Fru-Nielsen

Hvornår tages klapvogn i brug?? (Så har vi været afsted! :-D)

19 indlæg i dette emne

Jeg tænker at det selvfølgelig kræver, at barnet sidder nogen lunde selv. Men vil gerne høre hvornår I andre begyndte at bruge klapvogn??

Jeg overvejer nemlig om det skal være snart her, da jeg tænker det kunne være super til gåture med hunden - dvs. ca. 15 minutters ture. Jeg savner bare sådan at gå en lille tur en gang i mellem og hunden trænger. Men Theo duer bare ikke til at ligge i barnevognen vågen. Han synes det er for kedeligt. Og det duer heller ikke at gå mens han sover. Det er nemlig begyndt at forstyrre hans søvn.

Han sidder godt i høj stol, og er også begyndt at kunne sidde selv i lidt tid på gulvet. (med en mor der er klar til at gribe, selvfølgelig ;) :P) Han eeeeeelsker at følge med i alt. Så har en idé om at han vil elske at sidde i klapvognen.

Og jeg tænker at han vil sidder med bedre støtte i klapvognen end i barnevognen.

Nogen der tænker, at det er helt hen i vejret så småt at tage klapvognen i brug??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi brugte klapvognen første gang da vi var til julemarked og Simon er fra maj, så jeg vil mene at i sagtens kan starte, med lidt små ture!

Vh Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mon ikke du så småt kan begynde at bruge den så :)

Vi tog den først i brug i foråret, da Silke Elia var 7-8 måneder tror jeg, men inden da var det ikke nødvendigt, og hun sad bare op i barnevognen i stedet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi startede da Anna var ca. 8 mdr., men vi kunne godt være startet før.

Så længe han ikke sidder stabilt på gulvet selv, ville jeg dog holde det til korte ture :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi begyndte først ved 9-10 mdr. Vi kunne nok sagtens være startet før, men det fungerede fint med barnevognen så der var ingen grund til det før.

Små ture på 10-15 min syntes jeg lyder fornuftigt det træner også balancen og styrker ryggen. Du finder hurtigt ud af om det er en dårlig ide og så kan du vente lidt før du prøver igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med at anskaffe sig en barnevognspude og så have ham til at sidde op i barnevognen? Eller evt en slynge? Meitai kan anbefales!

Vi købte først klapvognen da Lina var næsten 1 år; men jeg har så også brugt slynger rigtigt meget...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlige tilbagemeldinger :glad

Jeg tror vi prøver at sætte ham i den en af de nærmeste dage, så må vi se hvordan han sidder i den. :)

Hvad med at anskaffe sig en barnevognspude og så have ham til at sidde op i barnevognen? Eller evt en slynge? Meitai kan anbefales!

Vi købte først klapvognen da Lina var næsten 1 år; men jeg har så også brugt slynger rigtigt meget...

Jeg vil nu også gerne have mig en barnevognspude, så kan kan sidde op og senere ligge ned, når vi er på længere ture. :) Men når det er for en ren siddende tur, så kan jeg ikke se hvorfor det skulle være bedre end klapvognen?

Har brugt strækvikle da han var mindre - stor succes. Nu har vi en beco gemini, og den er vi også rigtig glade for, men sådan som min sygdom påvirker mine led, er det for stor en belastning for mig. Det er A, som bærer ham i den, når det er. Gik faktisk en tur med hunden med Theo i beco'en i sidste uge, det var skide hyggeligt med jeg blev straffet dagen efter.

Så bæredimser er ikke svaret her, desværre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlige tilbagemeldinger :glad

Jeg tror vi prøver at sætte ham i den en af de nærmeste dage, så må vi se hvordan han sidder i den. :)

Jeg vil nu også gerne have mig en barnevognspude, så kan kan sidde op og senere ligge ned, når vi er på længere ture. :) Men når det er for en ren siddende tur, så kan jeg ikke se hvorfor det skulle være bedre end klapvognen?

Har brugt strækvikle da han var mindre - stor succes. Nu har vi en beco gemini, og den er vi også rigtig glade for, men sådan som min sygdom påvirker mine led, er det for stor en belastning for mig. Det er A, som bærer ham i den, når det er. Gik faktisk en tur med hunden med Theo i beco'en i sidste uge, det var skide hyggeligt med jeg blev straffet dagen efter.

Så bæredimser er ikke svaret her, desværre.

Du kan jo også støtte ham i klapvognen med en dyne/tæppe. Da vi først fik gang i vores blev vi rigtig glade for den, da den er noget lettere at komme rundt med og Silke Elia kan se meget mere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan jo også støtte ham i klapvognen med en dyne/tæppe. Da vi først fik gang i vores blev vi rigtig glade for den, da den er noget lettere at komme rundt med og Silke Elia kan se meget mere :)

Det er også sådan jeg tænker. :) Jeg glæder mig helt vildt til at få den i brug - lige netop fordi den er så meget lettere at styre, hvilket bestemt er en fordel når jeg har hunden med og skal styre med én hånd. Og Theo er bare SÅ nysgerrig og elsker at følge med i alt. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte den tidligt, men havde lift i da hun var baby ;) men tror hun brugte den rigtig da hun var seks til syv måneder. Hun kunne i hvert fald sidde selv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis i har klapvognen allerede eller ved præcis hvilken i skal have, er det da også bare med at komme igang ;-)

Vi brugte bare lang tid på at finde ud af hvilken klapvogn vi skulle have...

For små korte ture er det jo hip som hap...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis i har klapvognen allerede eller ved præcis hvilken i skal have, er det da også bare med at komme igang ;-)

Vi brugte bare lang tid på at finde ud af hvilken klapvogn vi skulle have...

For små korte ture er det jo hip som hap...

Vi har nemlig allerede klapvognen :yay Der var et god bud i babysam - så vi var tidligt ude ;)

Når han kommer op fra lur og er blevet ammet, prøver vi at køre en lille tur. Glæder mig allerede helt vildt! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har nemlig allerede klapvognen :yay Der var et god bud i babysam - så vi var tidligt ude ;)

Når han kommer op fra lur og er blevet ammet, prøver vi at køre en lille tur. Glæder mig allerede helt vildt! :glad

:yay husk og fortæl hvordan det gik når i er hjemme igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gik bare SUPER! :yay Han sidder virkelig godt i klapvognen. Han fik kigget en masse rundt. Man kunne se at hjernen arbejdede på højtryk!

Og det blev også til nogle smil.. :loveshower

post-2350-0-73903100-1376653894_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

yaaay :yay :yay

:yay

:yay

:yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay fedt med en god oplevelse :) og hvor er han sød som han sidder der og kigger ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh hvor er han kær som han siddet der, man kan rigtig se at han nyder det!! Fedt det at det blev en succes!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han ser bare ud til at storhygge sig :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er godt nok skøn :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER