MrsMom

hvor mange af jeres mænd har paragraf 56 ordning?

11 indlæg i dette emne

Ja som overskriften lyder... hvor mange af jeres mænd har det?

Vi skal jo til at starte op med noget sæddonor og det går ham mere på og tror han får et større behov for at deltage i det hele.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi klarede os begge med flex, hjemmearbejde og flinke chefer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo helt normalt at give kvinden en pgf 56, men jeg ved faktisk ikke med manden...

Men da ordningen er til for at hjælpe både arbejdsgiver-og tager, tænker jeg at det bare er at få søgt. Det kan være en rigtig stor lettelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vidt jeg ved, så er det da kun den ene der ka ha paragraf 56. Men jeg ka tag fejl.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved du hvad, jeg prøver lige at spørge min HR-afdeling. Jeg er ganske vist gået på barsel, men det kan jo godt være min hemmelige kontakt gider at svare alligevel... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja som overskriften lyder... hvor mange af jeres mænd har det?

Vi skal jo til at starte op med noget sæddonor og det går ham mere på og tror han får et større behov for at deltage i det hele.

Nu har jeg hørt fra min HR-dame. Hun skriver: Man sidestiller fertilitetsbehandling som sygdom. Så hvis det er manden, som går til undersøgelse og behandling, så ville jeg mene, at man kan tilkende ham en § 56. Men det er i sidste ende hans bopælskommune, som godkender og tilkender.

Så jeg synes, I skal søge og se, hvad der sker. Om det kun er den ene part der kan have, ved jeg ikke. Men ring til jeres kommune og spørg. Det er under alle omstændigheder dem, der bestemmer. Hvis du "bare" skal insemineres, skal du ikke rigtig noget igennem fysisk, der som sådan kræver sygedage, Men psykisk kan det være benhårdt (taler af erfaring), så du må prøve at gøre op med dig selv, om du måske også har behov for en aftale. Jeg fik min - og har overhovedet ikke brugt den. Men den var rar at have.

Held og lykke med det hele.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar... den bliver ikke relevant alligevel, manden er lige blevet fyret. Mega træls. ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar... den bliver ikke relevant alligevel, manden er lige blevet fyret. Mega træls. ..

Åh nej altså!!:(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Både jeg og min mand havde begge en paragraf 56 :)

Øv med din mand :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tillader mig at stille jer et ? hvor længe går der fra paragraf 56 er søgt til den er aktiv? og hvornår er den aktiv? Når leder har skrevet under? Når kommunen har godkendt den?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tillader mig at stille jer et ? hvor længe går der fra paragraf 56 er søgt til den er aktiv? og hvornår er den aktiv? Når leder har skrevet under? Når kommunen har godkendt den?

Man får et brev fra sin hjemkommune om, at nu er den godkendt. Man skal nok regne med at hele sagsbehandlingstiden tager ca. 6 uger, eller noget i den stil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER