Ulrikkeholm

Stoppe på p-piller

11 indlæg i dette emne

Hejsa,

Min mand og jeg er blevet enige om at vi gerne vil have barn. Jeg er netop startet på en p-pille pakke (har taget 3 dage), men mit spørgsmål er så, kan jeg bare stoppe nu eller skal jeg tage pakken færdig? og så bare ikke starte på næste pakke? Jeg har læst mig til at man skal være obs på at der kan gå en del tid førend p-pillerne er ude at systemet og det var jeg SLET ikke obs på, så nu vil jeg sådan set bare gerne af pillerne hurtigst muligt, så jeg kan få det ud af systemet, men jeg er usikker på hvordan skal skal gøre? Hvad er jeres råd, erfaringer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er en myte, at der går en del tid inden P-pillerne er ude af systemet. De er ude af systemet fra den dag du stopper med dem. Nogle formår jo at blive gravide ved glemte P-piller.

Det er op til dig selv om du vil stoppe pakken nu eller vente til den er færdig. Jeg tror ikke at det gør en forskel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay - det jeg frygter er bare at lave mere rod i det hele for min krop.. men ja, jeg har også tænkt på, at der jo er nogle der bliver gravide bare ved at misse en pille, men synes jeg kan læse flere steder at der godt kan gå en del tid..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er meget almindeligt at der går op til 1 år, før man bliver gravid.. P-pillerne har ikke umiddelbart nogen betydning, så vidt jeg ved :) Personligt, vill ejeg være bange for at stoppe i en periode, fordi jeg nok ville give mig selv skylden, hvis der så kom en masse "rod" i det hele med mens osv.. Og sandheden er jo, at man aldrig kan finde ud af om det er p-pillerne der trækker det ud, eller bare ja.. :) at det er sådan :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hørt at der vist er større chance/risiko ;) for graviditet hvis man stopper midt i pakken. Stoppede selv midt i en pakke (det øjeblik manden sagde ja, ville jeg ikke spise flere piller ;)) og blev gravid med det samme.

Så hvis det er for at få dem ud af systemet og bruge anden beskyttelse, ville jeg ikke gøre det, men er det for at komme i gang med pb vil jeg sige "go for it" :) Held og lykke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stoppede også midt i en pakke og fik min mens et par dage efter, præcis som jeg plejede hvis jeg havde taget en pakke fuldt ud. Derefter brugte min krop lidt tid på at justere sig og var derefter regelmæssig.

Så jeg ville ikke sige der sker noget ved det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er meget blandede svar - men dejligt at høre 2 der har erfaringer med at stoppe midt i pakken uden at have problemer. Jeg tror sgu bare jeg stopper så - og så må vi se hvad der sker. Det er fordi vi er blevet enige om, at vi gerne vil prøve nu, så det ville være for at prøve at blive gravid - ikke for at bruge anden prævention. Jeg ved godt man ikke kan regne med at blive gravid med det samme, men vi drømmer om et sommer-barn og så er det jo nu her i efteråret vi skal igang - hvis man ku være så heldig :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vil jeg da bare sige god arbejdslyst ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror aldrig rigtig, at man kan vide hvordan kroppen reagerer og alle reagerer jo på hver sin måde.

Jeg håber det lykkes jer at lave et sommerbarn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stoppede midt i en pakke, fik mens efter ca 1 uge, og blev gravid i cyklusen efter, som dig var på ca 40-45 dage (kan ikke huske det præcise antal dage, men den var længere end normalt)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan desværre ikke rigtigt styre sin krop, omend det kunne være fedt! Jeg stoppede med p-piller i starten af juni, fik så den "kunstige" mens, og har nu ikke haft den i 66 dage, så... Ja, håber da snart der er bid for os, men ja, nu må vi se :) Men krydser og håber for jer :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER