høre - hvad er der sket?

Well, vi (navnlig jeg) ville gerne have døbt junior i den kirke, hvor vi er viet og kender præsten. Arrangementet skulle så evt holdes på den virkeligt smukke og dejlige restaurant, hvor vi også holdt bryllup (noget pebret dog, så det var lidt skal/skal ikke). Vi holdt bryllup med sammenbidte tænder, imens min far lå på hospitalet med en pludselig og terminal cancer, så jeg ville gerne gøre noget ud af dåben, og kunne nyde den uden sygdom og død i baghovedet...

Men jeg er så gift med manden, der mente, at det var "helt vanvittigt" overhovedet at overveje dåbsplanlægning, før junior var født, så det var først seks uger efter fødslen, at vi allernådigst kunne begynde at snakke datoer og kontakte præsten... Hertil kommer, at vi hænger på, at vi på grund af hans særbørn kun kan have hver anden weekend i spil.

Det betød tilsammen, at vi ikke inden for nogenlunde rimelig tid kan få en dag i den rigtige kirke med den rigtige præst. Så nu skal junior døbes i det lokale glashelvede til en kirke, af en præst, der ikke er startet endnu, så jeg ikke engang har kunnet høre en prædiken og forholde mig til, om jeg kan holde ham ud. Arrangementet lader endvidere til at blive et sted, der da er okay, men ikke noget særligt - og alligevel koste mere end på vores bryllupsrestaurant, som jeg havde tænkt, at måske var for dyr.

Så mor er sur og skuffet, men prøver at holde fast i, at det vigtigste dog er selve dåben - resten er trods alt pynt...

Min mand ville i øvrigt ikke være med til lørdagsdåb, selvom det ville have løst problemet, og vi har familie i flere yderkanter af landet. Grrrrrr....

Eeeeeij, nu overtager jeg din tråd igen - indsæt flov smiley - jeg ville bare bakke op om, at man bliver frustreret, når det kniber med at få tingene, som man ønsker sig, og heppe rigtig meget på, at det flasker sig for jer!!! Pokkers til hjerneblødning, din far pludselig har fået - jeg håber, at han hurtigt får rystet den løse forbindelse på plads igen og skifter attitude...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Er det faldet på plads?:-)

Hehe, mja, måske. Jeg skrinlagde det hele et stykke tid, fordi jeg ikke havde lyst til at optrappe konflikten mere end højst nødvendig med min far og hans kone. Nu har jeg indtil videre fået lov af kirken til at få min lørdag! Så det er jeg rigtig glad for! :) Vi har været opppe på menighedsrådsmødet (fnis) og de ansatte har ligesom sagt, at de synes, at jeg ved andre lejligheder har været rigtig hjælpsom, så de stiller gerne op. Det er jeg meget rørt over - for jeg har ikke gjort noget, jeg ikke har fået penge for. Præsten vi gerne vil have, skal planlægge med de andre præster, og vi får at vide en af de nærmeste dage, om det kan blive ham, vi gerne vil have. Det HÅBER jeg - for den ene af de to andre bryder sig ikke om at være i den kirke og den anden er dybt mandschauvenistisk og mig inderligt imod. (Som i vasker prædikestolen, hvis der har været en kvindelig præst). Peter - den præst vi gerne vil have - har sagt han gerne vil, men det skal kunne lade sig gøre i forhold til deres fælles skemalægning, og det kan jeg jo ikke sige noget til. Så kryds meget gerne fingre! :)

Hvordan går det med din barnedåbsplanlægning og alle de ting der?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde ikke taget hensyn til hendes termin :)

Jeg fødte d. 5 juli, og min søsters tvillinger er navngivet og festen blev hold d. 14 juli - Og mig og min basseprinsesse var med, på trods af der er over 100km derop :)

Vi hold dåb da min datter var 8 uger og det var også en lørdag, netop for at familien kunne have en "hviledag" og at de ikke behøvede at tænke på at skulle tidligt hjem.. Mine forældre blev til kl 22, og hjalp med at rydde op :) Det var så hyggeligt. Slet ikke som jeg ville have det - overhovedet. Havde ingen forventninger, men når jeg tænker tilbage var det bare en rigtig rigtig god dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde ikke taget hensyn til hendes termin :)

Jeg fødte d. 5 juli, og min søsters tvillinger er navngivet og festen blev hold d. 14 juli - Og mig og min basseprinsesse var med, på trods af der er over 100km derop :)

Vi hold dåb da min datter var 8 uger og det var også en lørdag, netop for at familien kunne have en "hviledag" og at de ikke behøvede at tænke på at skulle tidligt hjem.. Mine forældre blev til kl 22, og hjalp med at rydde op :) Det var så hyggeligt. Slet ikke som jeg ville have det - overhovedet. Havde ingen forventninger, men når jeg tænker tilbage var det bare en rigtig rigtig god dag :)

Nej, normalt ville jeg heller ikke tage det hensyn, for man kan ikke passe det ind efter alle - f.eks. føder min meget gode veninde 22/11 ved planlagt kejsersnit, og så er det jo ikke sikkert hun er parat til d. 7/12. Men det er simpelthen fordi min mand har så umådelig lidt familie - kun sin søster og hendes 2 børn, hvor af den ene bor i Kenya og derfor ikke kommer. Så derfor synes jeg, det er vigtigt. Men nu hvor jeg regner med, at de rammer kommer på plads, så har jeg ingen særlige planer mht. pynt, mad, hvordan dagen skal forløbe osv. Jeg håber bare, vi får en rigtig hyggelig fest og så mange som muligt har lyst og mulighed for at komme og fejre vores lille skat :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JAAAA! Så har jeg en præst og en kirke! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JAAAA! Så har jeg en præst og en kirke! :yay

Hell yeah!!!!!!!:-D

Her er tingene lige så stille ved at være på plads med dåb i den lokale kirke (der stadig ikke kan fortælle mig, hvilken præst det bliver - så kryds fingre for, at vedkommende ikke er rædsom) og brunch i vores hjem (leveret af et selskabssted, der også udleveret service mv). Jeg har nogenlunde indstillet mig på, at det er sådan det bliver - men har noget stramt informeret min gemal om, at ved næste barn, planlægger jeg dåben, når jeg har barsel før baby og har god tid - istedet for at høre på hans bavl om, at det da er aaaaalt for tidligt... Grr... Han opfandt så en historie om, at han da ikke havde syntes, at jeg skulle "gå og stresse med det" før fødslen. Bah! Det var sq ikke det, han sagde den gang - han syntes bare, at jeg var åndssvag at ville gøre det der. Jeg kunne så måske forstå, at han havde så faste holdninger til den sag, hvis det så var ham, der rent faktisk planlagde og ordnede tingene, men niks - det kan jeg da fint lige gøre - nu bare med kort deadline og spædbarn på armen.

Jeg elsker min mand, men jeg skal simpelthen havde afmonteret min respekt for hans meninger vedrørende alt, der har med planlægning at gøre... For det der egentlig gør mig mest tosset er, at jeg bliver så gal på mig selv over, at jeg er så dum at høre efter ham næsten hver gang - jeg VED jo, hvordan det ender. Bum.

Jeg er SÅ glad for at høre, at præst og kirke er på plads for dig - og din far skal sq nok blive god igen - de ældre mænd skal nogle gange bare have lov at brumme lidt:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hell yeah!!!!!!!:-D

Her er tingene lige så stille ved at være på plads med dåb i den lokale kirke (der stadig ikke kan fortælle mig, hvilken præst det bliver - så kryds fingre for, at vedkommende ikke er rædsom) og brunch i vores hjem (leveret af et selskabssted, der også udleveret service mv). Jeg har nogenlunde indstillet mig på, at det er sådan det bliver - men har noget stramt informeret min gemal om, at ved næste barn, planlægger jeg dåben, når jeg har barsel før baby og har god tid - istedet for at høre på hans bavl om, at det da er aaaaalt for tidligt... Grr... Han opfandt så en historie om, at han da ikke havde syntes, at jeg skulle "gå og stresse med det" før fødslen. Bah! Det var sq ikke det, han sagde den gang - han syntes bare, at jeg var åndssvag at ville gøre det der. Jeg kunne så måske forstå, at han havde så faste holdninger til den sag, hvis det så var ham, der rent faktisk planlagde og ordnede tingene, men niks - det kan jeg da fint lige gøre - nu bare med kort deadline og spædbarn på armen.

Jeg elsker min mand, men jeg skal simpelthen havde afmonteret min respekt for hans meninger vedrørende alt, der har med planlægning at gøre... For det der egentlig gør mig mest tosset er, at jeg bliver så gal på mig selv over, at jeg er så dum at høre efter ham næsten hver gang - jeg VED jo, hvordan det ender. Bum.

Jeg er SÅ glad for at høre, at præst og kirke er på plads for dig - og din far skal sq nok blive god igen - de ældre mænd skal nogle gange bare have lov at brumme lidt:-)

tak!! :)

Åh ja, mænd og planlægning.... Jeg håber. I får en rigtig god dag - og det tror jeg, I gør. Min mand har heldigvis lært, at hvis jeg virkelig skal slappe af, så begynder jeg at planlægge et eller andet. Det er ikke sikkert, det bliver til noget, men så har jeg det godt. F.eks. har jeg planlagt, at bordkortene til barnedåben skal være småkagemænd - og koner med folks navne på i hvid glasur - sådan lidt juleagtig, når nu vi er i december. Det er ikke sikkert jeg orker det med en 2 mdr. gammel baby, men ideen er sgu da god! (Kan ikke lige huske, hvor jeg fået den fra - måske herinde...)

Bare husk at uanset hvad, har din ellers søde mand ikke længere noget at skulle have sagt hvad barnedåb angår - og jeg vil meget gerne minde dig om det, hvis du pludselig glemmer det eller kommer i tvivlt! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER