Guest

Hvordan laver man Fish'n'chips - deluxe

5 indlæg i dette emne

Jeg har ALDRIG spist en fiskepind i mit liv, men fandt nogle "Jamie Oliver" fiske pinde i Kvickly i dag og syntes faktisk det ville være et godt bud til vores ugentlige fiske dag på torsdag og jeg syntes der er et eller andet over sådan en omgang fish'n'chips, jeg har altid tænk - HVORFOR kan jeg ikke lide fisk? Når jeg så folk komme gående med de der kræmmerhuse.

Men altså hvordan ville i lave det? Jeg syntes ikke det bare skal i friturekog det hel, man kan vel godt stege dem i noget godt olie på panden og skære bage kartofler (og gulerødder?)i skiver og bage i ovnen? Eller hvordan ville i gøre? Og hvad serverer man til? Er det bare remoulade? Kan man krydre kartoflerne og i så fald med hvad? eller er det "forkert" st bruge andet end salt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hjemmelavede "pomfritter" er en vinder hos os. Jeg skærer bagekartofler og ofte andre rodfrugter (jeg er tosset med rødbeder) i grove staver, tørrer kartoflerne med et viskestykker, så meget af væden kommer fra. Putter hele molevitten i et ildfast fad, vender det med olivenolie og drysser godt med groft salt. Så i ovnen ved 200 grader varmluft eller deromkring, til de er gyldne og sprøde i det. De bliver ikke sådan pomfrit-tørre/faste i det, så vi plejer at bruge bestik til dem. Men det smager fantastisk - meget bedre end de der købe nogen, som aldrig har set en kartoffel ;)

Fiskepindene kan du sagtens stege på panden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Hjemmelavede "pomfritter" er en vinder hos os. Jeg skærer bagekartofler og ofte andre rodfrugter (jeg er tosset med rødbeder) i grove staver, tørrer kartoflerne med et viskestykker, så meget af væden kommer fra. Putter hele molevitten i et ildfast fad, vender det med olivenolie og drysser godt med groft salt. Så i ovnen ved 200 grader varmluft eller deromkring, til de er gyldne og sprøde i det. De bliver ikke sådan pomfrit-tørre/faste i det, så vi plejer at bruge bestik til dem. Men det smager fantastisk - meget bedre end de der købe nogen, som aldrig har set en kartoffel ;)

Fiskepindene kan du sagtens stege på panden.

Super, det vil jeg prøve :) tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER