Fister

Tidlig morgenmad

40 indlæg i dette emne

Hej tunlinge mødre

Min søn er jo lige knapt et år og er nu startet i vuggestue. Dér får de havregrød mellem kl. 8 og 9, og vi har ca 40 minutters transport derover.

Theodor vågner mellem kl. 6 og 6.30 og så er han sulten, men jeg er lidt idéforladt ift. hvad vi skal give ham. Vi vil nemlig også godt så småt vænne ham af med morgenflasken, så pt. får han lidt MME og banan og vand vedsiden af. Men min fantasi er gået helt i stå derudover. Hvad giver I jeres, hvis de også for grød i vuggestuen? Alle ideer er velkomne:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Zoey spiser et eller andet med smør til morgenmad. Det kan være en bolle, skorpe, knækbrød mm. Somme tider får hun yoghurt med havrefras eller med havregryn :)

I weekenden laver jeg nogle gange bananpandekager :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah staar op med sin far og faar en god portion skaaret varieret frugt, dog altid banan. Saa gaar de ned efter avisen og siger hej til farmor, inden de vaekker mig, som staar op og laver stor morgenmad til ham med groed og hvad har vi. Frugt fordoejes paa cirka 45 min..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med lidt yoghurt med havregryn eller frugt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gav altid a 38 med havregryn og banan da hun var yngre. Nu får hun havregryn med mælk, det er hun vild med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lise får næsten altid havregrød med forskelligt frugtmos i eller med kanel på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

C får A38 med frugtmos og frisk frugt, samt havregryn. Og rugbrød. Hun spiser ret meget :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjemme hos os spiser gry altid yoghurt med havregryn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for ideerne piger. Yoghurt/A38 er jo oplagt! Jeg kan bare ikke selv tåle det, så jeg har slet ikke skænket det en tanke. Men med lidt havregryn på og frugt vedsiden af, tror jeg det passer rigtigt godt.

Tak:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad for noget yoghurt bruger I til jeres tumlinger? Lise har endnu aldrig smagt yoghurt, da jeg ik lige kan finde ud af om der er for meget sukker i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad for noget yoghurt bruger I til jeres tumlinger? Lise har endnu aldrig smagt yoghurt, da jeg ik lige kan finde ud af om der er for meget sukker i.

Kun naturel... i frugtyoghurt er der simpelthen aaalt for meget sukker, det er dessert i mine øjne... Giver Silje yoghurt naturel med frugt og evt noget muesli eller havregryn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad for noget yoghurt bruger I til jeres tumlinger? Lise har endnu aldrig smagt yoghurt, da jeg ik lige kan finde ud af om der er for meget sukker i.

Ronja får yoggi jordbær yoghurt. Hun vil ikke spise naturel lige meget hvad jeg kommer i. Vi begyndte på den fordi det var det eneste hun ville spise om morgenen i lang tid. Hun får havregryn oven på.

De har også skåret kraftigt i sukker-indholdet i yoggi, men jeg er faktisk ikke sikker på hvor meget der er i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været inde og kigge på sukker indholdet på deres hjemmeside, men det deklareres ikke ens for de forskellige yoghurter, det ligner at de mangler at opdatere, så jeg har skrevet til dem. Men i en traditionel yoggi yoghurt er der 8 g sukker i pr 100 g = 80 g i 1 liter yoghurt = 40 sukkerknalder i en yoghurt...

De reklamerer selv med at der er 30 % mindre sukker i de nye varianter sødet med stevia, men det vil i såfald stadig svare til 28 sukkerknalder i en liter yoghurt... Det anbefales at man undgår tilsat sukker til små børn under 3 år, så lige meget hvad ville jeg undgå yoghurt til morgenmad...

Jeg ville så heller aldrig selv betragte yoghurt som morgenmad, er nok farvet af mit erhverv ;)

Børn op til 3 år bør dagligt ikke få mere end max. 20-30 g tilsat sukker... Så hvis man spiser yoghurt når man meget hurtigt op på den maksimale mængde. Man skal jo tænke på at der skjuler sig sukker mange steder, og dette indgår i de 20-30 g (frugtsukker tæller dog ikke med).

Nå det var lidt info fra mig, så er der lidt at tage en beslutning ud fra :)

Jeg skal nok vende tilbage hvis jeg får svar fra arla med den præcise sukker mængde i yoggi med stevia.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad for noget yoghurt bruger I til jeres tumlinger? Lise har endnu aldrig smagt yoghurt, da jeg ik lige kan finde ud af om der er for meget sukker i.

Anna får letmælks a38 naturel - nogen gange har hun fået rørt en smule cheasy frugtyoghurt i også, men det har vi ikke i huset mere, så det er slut. Hun får havregryn og/eller musli på og nogengange rosiner eller frisk frugt. Lige for tiden er hun helt tosset med at få hakkede hasselnødder på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været inde og kigge på sukker indholdet på deres hjemmeside, men det deklareres ikke ens for de forskellige yoghurter, det ligner at de mangler at opdatere, så jeg har skrevet til dem. Men i en traditionel yoggi yoghurt er der 8 g sukker i pr 100 g = 80 g i 1 liter yoghurt = 40 sukkerknalder i en yoghurt...

De reklamerer selv med at der er 30 % mindre sukker i de nye varianter sødet med stevia, men det vil i såfald stadig svare til 28 sukkerknalder i en liter yoghurt... Det anbefales at man undgår tilsat sukker til små børn under 3 år, så lige meget hvad ville jeg undgå yoghurt til morgenmad...

Jeg ville så heller aldrig selv betragte yoghurt som morgenmad, er nok farvet af mit erhverv ;)

Børn op til 3 år bør dagligt ikke få mere end max. 20-30 g tilsat sukker... Så hvis man spiser yoghurt når man meget hurtigt op på den maksimale mængde. Man skal jo tænke på at der skjuler sig sukker mange steder, og dette indgår i de 20-30 g (frugtsukker tæller dog ikke med).

Nå det var lidt info fra mig, så er der lidt at tage en beslutning ud fra :)

Jeg skal nok vende tilbage hvis jeg får svar fra arla med den præcise sukker mængde i yoggi med stevia.

Der er 7,5 g. i (har lige kigget på den der står i køleskabet ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad for noget yoghurt bruger I til jeres tumlinger? Lise har endnu aldrig smagt yoghurt, da jeg ik lige kan finde ud af om der er for meget sukker i.

Vi giver græsk yoghurt 10% eller tykmælk blendet med 2-3 stk (bløde) dadler og frugt/bær og havregryn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er 7,5 g. i (har lige kigget på den der står i køleskabet ;))

Fedt... Takker... Nå så er besparelsen jo ikke særlig stor. Men så er det da opklaret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine piger får altså yoggi's laktosefri godt med havregryn i, det er det eneste de vil spise til morgen, og morgenmad skal de altså ha'

Så må vi spare på sukkeret andre steder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine piger får altså yoggi's laktosefri godt med havregryn i, det er det eneste de vil spise til morgen, og morgenmad skal de altså ha'

Så må vi spare på sukkeret andre steder

Lige netop :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været inde og kigge på sukker indholdet på deres hjemmeside, men det deklareres ikke ens for de forskellige yoghurter, det ligner at de mangler at opdatere, så jeg har skrevet til dem. Men i en traditionel yoggi yoghurt er der 8 g sukker i pr 100 g = 80 g i 1 liter yoghurt = 40 sukkerknalder i en yoghurt...

De reklamerer selv med at der er 30 % mindre sukker i de nye varianter sødet med stevia, men det vil i såfald stadig svare til 28 sukkerknalder i en liter yoghurt... Det anbefales at man undgår tilsat sukker til små børn under 3 år, så lige meget hvad ville jeg undgå yoghurt til morgenmad...

Jeg ville så heller aldrig selv betragte yoghurt som morgenmad, er nok farvet af mit erhverv ;)

Børn op til 3 år bør dagligt ikke få mere end max. 20-30 g tilsat sukker... Så hvis man spiser yoghurt når man meget hurtigt op på den maksimale mængde. Man skal jo tænke på at der skjuler sig sukker mange steder, og dette indgår i de 20-30 g (frugtsukker tæller dog ikke med).

Nå det var lidt info fra mig, så er der lidt at tage en beslutning ud fra :)

Jeg skal nok vende tilbage hvis jeg får svar fra arla med den præcise sukker mængde i yoggi med stevia.

Du snakker om yoghurt, men du mener frugtyoghurt ikke? Der er jo ikke alt det sukker i yoghurt/a38 naturel ;)

Der er 3,6 g sukker pr. 100 g i letmælks a38 og det er jo mælkesukker og ikke raffineret sukker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været inde og kigge på sukker indholdet på deres hjemmeside, men det deklareres ikke ens for de forskellige yoghurter, det ligner at de mangler at opdatere, så jeg har skrevet til dem. Men i en traditionel yoggi yoghurt er der 8 g sukker i pr 100 g = 80 g i 1 liter yoghurt = 40 sukkerknalder i en yoghurt...

De reklamerer selv med at der er 30 % mindre sukker i de nye varianter sødet med stevia, men det vil i såfald stadig svare til 28 sukkerknalder i en liter yoghurt... Det anbefales at man undgår tilsat sukker til små børn under 3 år, så lige meget hvad ville jeg undgå yoghurt til morgenmad...

Jeg ville så heller aldrig selv betragte yoghurt som morgenmad, er nok farvet af mit erhverv ;)

Børn op til 3 år bør dagligt ikke få mere end max. 20-30 g tilsat sukker... Så hvis man spiser yoghurt når man meget hurtigt op på den maksimale mængde. Man skal jo tænke på at der skjuler sig sukker mange steder, og dette indgår i de 20-30 g (frugtsukker tæller dog ikke med).

Nå det var lidt info fra mig, så er der lidt at tage en beslutning ud fra :)

Jeg skal nok vende tilbage hvis jeg får svar fra arla med den præcise sukker mængde i yoggi med stevia.

Meget af det sukker der er i yoggi er jo også frugtsukker, så det er ikke 7,5 g. pr. 100 g der er raffineret sukker.

Men ja der er mere sukker i frugtyoghurt end i naturel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du snakker om yoghurt, men du mener frugtyoghurt ikke? Der er jo ikke alt det sukker i yoghurt/a38 naturel ;)

Der er 3,6 g sukker pr. 100 g i letmælks a38 og det er jo mælkesukker og ikke raffineret sukker.

Jo dette er en snak om frugtyoghurt.. almindelig yoghurt er super sundt og det er netop mælkesukker der er i der... Det er frugtyoghurten jeg har det skidt med ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar piger. Lise nægter bare at spise alt hvad der hedder naturel eller a38 :( det gør det lidt svært. Så jeg ved ikke helt hvad jeg så kan give hende ud over havregrød for at variere lidt. Har jo heller ikke vildt meget tid om morgenen i hverdagene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med æggekage måske? Tupperware har lavet en bøtte-ting, som man bare putter ingredienserne i (æg, kød, grøntsager) og så giver det 4 minutter (mener jeg) i microovnen. Det kræver i hvert fald ikke meget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du prøvet havregryn med mælk og evt. lidt kanel?

Jeg havde aldrig overvejet det, da jeg ikke selv kan lide det, men efter en morgenmadsspisning med fætter Sigurd, der fik det, fandt jeg ud af, at det kan Anna i hvert fald godt lide - hun bad om mere 3 gange :D Så nu skifter vi mellem havregryn med mælk og kanel og yoghurt med drys af forskellig art.

Har du måske prøvet at røre frugtmos i naturelyoghurt? Eller evt. bare hendes yndlingsfrugt i små stykker?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER