CVS

Kosttilskud under graviditet

5 indlæg i dette emne

Hej med jer her i Graviditetsforumet!

Min kæreste og jeg har forsøgt at blive gravide i ca. 6 måneder og tirsdag kl. 4 om morgenen stod jeg pludselig med de to streger i hånden. Jeg havde regnet med, at jeg ville hoppe op og ned af glæde, men i stedet bredte panikken sig...den blev dog forholdsvis hurtigt afløst at stor glæde fra både min og min kærestes side :loveshower Så nu kommer jeg nok til at husere en del rundt herinde ;)

Jeg har lige et spørgsmål ang. kosttilskud. Jeg har siden PB blev skudt i gang taget GraVitamin og jeg kan læse mig frem til at de både indeholder folsyre og D-vitamin. Hvad med kalk og fiskeolie? Jeg indtager ikke specielt mange mælke-/fiskeprodukter, så bør jeg allerede nu supplere med kalk/fiskeolie (er i 5. uge)?

Jeg har nogle fiskeoliepiller af mærket Pure Pharma Omega3. Der står godt nok, at man skal tale med sin læge inden man tager dem, hvis man er gravid, men bør der kunne ske noget ved at tage dem?

Jeg glæder mig til at følge med herinde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fiskeolien vil jeg da klart anbefale, da det jo påvirker hjernens og øjnenes dannelse. Her skal du være opmærksom på mængden af dha skal være højest, da det er det der er vigtigst for fostret. Kan anbefale graviomega, da de ikke giver opstødmbagefter, men generelt altid ta dem før aftensmaden;-) kalk afhænger af dit mælkeindtag. Det er jo selvfølgelig så baby får det den skal have, men ligeså meget så du ikke selv mister en masse kalk fra knoglerne(hormonerne bevirker jo også du hurtigere "afkalker"). Mht til at du skal tale med lægen inden du tager fiskeolien skyldes en pligttekst, som skal stå på kosttilskud. Det står også på gravitamin(underlig lovgivning). Personligt er jeg også begyndt at tage 10mikrog. D-vitamin ekstra(ud over gravitamin), da nyere forskning viser at specielt vinter/forårsbørn har d-vitaminmangel ved fødslen,hvilket min læge siger god for. Håber det hjalp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager en gravid-multi-tablet, fiskeolie og d vitamin. Derudover jern.

Jeg tager ikke kalk, men det er kun fordi jeg spiser en del mælkeprodukter.

Tillykke med det! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det handler om gode fiskeolier er EPA-GLA også rigtigt gode.

Jeg får sure opstød af alle andre fiskeolier end de her. Og de har både omega 3, 6,7 og 9.

Men altså. Sund kost, folinsyre, gerne kalk og fiskeolie og gerne et multivitamin, så er man dækket ind.

Jeg tager omnimin vitaminer. Dem siger flere forsk. Samtykkende, at der er det stærkeste multivitamin på markedet. Og de indeholder meget mere kalk end andre multivitaminer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der ikke for meget a-vitamin i Omnimin? mht til fiskeolie er det kun omega 3 du skal koncentrere dig om, da de øvrige hhv dannes i tarmen og resten fås fra planteolier(det er da dumt at betale dyrt for rapsolie)!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER