louisevibe

Valg af flyverdragt

26 indlæg i dette emne

Kan huske der i foråret (tror jeg) var en tråd om flyverdragt, hvor der blev nævnt, hvilke mærker der passer til hvilken kropsform, men synes ikke lige jeg kan finde den rette.

Silke Elia er nok normal/lang og smal. Hun vejer ca. 8,5 kg og er ca. 76cm.

Jeg hælder imellem Reima og den regnbuede Molo flyverdragt, begge med dobbelt lynlås, da det simpelthen er genialt. Kom med jeres erfaring, hvilken er det, der passer til Silke Elia og hvilken størrelse?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Kan huske der i foråret (tror jeg) var en tråd om flyverdragt, hvor der blev nævnt, hvilke mærker der passer til hvilken kropsform, men synes ikke lige jeg kan finde den rette.

Silke Elia er nok normal/lang og smal. Hun vejer ca. 8,5 kg og er ca. 76cm.

Jeg hælder imellem Reima og den regnbuede Molo flyverdragt, begge med dobbelt lynlås, da det simpelthen er genialt. Kom med jeres erfaring, hvilken er det, der passer til Silke Elia og hvilken størrelse?

Jeg følger lige med for synes godt nok det er svært hvad man skal vælge.

Tænker også om det er en de kan sove med i barnevogn eller hvad skal de have på når de sover der?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg følger lige med for synes godt nok det er svært hvad man skal vælge.

Tænker også om det er en de kan sove med i barnevogn eller hvad skal de have på når de sover der?

Silke Elia har en Voksi hun skal sove i :) Da jeg arbejdede i vuggestue sov de ikke i deres flyverdragt, men godt med tøj (tryk trøje, hue og vanter) og dyne og evt.tæppe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia har en Voksi hun skal sove i :) Da jeg arbejdede i vuggestue sov de ikke i deres flyverdragt, men godt med tøj (tryk trøje, hue og vanter) og dyne og evt.tæppe.

Jeg tænkte nemlig at det måske ikke var rart i flyverdragten. Men kan man finde noget der er tykkere end en fleecedragt måske?

Vi har en voksi men madison vil bare ikke ligge i den, så øv da osse. Synes det er noget smartere end at de som du nævner skal pakkes ind i en masse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg spamme med et spørgsmål også?

Flyverdragt til lang smal baby? Hvad ville være godt der, han kan jo ikke gå, men jeg synes alligevel at vi skal være ude. Han er næsten i 74 nu (4,5 mdr gammel nu). Tænker den skal være så tynd som muligt samtidig med at den er lun og vandtæt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har brugt uldfleecedragt i barnevognen. Der rede jo pakket ind og skal ikke være vind og vandtætte! Bilka får nogle fine nogle, som ikke er så dyre som eksempelvis Engell. Vi har haft 2 en hjemme og en i institutionen.

Vi har haft Reima og danefæflyverdragter til udendørs, det har været super ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna er lang og smal - primært lidt lange ben og vi havde den regnbuefarvede Molo med dobbeltlynlås (Pyxis) sidste vinter, hvor hun blev 1 år i december og vi var SÅ glade for den!

Jeg har allerede købt samme model til denne vinter, men er godt nok spændt på om str. 92 er for stor :chin:

Anyway. Jeg tog i Magasin og puttede Anna i både Reima Tec og Molo Pyxis og konklusionen var helt tydelig!

* Molo Pyxis til lange smalle børn (også med lange ben) og Reima Tec til knap så smalle børn ;) og ikke for lange ben, men længere overkrop :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna er lang og smal - primært lidt lange ben og vi havde den regnbuefarvede Molo med dobbeltlynlås (Pyxis) sidste vinter, hvor hun blev 1 år i december og vi var SÅ glade for den!

Jeg har allerede købt samme model til denne vinter, men er godt nok spændt på om str. 92 er for stor :chin:

Anyway - Molo Pyxis til lange smalle børn (også med lange ben) og Reima Tec til knap så smalle børn og ikke for lange ben, men længere overkrop :)

Tak Susanne :)

Tror vi er ude i en Molo ud fra din beskrivelse så. Tænker en 80 er nok? Overvejer om vi skal tage turen til Magasin i Århus og prøve dem, men ved ikke om det er nødvendigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Susanne :)

Tror vi er ude i en Molo ud fra din beskrivelse så. Tænker en 80 er nok? Overvejer om vi skal tage turen til Magasin i Århus og prøve dem, men ved ikke om det er nødvendigt.

Anna havde str. 80 og brugte den fra hun var 11 til 14/15 mdr og hun blev målt til 80 cm da hun var 13 mdr. så jeg tror str. 80 er helt perfekt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna havde str. 80 og brugte den fra hun var 11 til 14/15 mdr og hun blev målt til 80 cm da hun var 13 mdr. så jeg tror str. 80 er helt perfekt :)

Hvilken størrelse kunne i tænke jeg skal købe? Han er 71 cm nu og bruger str. 68/74. Jeg synes at 80 (for ikke at tale om 86) lyder ret stort, men jeg vil være meget ked af at skulle købe ny inden vinteren er ovre. Han bliver 1 år til marts, altså når sæsonen slutter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken størrelse kunne i tænke jeg skal købe? Han er 71 cm nu og bruger str. 68/74. Jeg synes at 80 (for ikke at tale om 86) lyder ret stort, men jeg vil være meget ked af at skulle købe ny inden vinteren er ovre. Han bliver 1 år til marts, altså når sæsonen slutter.

Jeg ville købe str 74, hvis det er Molos du taler om :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken størrelse kunne i tænke jeg skal købe? Han er 71 cm nu og bruger str. 68/74. Jeg synes at 80 (for ikke at tale om 86) lyder ret stort, men jeg vil være meget ked af at skulle købe ny inden vinteren er ovre. Han bliver 1 år til marts, altså når sæsonen slutter.

Puha, den er svær, synes jeg :chin: Jeg vil jo altid sige hellere for stor end for lille, men den kommer jo til at være meget for stor i november, hvor han kun er 8 mdr. :unsure Det kan være du er nødt til at vente nogen måneder og så prøve nogen forskellige modeller på ham. F.eks. er Reima større i størrelserne end Molo - skulle Anna have haft Reima skulle hun have haft str. 74, mod 80 i Molo.

Haha - ved ikke om det hjalp dig noget som helst! :D Det kan også være MiniAture eller Ticket har en fin mellemstørrelse der passer lige til ham. MiniATure er i hvert fald også ret slanke i modellen, men er vist lidt små i størrelserne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto - bortset fra at min baby er rund og lang - så det som anbefales til lange smaller babyer skal jeg holde mig fra :lol

Jeg har i hvert fald erfaring med runde børn :D

Synes Danefæs med dobbelt lynlås er gode brede i modellen, og har "normal" længde- og super kvalitet som jeg jo synes danefæs overtøj generelt er ;) Jeg har købt en Racoon/Cupcake flyver til Karo igen i år. Havde en str 80 sidste vinter, og den var faktisk for lille den sidste måned hun brugte den. Men den var rigtig god, og dejlig kvalitet :) Derudover hun en "arve" Molo Polaris fra Isabella. Er dog usikker på, om hun kan passe den i år- netop fordi de ikke er så brede i det og hun faktisk brugte den den sidste måned i sidste sæson- i str 92! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i hvert fald erfaring med runde børn :D

Synes Danefæs med dobbelt lynlås er gode brede i modellen, og har "normal" længde- og super kvalitet som jeg jo synes danefæs overtøj generelt er ;) Jeg har købt en Racoon/Cupcake flyver til Karo igen i år. Havde en str 80 sidste vinter, og den var faktisk for lille den sidste måned hun brugte den. Men den var rigtig god, og dejlig kvalitet :) Derudover hun en "arve" Molo Polaris fra Isabella. Er dog usikker på, om hun kan passe den i år- netop fordi de ikke er så brede i det og hun faktisk brugte den den sidste måned i sidste sæson- i str 92! :D

Nu er madison godt i stand så danefæ ville være god? Hvor kan de købes?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna er lang og smal - primært lidt lange ben og vi havde den regnbuefarvede Molo med dobbeltlynlås (Pyxis) sidste vinter, hvor hun blev 1 år i december og vi var SÅ glade for den!

Jeg har allerede købt samme model til denne vinter, men er godt nok spændt på om str. 92 er for stor :chin:

Anyway. Jeg tog i Magasin og puttede Anna i både Reima Tec og Molo Pyxis og konklusionen var helt tydelig!

* Molo Pyxis til lange smalle børn (også med lange ben) og Reima Tec til knap så smalle børn ;) og ikke for lange ben, men længere overkrop :)

Har du købt Pyxis i str 92? Hvor høj er Anna? Og hvad vejer hun? Jeg har nemlig en Polaris liggende til Karoline i str 92, men jeg er mere i tvivl om den bliver for lille :blink Hun brugte den sidste vinter i de sidste måneder, fordi den fra Cupcake var blevet for lille.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er madison godt i stand så danefæ ville være god? Hvor kan de købes?

Det synes jeg i hvert fald :)

Lige nu har de dem åbenbart til minus 50% på webshoppen hos Danefæ. Nu har jeg allerede været der, og har købt den lilla (havde den i pink sidste år)

http://shop.danefae.dk/udsalg/overtoj-baby-og-born.html

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det synes jeg i hvert fald :)

Lige nu har de dem åbenbart til minus 50% på webshoppen hos Danefæ. Nu har jeg allerede været der, og har købt den lilla (havde den i pink sidste år)

http://shop.danefae.dk/udsalg/overtoj-baby-og-born.html

Ej hvor er det fristende ;)

Hvordan er de så i str?

Pixie er nemlig godt tyk og lang nu,(bruger str 74 og er 5,5 mdr) skal jeg så købe en 80 eller en 86?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor er det fristende ;)

Hvordan er de så i str?

Pixie er nemlig godt tyk og lang nu,(bruger str 74 og er 5,5 mdr) skal jeg så købe en 80 eller en 86?

Jeg synes de er meget normale i størrelsen. Men hvis hun allerede nu er i str 74 ren, så ville jeg nok købe en str 80. Der skal jo også være god plads når de ikke kan gå :)

Og ja, det er skide fristende :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes de er meget normale i størrelsen. Men hvis hun allerede nu er i str 74 ren, så ville jeg nok købe en str 80. Der skal jo også være god plads når de ikke kan gå :)

Og ja, det er skide fristende :D

Hun er allerede 72cm lang og vokser som ren ukrudt :D

Så 80 vil være stor nok?

Jo tak, der røg da lige en lille luns af min opsparing på bodyer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun er allerede 72cm lang og vokser som ren ukrudt :D

Så 80 vil være stor nok?

Jo tak, der røg da lige en lille luns af min opsparing på bodyer ;)

Tror 86 bliver for stor alligevel. Den har en god bredde på også ;)

Og ja- jeg er selv en sucker for Danefæ :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du købt Pyxis i str 92? Hvor høj er Anna? Og hvad vejer hun? Jeg har nemlig en Polaris liggende til Karoline i str 92, men jeg er mere i tvivl om den bliver for lille :blink Hun brugte den sidste vinter i de sidste måneder, fordi den fra Cupcake var blevet for lille.

Ja, jeg har købt en Pyxis i str. 92 til vinterudsalget. Hvorfor? Ellers kunne jeg købe din Polaris, eller?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg har købt en Pyxis i str. 92 til vinterudsalget. Hvorfor? Ellers kunne jeg købe din Polaris, eller?

Nej, det var bare at du var bange for at den var for lille? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, det var bare at du var bange for at den var for lille? :)

Ja, det er jeg lidt. Men det er ren tanke, for jeg har ikke haft den fremme længe ;) Mere fordi hun endnu stadig bruger str. 86. Der er selvfølgelig stadig et par måneder til flyverdragten bliver aktuelt :D Jeg vil skyde på hun er ca. 84 cm men jeg aner det ikke og det er aldeles ikke nemt at få lov til at måle :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er jeg lidt. Men det er ren tanke, for jeg har ikke haft den fremme længe ;) Mere fordi hun endnu stadig bruger str. 86. Der er selvfølgelig stadig et par måneder til flyverdragten bliver aktuelt :D Jeg vil skyde på hun er ca. 84 cm men jeg aner det ikke og det er aldeles ikke nemt at få lov til at måle :P

Karo er vist også omkring 84 cm, men hun vejer nok i nærheden af 14 kg nu ;) Jeg tror da str 92 kommer til at passe Anna :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Karo er vist også omkring 84 cm, men hun vejer nok i nærheden af 14 kg nu ;) Jeg tror da str 92 kommer til at passe Anna :)

Dejligt med en positiv vurdering! :) Jeg tror stadig ikke Anna har rundet 12 kg. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER