Marianne1983

Mærker intet

19 indlæg i dette emne

Jeg er i uge 15+2 og kan slet ikke mærke noget i min mave. Udvidelser eller ligamentsmerter eller andre tegn på der sker noget. Er det normalt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, det vil jeg mene, det er. Nogle har bare ingen symptomer, og hvis alt har set normalt ud til NF, så vil jeg altså mene, at det er det også nu. (Men når det så er sagt, så kender jeg i den grad, at man bare SÅ gerne vil føle sig gravid, og alle dem, der siger, at man bare skal nyde, at man ikke døjer med noget kan rende og hoppe!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, tak, Mistel.

Det er sikkert normalt. Var til fin NF d 5.8 og sidste uge (Tor) kunne min læge høre hjertelyd

:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo sådan, at man aldrig er garanteret noget som helst. Men det rigtig, rigtig svære tidspunkt er omkring uge 6/7 hvor hjertet skal til at slå. Er hjertet først kommet rigtig igang er alt næsten også altid, som det skal være. Når NF har været fin, og hjertet slog fint d. 5., jamen så er det som det skal være. Som mødre vil vi bare altid gerne være bare en lille smule sikre på, at tingene nu går som de skal. Bare lidt sikrere og så lidt sikrere endnu. Hvorfor vi i det hele taget ikke bare er skabt med et vindue, så vi kan kigge ind til puslingen, fatter jeg ikke. Ikke ret brugervenligt! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, det bliver nok fremtiden, eller at man på anden måde selv kan prøve om der er liv

:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er lige 2 uger længere henne end dig.... Og det er helt normalt! syntes tiden har været forfærdelig siden NF!... symptomerne kommer og går, og man føler sig mindre og mindre gravid!...

Vi var til scanning i mandags.. vi købte selv en kønsscanning til 400 kr! OG hvor var det dog rart at se at alt er som det skal være.. Min mave valgte at den skulle være stor og fin i et par dage for så at forsvinde helt lige pludselig... så jeg var faktisk rigtig ked af det! Jeg havde dog mange symptomer og masser af kvalme (men det gjorde mig ikke sikker, da sidste graviditet gik til i uge 7 og jeg lå med hovedet i kummen) :P

Men jeg er sikker på at du kan være helt rolig! :) Den lille har det helt sikkert fint.. min mave er siden i lørdags begyndt at vokse lige så stille og være "stor" både morgen og aften.. men scanningen viste dog at moderkagen lå foran, så jeg skal forvente 14 dage endnu før jeg rigtig mærker liv!...

Håber du finder lidt ro :) Det kan være svært.. men lige pludselig sker det noget! Jeg syntes mine ligamentssmerter kommer lidt i perioder, men livmoderen kan jo vokse lidt i ryk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Robinson - j var til læge i dag og hun hørte hjertelyd så det var rart.

Hun sagde også at man kan vokse i ryk. Synes nemlig ikke der er sket en dyt den sidste uge.

:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Robinson - j var til læge i dag og hun hørte hjertelyd så det var rart.

Hun sagde også at man kan vokse i ryk. Synes nemlig ikke der er sket en dyt den sidste uge.

:-)

Jaaa, der kan du bare se - alt er så fint! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja :-). Tror jeg er lidt miljøskadet - har arbejdet på en gynækologisk afdeling...

Og kan være man er lidt mere bekymret ved første barn.

Er det dit første barn?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er det-og jeg har vundet alle medaljer inden for total bekymringshysteri. Selv nu kan jeg blive virkelig overbevist om at vi selvfølgelig snubler på mållinjen. Så jeg forstår dig virkelig godt og det er ikke spor sjovt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, glad for at høre at jeg ikke er alene om bekymringer. Man må nok prøve at tænke på alle de gode tegn - fx positiv nakkefoldsscanning og at ens krop opfører sig normalt.

Hvor i landet bor du?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, glad for at høre at jeg ikke er alene om bekymringer. Man må nok prøve at tænke på alle de gode tegn - fx positiv nakkefoldsscanning og at ens krop opfører sig normalt.

Hvor i landet bor du?

Jeg bor i nærheden af Roskilde (og kan konstatere at efter at have boet her i 3 år, er jeg stadig ved at svare, at jeg bor i København, Hm...) Hvad med dig? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I kan lige så godt vende jeg til bekymringerne, det er en del af det at blive mor.. Dem hænger i sq på resten af liver ;)

Ej kan godt forstå jer, har det da også lidt stadig.. Tager det bare som et tegn på at det er fordi man virkelig bare gerne vil det barn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mistel - jeg bor i København, men blev i lørdags gift i Roskilde domkirke, :-), min kæreste kommer fra Roskilde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at du har en læge, der vil lytte hjertelyd :) jeg har flere gange fisket efter det... men har hver gang fået at vide at det gør de først ved svanger 2, så længe jeg ikke har blødt eller har smerter så skal jeg gå ud fra at alt er i den skønneste orden!

og ja maven vokser i ryk! :) min har taget et kæmpe spring her de sidste par dage, så nu forventer jeg stilstand i et par uger igen :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nyd det og slap af - det er ligesaa almindeligt at vaere skidtmads som gravid, som det er at have det straalende. Og i tredje trimester skal I saamaend nok faa at maerke, at der er en stor mave i vejen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mistel - jeg bor i København, men blev i lørdags gift i Roskilde domkirke, :-), min kæreste kommer fra Roskilde.

Neeeeej, tillykke! !! Ih hvor dejligt! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, Mistel. Trods mine 15 uger lykkedes det os at holde det skjult. Vores forældre ved det ikke engang endnu. Vi ønskede bare fokus på brylluppet.

:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Robinson - ja er heldig med min læge, hun siger jeg altid kan komme forbi og få sat den på maven og høre hjertelyd.

Men hun sagde også at hun tror d bliver godt for mig når j kan mærke babyen, og det tror j også, og så behøver man jo ikke tage forbi lægen mere.

Nu er du vel også snart så langt at du snart kan mærke spark

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER